کدخبر: ۱۱۱۳۸

سقوط آزاد تلویزیون به دست مدیران نالایق

سالیان نه چندان دور، مردم منتظر ماه رمضان و نوروز بودند تا به تماشای سریال‌های مناسبتی و ویژه‌برنامه‌های مختلف بنشینند و ساعاتی را در کنار خانواده با حال خوش سپری کنند.

سقوط آزاد تلویزیون به دست مدیران نالایق

روزگاری که مجریان مطرحی مثل احسان علیخانی، علی ضیا و رضا رشیدپور اجرای ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های مختلف را به عهده داشتند و کلکسیونی از بازیگران، خواننده‌ها و ورزشکاران، مهمان این برنامه‌ها بودند و تعداد مهمانان درجه یک به اندازه‌ای بالا بود که مدام بین شبکه‌های مختلف جابجا می‌شدیم و به معنای کلمه لذت می‌بردیم.

ماه رمضان‌های دهه هشتاد مردم مشغول تماشای سریال‌هایی مثل پشت کنکوری‌ها، او یک فرشته بود، خانه به دوش، میوه ممنوعه و … بودند یا در نوروز شاهد سریال‌هایی مثل مرد هزار چهره و دو هزار چهره، پایتخت و … بودیم. سریال‌هایی که هنوز هم وقتی از شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند با استقبال مخاطب مواجه می‌شوند اما چه اتفاقی افتاد که دیگر سریال‌های خوب برای ماه رمضان و عید نوروز تولید نمی‌شود؟

چرا فصل جدید سریال پایتخت که جزو محبوب‌ترین تولیدات سازمان است ساخته نشد؟

۶ سال چه بلایی بر سر برنامه پرطرفدار ایرج طهماسب آمد که در تلویزیون ساخته نشد و به شبکه نمایش خانگی رفت (البته امسال مجموعه مهمونی از شبکه نسیم پخش می‌شود)

کار به جایی رسیده است که مجریان مطرح دیگر در قاب تلویزیون جایی ندارند، جای مهمانان سطح یک را معرکه‌گیران گرفتند و در آنتن زنده زنجیر پاره می‌کنند!

مشکل از رئیس صدا و سیما شروع می‌شود و به مدیران شبکه‌های مختلف ختم می‌شود. مدیرانی که بیشتر  بودجه را به برنامه‌های مذهبی اختصاص می‌دهند  و برنامه‌های سرگرمی را با سطح بسیار پایین تولید می‌کنند، تا این حد نازل که در هر شبکه‌ای مهران رجبی در حال اجرای یک مسابقه است!

از زمانی که پیمان جبلی همه کاره صدا و سیما شده است، کیفیت برنامه‌های تلویزیون بشدت افت کرده است، مدیران منصوب رئیس سازمان مثل علی فروغی به محبوب‌ترین برنامه تلویزیون هم رحم‌ نکردند. همه کار کردند تا برنامه نود را تعطیل کنند ولی تاوان این تعطیلی را خودشان دادند، الان فردوسی‌پور مشغول تولید برنامه خودش در یوتیوب است و در جذب مخاطب هم بسیار موفق عمل کرده است.

از زمان روی کار آمدن فروغی، تعداد برنامه‌های مذهبی در شبکه سه بسیار بیشتر شده‌ است، آش اینقدر شور شده که صدای کارشناسان مذهبی و بخشی از مذهبی‌ها هم درآمده است، آنها به فصل آخر برنامه «حسینه معلی» انتقادات زیادی وارد کردند، از شوخی‌های نامناسب تا رفتارهای خارج از شئونات و …

مدتی قبل برخی از عوامل سریال پایتخت از تولید فیلم سینمایی پایتخت برای نوروز امسال خبر دادند و گفتند در ادامه پایتخت ۷ برای نوروز سال ۱۴۰۴ ساخته خواهد شد، حالا آقای جبلی بگویند چرا این فیلم سینمایی ساخته نشد؟

در خبرهای این چند روز گزارش‌هایی از هزینه‌های میلیاردی برای ویژه‌برنامه‌های نوروزی و مهمانان منتشر شده است که اگر آن را صحیح بدانیم، باید بگویم که با اهدای این همه سکه به مهمانان هم در جذب مخاطب موفق نبودید.

در روزهایی که دست شبکه نمایش خانگی برای مخاطب پُر است و سریال‌های زیادی در حال پخش و نوبت نمایش هستند، دست تلویزیون خالی است. 

آقای جبلی، با نفوذ در ساترا و کارشکنی در VOD کشور، قطعا صدا و سیمای شما موفق نخواهد شد. شما با تیشه‌هایی که به دست افرادی همچون علی فروغی دادید، ریشه تولیدات درجه یک سازمان را خشکاندید. آقای رئیس برای شما و رسانه ملی زشت است که معرکه‌گیر را روی آنتن زنده بیاورید، روزی در قاب تلویزیون بزرگان حاضر می‌شدند.

آقای رئیس تیشه را از دست نیروهای خود بگیرید!

کدخبر: ۱۱۱۳۸
ارسال نظر