کدخبر: ۲۴۲۵۷

تجربه خرید آنلاین مهتابی ال ای دی؛ مزایا و معایب آن

 

با رشد تکنولوژی در سالهای اخیر خرید اینترنتی بسیار باب شده و بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم بدون اتلاف وقت خدمات یا کالای مورد نظرمان را به صورت آنلاین تهیه کنیم. از خرید یک بلیط هواپیمایی گرفته تا خرید یک دست لباس. شاید فکر کنید خرید آنلاین لامپ کار درستی نیست و محصولات این چنینی را فقط باید حضوری خرید. اما این طور نیست. مهتابی‌های ال ای دی یکی از پرفروش‌ترین محصولات فروشگاه‌های آنلاین هستند.

در این نوشته به مزایا و معایب خرید اینترنتی مهتابی ال ای دی می‌پردازیم و نکات مهمی درباره خرید آن به شما خواهیم گفت تا درگیر سایت‌های کلاهبرداری و محصولات بی‌کیفیت نشوید.

نکات مهم در خرید آنلاین مهتابی ای دی دی

پیش از خرید مهتابی ال ای دی لازم است که نکات و ویژگی‌های مهتابی‌های مختلف را بدانید و مدنظر قرار دهید و پس از انتخاب محصولی که مناسب شماست به دنبال انتخاب فروشگاه اینترنتی معتبر باشید. برای تجربه‌ی یک خرید اینترنتی بدون دردسر و با اطمینان، لازم است در زمان خرید به این نکات توجه کنید:

 

انتخاب فروشگاه‌ معتبر

قدم اول در یک خرید موفق آنلاین این است که فروشگاه اینترنتی معتبری پیدا کنید. برای اینکه از خرید خود مطمئن باشید سراغ فروشگاه‌های سابقه‌دار و بزرگ بروید. اینماد سایت را چک کنید و درباره‌ی مای سایت را مطالعه کنید.

 

گارانتی و ضمانت پس از فروش

در زمان انتخاب و خرید اینترنتی مهتابی یادتان باشد که گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد. اکثر شرکت‌های معتبر و کاردرست که از کیفیت محصول خود مطمئن هستند برای محصول گارانتی در نظر می‌گیرند. در زمان خرید، شرایط گارانتی و مدت زمان آن را بررسی کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید مهتابی را تعویض یا تعمیر کنید.

 

اطمینان از بسته‌بندی

مهتابی ال ای دی محصولی آسیب‌پذیر و شکننده است. به همین دلیل باید به صورت مقاوم بسته‌بندی شود. در سفارش اینترنتی مهتابی اطمینان پیدا کنید که فروشگاه محصول را به خوبی بسته‌بندی می‌کند و در برابر آسیب‌های احتمالی و ارسال محصول سالم پاسخگو است.

 

بررسی نظرات خریداران قبلی

در فرایند انتخاب مهتابی نظرات کاربران و خریداران قبلی را مطالعه کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید. در بسیاری از سایت‌های فروشگاهی این امکان وجود دارد که خریداران عکس یا ویدئوی محصول خریداری شده خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و نظر خود را می‌نویسند. شما می‌توانید از تجربیات آنها استفاده کنید و دید کامل‌تری به دست بیاورید.

 

مقایسه قیمت‌‌ در فروشگاه‌های مختلف

برای اینکه مطمئن شوید فروشگاه مورد نظر شما مهتابی را با قیمت منصفانه‌ای می‌فروشد، وارد چند سایت فروشگاهی شوید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. فروشگاهی را انتخاب کنید که در عین معتبر و خوشنام بودن قیمت‌ مناسب‌تری دارد.

 

بررسی مشخصات فنی لامپ

در انتخاب محصولات روشنایی لازم است مشخصات فنی آنها را به خوبی مطالعه کنید و لامپ مناسب را انتخاب کنید. پیش از خرید مشخصات فنی مهتابی از جمله توان، لومن، دمای رنگ، بهره نوری، طول عمر و... را بررسی کنید. در صورتی که با این مفاهیم آشنا نیستید می‌توانید از جستجوی گوگل کمک بگیرید یا از پشتیبانی فروشگاه مشاوره بگیرید.

