کدخبر: ۵۶۷۲

حال تیم ملی خوب است!

امیر قلعه‌نویی در لحظه‌ای از تمرین دستانش را بالا می‌برد و صدای فلاش دوربین عکاس‌ها کمپ الریان را پر می‌کند. تصویری شبیه به یک رهبر ارکستر.

حال تیم ملی خوب است!

به گزارش پایگاه خبری 24، زودتر از آنچه تصورش را می‌کردیم روز دیدار مقابل فلسطین فرارسید و امروز تیم ملی ایران در اولین گام باید در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه از ساعت 21 به‌وقت‌ ایران برای شکست طلسمی 50 ساله به مصاف فلسطین برود.

کافی است این روزها برای لحظاتی قلعه‌نویی را زیرچشمی در تمرینات تیم ملی زیر نظر بگیریم تا متوجه میزان دغدغه‌هایش شویم. گاهی برای ثانیه‌هایی به یک نقطه خیره می‌شود و کاملا به فکر فرو می رود.

سرمربی تیم ملی با شمایل جدیدش معمولاً در ابتدای تمرینات نقطه‌ای از زمین چمن یک‌دست کمپ الریان را برای ایستادن انتخاب می‌کند، تا بتواند همه شاگردانش را زیر نظر داشته باشد. امیر از جمله مربیانی است که به چشم‌هایش بیشتر از هر دوربینی اعتماد دارد. در ادامه قدری جلوتر می‌آید و تیم را به دست مربیانش می‌سپارد و هرچند دقیقه اگر نکته‌ای به ذهنش می‌رسد را گوشزد می‌کند تا تمرینات تاکتیکی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

1978411

صدای سعید الهویی در حین تمرینات بلندتر از هرکسی به گوش می‌رسد. "بچه‌ها خسته نشوید...آن‌قدر باید تمرین تکرار کنید تا ملکه ذهنتان شود."

حالا نوبت به امیر می‌رسد و هرلحظه که تشخیص دهد تمرین را متوقف می‌کند و با لحن منحصربه‌فردش اشتباهات بازیکنان را فریاد می‌زند و با هیچ‌کسی هم تعارف ندارد. چه احسان حاج‌صفی یا مهدی طارمی.

بدون شک این برهه زمانی مهم‌ترین دوره ورزشی امیر قلعه‌نویی در‌ دوران فوتبالش است و به همین دلیل سعی دارد تا از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق آرزوی دیرینه اهالی فوتبال در ایران بهره‌مند شود.

1978409

او دیروز با کاستن وزنی قابل توجه در اولین نشست مطبوعاتی نیز حاضر شد و آنجا به همه این پیام را داد که حال تیم ملی  خوب است.

قلعه‌نویی می‌داند که این شاخصه تا چه میزان می‌تواند در رسیدن به هدفش تعیین‌کننده باشد و این‌ یکی از مزیت‌های مربیان ایرانی نسبت به نمونه خارجی است. تاریخ فوتبال فارسی پر است از خاطراتی که ثابت می‌کند که تیم ملی ایران شاید بالاتر از هر ترفند تاکتیکی به این مهم وابسته است که نمونه بارز آن به نقطه عطف فوتبال ملی بدل شد که همان صعود دراماتیک به جام جهانی 1998 فرانسه است.

مربیان ایرانی به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت ایجاد یک جو صمیمی در تیم ملی، قادرند از پس هر حریفی بربیایند، چراکه آنها اگر به مربی خودشان اعتماد داشته باشند حاضرند تا پای جانشان برای کسب نتیجه مایه بگذارند. البته این تنها بخشی از ماجرا است. بخش دیگر برمی‌گردد به رفتار بازیکنان تیم ملی در شرایط سخت که انصافاً کنترل آن کار بسیار پیچیده و حساسی است که البته در این باب او به‌تنهایی قادر به انجام چنین کاری نیست که کمک رسانه‌ها می‌تواند در کنترل چنین شرایطی مثمر ثمر باشد.

1978410

بی‌جهت نیست که سرمربی تیم ملی در تمام صحبت‌هایش سعی دارد تا به‌نوعی از رسانه‌ها قدردانی کند، چراکه بهتر از هرکسی به میزان تأثیرشان در به وجود آوردن یک جو خوب مخصوصاً در شرایط سخت واقف است.

قلعه‌نویی تا ساعاتی دیگر از تیمش در جام ملت‌های آسیا در مقابل فلسطین رونمایی می‌کند، این در حالی است که کشور فلسطین شرایط بسیار بغرنجی را تجربه می‌کند و همین موضوع در ایجاد اتحاد بین مردم این کشور نقش بارزی را داشته و انگیزه‌شان را چند برابر کرده است.

از همین رو از حالا باید بدانیم که قدرت این تیم با آنچه در تصوراتمان هست کاملاً فرق می‌کند و شکست این تیم مستلزم یک نمایش کاملاً حساب‌شده از سوی شاگردان ژنرال با حمایت تمام هوادارانی است که از ایران به سمت قطر پرواز کرده‌اند.
مطئنا چشم سایر مدعیان حال حاضر به این دیدار خواهد بود که از همین رو باید بتوانیم گام نخست را محکم و قاطع با ارائه یک نمایش خوب برداریم تا بتوانیم از حالا از رقبای سنتی زهرچشم بگیریم.

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۶۷۲
ارسال نظر