کدخبر: ۱۳۴۲

لیست ۵ بازی انحصاری برای کنسول ایکس باکس که نباید آنها را از دست داد

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‎‌تواند راهنمای شما برای خرید کنسول های بازی ps4، نینتندو یا ایکس باکس باشد، توجه کردن به فهرست بازی‌های اختصاصی هر کدام از سازندگان مطرح کنسول‌هاست. خوب است بدانید که این فهرست روز به روز بزرگتر می‌شود و از پلیرها Players بازخوردهای متفاوتی می‌گیرد که منجر به بالا رفتن یا پایین آمدن امتیاز بازی‌ها خواهد شد.

لیست 5 بازی انحصاری برای کنسول ایکس باکس که نباید آنها را از دست داد

در این مقاله ما پنج بازی مطرح و پرطرفدار کنسول‌های ایکس باکس وان ساخته مایکروسافت را به شما معرفی می‌کنیم که از امتیاز خوبی برخوردار هستند و در ژانرهای متفاوتی اتفاق می‌افتند که هر کدام می‌توانند برای شما جذابیت خاص خودشان را داشته باشند. کافی است سبک مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و بخواهید بازی‌های جذابی را بازی کنید که کسانی با کنسول‌های دیگر به آن‌ها دسترسی نخواهند داشت؛ در این صورت فهرست ما را از دست ندهید.

1.Halo 5: Guardians

بازی «هیلو 5: نگهبانان» Halo 5: Guardians در سبک شوتر یا تیرانداز ساخته شده است و از زاویه اول شخص بازی می‌شود، به همین دلیل هم بسیار هیجان انگیز است. «هیلو» را استودیو مایکروسافت صرفا برای ایکس باکس وان ساخته و با امتیاز 84 درصد متاکریتیک نشان داده قطعا یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اختصاصی ایکس باکس وان است.

بازی توسط دو تیم آتشین یا Fireteam از انسان‌های ابَر سرباز انجام می‌شود. تیم آبی را مستر چیف رهبری می‌کند و تیم آتشین اسیریس Osiris توسط اسپارتان لوک رهبری می‌شود. بر اثر حادثه‌ای وفاداری مستر چیف زیر سوال می‌رود و از تیم اوسیریس خواسته می‌شود به روند مشکل رسیدگی کند و از اینجاست که بازی شروع می‌شود.

هیلو قابلیت تغییر به سوم شخص شوتر را هم دارد و هم به صورت تک نفره و هم به صورت دسته جمعی قابل بازی کردن است. این بازی در کنار اختصاصی بودن برای ایکس باکس وان و اجرا نشدن در سایر کنسول‌ها تنها برای ویندوز 10 قابل اجرا خواهد بود.

2. Sunset Overdrive

ایکس باکس

سانست اوردرایو Sunset Overdrive یکی دیگر از بازی‌های با امتیاز بالا در متاکریتیک است که صرفا برای کنسول ایکس باکس وان قابل اجراست. (این بازی امتیاز 81 درصد را به خود اختصاص داده است.)

بازی در سبک ماجراجویی-اکشن و مقداری تیراندازی ساخته شده است و ساخته مایکروسافت استودیوز است.

سان ست اوردرایو در شهری غیر واقعی به نام سان ست سیتی 2027 اتفاق می‌افتد. بازیکنی که سراغ این بازی می‌رود کارمندی به نام فیزکو را کنترل می‌کند که باید با OD ها یا Over Charged Drinkers بجنگد؛ او دی‌ها انسان‌هایی هستند که بعد نوشیدن نوشابه انرژی‌زای فیزکو جهش یافته‌اند. جریان از این قرار است که فیزکو یک مهمانی برای معرفی این نوشابه راه انداخته بوده و بعد از اینکه مهمان‌ها از این نوشابه می‌خورند، یاغی می‌شوند و شهر را به هم می‌ریزند و حالا وظیفه خود فیزکو است که هر چه سریع‌تر آرامش را به شهر برگرداند.