 

روش‌ پرداخت و ارسال

گاهی روش پرداخت هزینه و روش‌های ارسال در فروشگاه‌ها متفاوت است. معمولاً فروشگاه‌‌های آنلاین چند روش پرداخت مثل پرداخت آنلاین، کارت به کارت و پرداخت در محل دارند و شما می‌توانید به دلخواه یکی را انتخاب کنید.

درباره ارسال کالا نیز برخی هزینه کمتر و برخی بیشتر دریافت می‌کنند و حتی ممکن است خریدهای بالاتر از مبلغ خاصی را به صورت رایگان به دست مشتری برسانند.

مزایای خرید آنلاین مهتابی

سرعت و راحتی خرید

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین مزیت خرید آنلاین سریع و آسان بودن آن است. به جای اینکه لباس بپوشید و به بازار بروید. ساعت‌ها در ترافیک بمانید تا به فروشگاه برسید می‌توانید از منزل و ظرف چند دقیقه، با چند کلیک ساده کالای مورد نظرتان را بخرید و آن را جلوی در منزل تحویل بگیرید.

 

ارسال آسان و سریع

در خرید حضوری حمل و نقل کالا به عهده شماست. اگر خریدتان زیاد باشد و ماشین شخصی نداشته باشید حمل بسته‌ها برایتان دشوار خواهد بود. به ویژه اگر اینکه نخواهید مستقیم به منزل بروید و چند جای مختلف کار داشته باشید. در چنین شرایطی خرید آنلاین منطقی‌تر است.

فروشگاه آنلاین مهتابی را برای شما ارسال می‌کند و شما می‌توانید با کد پیگیری که دارید، موقعیت لحظه به لحظه آن را ببینید.

 

مقایسه ویژگی‌ها و قیمت

در خرید آنلاین این امکان برای شما فراهم است تا چندین لامپ مختلف را از لحاظ ویژگی‌های فنی و قیمتی با هم مقایسه کنید. وب‌ سایت‌‌های مقایسه قیمت کار را برای شما آسان‌تر می‌‌کنند. البته فراموش نکنید که هر خرید ارزان‌قیمتی لزوماً خوب نیست و در عین بررسی قیمت‌ها باید اصالت فروشگاه و کیفیت کالا را هم بررسی کنید.

 

قیمت مناسب‌تر

در صورتی که لامپ مهتابی را از شرکت سازنده سفارش دهید احتمالاً آن را به قیمت مناسب‌تری می‌خرید. زیرا تولیدکننده محصول خود را به صورت مستقیم به فروش گذاشته و هزینه‌های جانبی راه‌اندازی یک فروشگاه فیزیکی را ندارد.

دسترسی به مشخصات کالا

در خرید اینترنتی به ویژگی‌ها و مشخصات فنی لامپ‌ها دسترسی دارید و پیش روی شماست. شما می‌توانید اطلاعات فنی مهتابی‌ مانند توان مصرفی، دمای نور، لومن، طول عمر و... را مطالعه کنید و سپس برای خرید تصمیم بگیرید.

 

امکان شخصی‌سازی محصولات

یکی از خوبی‌های خرید آنلاین مهتابی امکان شخصی‌سازی است. زمانی که وارد یک فروشگاه اینترننتی می‌شوید و محصول مورد نظرتان را جستجو می‌کنید، امکان این را دارید که کالاهای موجود را فیلتر کنید. برای پیدا کردن مهتابی دلخواهتان می‌توانید از فیلترهای برند، بازه قیمتی، ویژگی‌های فنی و... استفاده کنید و سریع‌تر آن را پیدا کنید.

