کدخبر: ۱۱۳۵

دوره های آموزشی تونومیک

تونومیک یک تیم تخصصی در حوزه های مختلف آموزشی همچون الکترونیک، رباتیک، مکاترونیک، سازه ها و ... فعالیت خود را شروع کرده است، مجموعه تونومیک زیر نظر شرکت دانش بنیان علم آوران کاسپین فعالیت دارد و هدف آن ارائه خدمات مختلف به قشر جوانان و پیشرفت آن ها در جامعه می باشد.

دوره های آموزشی تونومیک

مجموعه تونومیک معتقد است یکی از  موضوعاتی که باعث شده است سرعت پیشرفت جوانان کم بشود، تدریس به صورت تئوری بوده و نوجوانان و همچنین جوانان در مدارس و حتیی دانشگاه ها با مسائل عملی کمتری رو به رو هستند. همچنین به اعتقاد این مجموعه دانش علمی از اهمیت بسیار زیادی بالا است که توجه خاصی به آن نمی شود. در این مقاله ما می خواهیم درمورد دوره های برگذاری دوره های آموزشی در تونومیک با شما صحبت کنیم.

مباحثی که نوجوانان و جوانان در مجموعه تونومیک می توانند بیاموزند شامل :

 

- رباتیک

 

رباتیک علم مطالعه فن آوری است که با طرح ساخت و اصول کلی و کاربرد ربات ها ارتباط دارد، هدف باتیک راحتی انسان و همچنین افزایش وقت مفید وی پدید آمده است، به زبانی دیگر رباتیک علم و فن آوری ماشین هایی که قابل برنامه ریزی و با کاربرد های عمومی محسوب می شود. رباتیک یک وسیله است که می توان آن را برنامه ریزی کرد که بدون کمک انسان وظایف خود را انجام دهد و بتوانید با محیط ارتباط برقرار کند و همچنین این فن آوری تا کنون یکی از مهم ترین اختراعات بشر محسوب می شود که در طی گذشت زمان دستخوش تغییر شده است. انسان یا یک سری مسئولیت های تکرار شونده و خطرناک را انجام می دهند که ربات ها ترجیح می دهند آن ها را انجام ندهند، یا حتی به دلیل اینکه از نظر اندازه محدودیت دارند، قادر به انجام آن نیستند. دلایلی دیگری نیز می تواند داشته باشد آن هم این است که به دلیل اینکه در محیط های بسیار سخت همچون فضا یا در کف اقیانوس ها انجام می شوند، جایگزین انسان ها شده اند.

جایگزین شدن ربات ها به جای انسان ها و حکمرانی آن ها یکی از بزرگ ترین دغدغه های بشر است اما تا کنون رباتی ساخته نشده است که کاملا بتوانید از لحاظ هوش با هوش انسان رقابت کند.

توانایی ها و قابلیت هایی که برخی از ربات ها یا تمام آن ها دارند شامل :

- قبول کردن برنامه نویسی الکترونیکی

- پردازش داده ها یا درگ های فیزیکی به صورت الکترونیکی

-جا به جا شدن

- خودگردان عمل کردن ( تا حدودی )

- الکترونیک

این کلمه از واژه لاتین electronic  گرفته شده است که این کلمه نیز در اوایل قرن بیستم نیز از کلمه الکترون گرفته شده و به معنای ذرات ریزی در اتم است. این ذرات بار الکتریکی منفی هستند که با عنوان ذرات بنیادی به سبب نبود اجزای کوچک تر شناخته می شوند.

این حرفه شامل فیزیک، مهندسی، فناوری و کاربرد هایی می باشد و با جریان و کنترل الکارون ها در خلا و ماده مرتبط می باشد. الکترونیگ جهت جریان الکترون از دستگاه های فعال تقویت و یک سو سازی به کار برده می شود. در حالی که در مهندسی برق کلاسیگ اثراتی غیر فعال همچون مقاومت، خازن و القاگر جهت کنترل جریان الکتریسیته استفاده می شود.

امروزه با پیشرفت عصر تکنولوژی اکثریت وسایل اطراف ما کاملا الکرونیکی هستند که شما آن ها می شناسید. این وسایل می توانند تلوزیون، کامپیوتر، لپتاپف گوشی، لباسشویی و ... باشند. در  دنیای الکترونیک خلاقیت بسیار بالا است و امروزه بیشتر کار های ما توسط این وسایل انجام می شود. در نتیجه یاد گرفتن این علم موجب افایش مهارت شما و ساختن وسایل الکترونیکی می شود. به عنوان مثال روزانه مدل های مختلفی از گوشی های هوشمند ساخته شده و در بازار عرضه می شوند. اگر به اطراف خود نگاه کنید، بیشتر چیز هایی که از آن ها استفاده می کنید بخشی از الکترونیک هستند. داشتن علاقه برای شروع این حرفه اهمیت زیادی دارد و علاوه بر ای شما باید با دقت به نیاز های روزمره خود و افراد نگاه کنید و سعی در برطرف این نیاز ها داشته باشند. همچنین حتی اگر دست به تولید وسایل الکترونیکی بر ندارید، این موضوع را در نظر بگیرید که در دنیای امروز هزینه تعمیر وسایل برقی بسیار زیاد می باشد و شما حداقل می توانید وسایل الکترونیکی خود را تعمیر کنید و از هزینه های گزاف خود جلوگیری کنید.

- چرتکه

یکی دیگر از علومی که در آموزشگاه تونومیک آموزش داده می شوند، چرتکه است. همانطور که می دانید چرتکه جزو ابزار هایی است که در زمینه محاسبات 4 عمل اصلی یا همان ضرب، جمع، تقسیم و تفریق می باشد. علاوه بر این یافتن  ریشه دوم و سوم است که قدمت آن به چند هزار سال می رسد.

Picture3

اجزای تشکیل دهنده چرتکه شامل میله، مهره و کادری که معمولا به جنس چوب است می باشد. این ابزار در طول تاریخ در تمدن ها و در کشور های مختلف، در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است.

چرتکه انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم :

- چرتکه روسی سچوتی که این نوع چرتکه دارای 10 مهره است و در 2 حالت عمودی و افقی استفاده می شود. همچنین چرتکه روسی یک ویژگی ظاهری دارد و آن هم این است که 2 مهره وسط آن در هر میله دو رنگ متفاوت به 8 مهره دیگر می باشد. یادگیری چرتکه روسی نیز نسبت به چرتکه های دیگر آسان تر بوده و در ایران نیز بیشتر استفاده می شود.

- نوع دوم چرتکه چینی سوانپان است که در معنای لغوی به معنای جعبه محسباتی است. در کره جنوبی این چرتکه محبوب ترین چرتکه محسوب می شود.

- نوع آخر چرتکه ژاپنی سوروبان است که معنای آن سینی نمایش است، سوروبان پیشرفته ترین، متدوال ترین و در عین حال سخت ترین چرتکه موجود در دنیا می باشد.

استفاده از چرتکه چه مزایایی دارد ؟

1- پایه یادگیری ریاضیات در دانش آموزان است.

2- باعث ارتقا استفاده 2 نیم کره مغز می شود.

3- به مرور زمان توانایی درک منطقی، تصورات و خلاقیت را ارتقا می دهد.

- بر اساس مطالعاتی که انجام شده، استفاده از چرتکه درک مطالب مخصوصا ریاضی را در دوران تحصیلی بهبود می بخشد.

 

کدخبر: ۱۱۳۵
ارسال نظر