سانست اور درایو را هم می‌توانید به صورت تک نفره بازی کنید و هم با همکاری بازیکنان دیگری که تحت عنوان گروه آشوب Chaos Squad شناخته می‌شوند. وظیفه این گروه تکمیل کردن تعدادی ماموریت در مراحل مختلف به همراه هفت بازیکن است.

این بازی در سال 2014 برای ایکس باکس وان منتشر شد و چهار سال بعد قابلیت اجرا شدن در مایکروسافت ویندوز را پیدا کرد، به همین دلیل هم کسانی که یکی از این دو پلتفرم را دارند، می‌توانند از این بازی لذت ببرند.

سان ست اور درایو نامزد دریافت سه جایزه با عناوین زیر شده است: جایزه بهترین صداگذاری،  جایزه بهترین بازی ژانر اکشن-ماجراجویی و جایزه بفتا.

3. Ori and will of the Wisps

«اوری اند د ویل آف د ویسپز» Ori and the will Of the Wisps یکی دیگر از بازی‌های اختصاصی ایکس باکس وان است که توسط مون استودیوز ساخته شده و استودیو ایکس باکس وان و مایکروسافت آن را منتشر کرده‌اند.

بازیکنان در این بازی کنترل نقش اوری را به عهده دارند. از آنجایی که این بازی زیر مجموعه سبک پلتفرمر و ماجراجویی قرار می‌گیرد، بازیکنان موظف هستند بین پلتفرم‌های مختلف حرکت کند و معماهای پیچیده‌ای را حل کند.

این گیم تنها در حالت تک نفره قابل بازی کردن است و نسخه جدید بازی بلایند فورست Blind Forest است که توسط روح یک درخت در جنگل روایت می‌شود. نسخه «ویل آف د ویسپز» در مارچ 2020 منتشر شده است و از این جهت بازی جدیدی محسوب می‌شود.

4. Forza motorsport 7

ایکس باکس

تقریبا امکان ندارد عاشق بازی‌های مسابقه‌ای باشید، ایکس باکس وان داشته باشید و نام بازی فورزا موتور اسپرت Forza motorsport را نشنیده باشید.

این بازی توسط استودیو Turn 10 طراحی شده است و مایکروسافت آن را منتشر کرده. در این بازی بیش از 700 ماشین نشان داده می‌شوند که یکی از آن‌ها نسخه جدید ماشین فورزا است. لوکیشن یا محل روی دادن مسابقات در بازی‌های فورزا متفاوت بوده است، برای مثال در نسخه شش این بازی، لوکیشن در دوبی بود.

فورزا در حالت سینگل پلیر و مالتی پلیر بازی می‌شود. برای ویندوز 10 و ایکس باکس وان قابل  اجرا شدن است و جایزه بهترین بازی ژانر مسابقه‌ای را از آن خودش کرده است.

5. Sea Of Thieves

وجود بازی‌های خاص یکی از چند دلیل برای انتخاب دستگاه ایکس باکس به جای پلی استیشن را منطقی نشان می دهد، محسوب می‌شود. یکی از این بازی‌ها «سی آو ثیوز»، Sea Of Thieves است. این بازی یک بازی اکشن-مجراجویی است که در سال 2018 منتشر شد و خیلی سریع توانست نظر پلیرهایی که به مجموعه‌های دزدان دریایی علاقمند هستند را جلب کند.

بازیکن در این بازی نقش یک دزد دریایی را بازی می‌کند که در سفرهای دریایی‌اش باید با بقیه رقابت کند تا بتواند به اسطوره دزدان دریایی تبدیل شود.

جالب است بدانید این بازی از زاویه اول شخص انجام می‌شود و مالتی پلیر یا چند نفره است. به همین دلیل درگیری بالای حسی را در بازیکن خواهد داشت و به شدت سرگرم کننده خواهد بود. بازیکنان با هم همکاری می‌کنند تا بازی را به سرانجام برسانند. بازی در حالت دنیای اشتراکی Shared World اتفاق می‌افتد که به معنای آن است که بازیکنان گروه‌های مختلف در طول اتفاقات ممکن است با هم برخورد داشته باشند.

«سی آو ثیوز» را Rare ایجاد کرده و مایکروسافت به انتشار رسانده است.

 

 

کدخبر: ۱۳۴۲
ارسال نظر