 

تنوع بالا

اگر برای خرید مهتابی وارد یک فروشگاه شوید احتمالاً با انتخاب‌های محدودی مواجه هستید. ممکن است فروشگاه فقط محصولات یک یا چند برند را داشته باشد. اما در خرید آنلاین این مشکل وجود ندارد. فروشگاه‌های آنلاین محصولات برندهای مختلف را موجود دارند و تنوع آنها از فروشگاه‌های سطح شهر بیشتر است.

 

خرید با تخفیف ویژه

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در زمان‌های خاص تخفیفات ویژه‌ای برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. با شرکت در این جشنواره‌ها می‌توانید لامپ مهتابی را با قیمتی ارزان‌تر از قیمت فروشگاه‌های محلی تهیه کنید.

 

ارسال رایگان

در خرید حضوری ممکن است علاوه بر اتلاف وقت، هزینه حمل و نقل هم به خرید اضافه شود. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی در جشنواره‌های فروش امکان ارسال رایگان را فراهم می‌کنند. برخی از آنها نیز برای خریدهای بالاتر از مبلغ معین شده ارسال رایگان در نظر می‌گیرند.

 

معایب خرید آنلاین مهتابی

با اینکه خرید آنلاین مزایای زیادی دارد اما بی عیب و نقص هم نیست. خرید آنلاین مهتابی ال ای دی ممکن است این مشکلات را داشته باشد:

عدم مشاهده مستقیم محصول

اصلی‌ترین ایراد خریدهای اینترنتی عدم مشاهده مستقیم محصولات است. در خرید حضوری این امکان را دارید که مهتابی را مستقیماً ببینید و حتی کیفیت نور آن را بسنجید. اما در خرید اینترنتی چاره‌ای جز اینکه به تصویر محصول و مشخصات آن اعتماد کنید ندارید. متأسفانه بسیاری از فروشگاه‌های نامعتبر محصولی را برای مشتری ارسال می‌کنند که با تصاویر درج شده در سایت همخوانی ندارد.

 

آسیب در حمل و نقل

یکی دیگر از مشکلات خرید اینترنتی مهتابی احتمال آسیب‌دیدگی و شکستگی محصول است. در صورتی که فروشگاه ارسال‌کننده مهتابی را به خوبی بسته‌بندی نکند احتمال آسیب دیدن آن در حمل و نقل و ارسال وجود دارد.

 

ارسال دیرتر از موعد

یکی از مشکلات پرتکرار خرید از آنلاین‌شاپ‌های ایرانی ارسال دیرتر از موعد است. ممکن است این مشکل از طرف فروشگاه یا سیستم پستی کشور باشد. در هر صورت ممکن است بسته شما به موقع و در زمان مقرر به دستتان نرسد.

فرایند بازگشت و تعویض

در صورتی که مهتابی خریداری شده دارای ایراد باشد و یا کیفیت آن مطابق انتظارات شما نباشد باید آن را مرجوع کنید و به فروشنده برگردانید. علاوه بر اینکه فرایند ارسال محصول به شرکت زمان‌بر است، ممکن است فروشگاه‌ هزینه شما را با تأخیر برگرداند.

سخن پایانی

با توجه به هزینه‌های رفت و آمد و کمبود وقت در زندگی‌های شهری خرید آنلاین مهتابی ال ای دی بهترین گزینه است. در خرید اینترنتی به دلیل تنوع بالا می‌توانید کالاهای مختلف را با هم مقایسه کنید و یا حتی از جشنواره‌های تخفیف استفاده کنید و قیمت کمتری بپردازید.

البته خرید آنلاین بی عیب هم نیست. برخی افراد به دلیل عدم مشاهده محصول یا تجربه خرید از سایت‌های کلاهبرداری خرید حضوری را ترجیح می‌دهند. اما در یک نگاه واقع‌بینانه می‌بینیم که مزایای خرید آنلاین بیشتر است. با نکاتی که در این نوشته گفتیم می‌توانید بی دغدغه و راحت اینترنتی خرید کنید.

 

 

کدخبر: ۲۴۲۵۷
ارسال نظر