کدخبر: ۵۲۴۳

قطر طارمی را جهانی کرد

مهدی طارمی به عنوان بازیکن سابق الغرافه از حضور در کشور قطر خاطرات بسیار زیادی دارد.

قطر طارمی را جهانی کرد

به گزارش پایگاه خبری 24، در لیگ هفدهم بود که مهدی طارمی بعد از اینکه در ۷ بازی آغاز فصل توانست ۴ گل به ثمر برساند اما پس از پایان رسیدن جدال با سپاهان در هفته هفتم لیگ و در فاصله ۵ روز تا جدال حساس پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، با اعلام حکم CAS در رابطه با پرونده انتقال ناموفق طارمی به فوتبال ترکیه، طارمی ۴ ماه از انجام هر گونه فعالیت ورزشی محروم شد.

مهدی خانه‌نشین شد و در مقطعی که هواداران پرسپولیس در پشت پنجره‌های بسته چشم انتظار بودند تا آقای گل لیگ برتر کفش‌های طلایش را پا کند تا به تیم برانکو کمک کند، تصمیم گرفت محبوبش را ترک کند و مسافر الغرافه شود.

طارمی در جمع زردپوشان وضعیت خوبی داشت. تیم‌های قطری او را به عنوان کسی که بارها در پرسپولیس دروازه‌شان را باز کرده می‌شناختند و همین موضوع عاملی شد تا بولنت اوگین سرمربی ترک تبار این تیم او را خیلی زود در کنار نفراتی چون وسلی اشنایدر،  قاسم برهان و احمد علاالدین به عنوان یک بازیکن ثابت بازی بگیرد.

 

مهدی در هفته‌های اول موفق به گلزنی نشد تا اینکه پاس گل او در بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل پاختاکور سرآغازی بر روزهای درخشانش بود. او در یک نیم فصل در ۸ بازی ۵ گل و ۳ پاس گل ثبت کرد تا الغرافه خیالش از او راحت باشد.

مهدی فصل جدید را با الغرافه آغاز کرد؛ این بار اما کریستین گورژایف سرمربی الغرافه به مانند فوتبال‌دوستان قطری او را می‌شناختند و با انگشت مهدی را دنبال کردند چرا که می‌دانستند اگر قرار بر تغییر نتیجه باشد فقط از او بر می‌آید.

مهدی موقعیت سوزی داشت، گل‌سازی هم داشت. پس از یک فصل و نیم خاطره همراه با الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ قطر با ثبت ۲۰ گل و ۱۰ پاس گل در طی ۴۱ بازی به عنوان بزرگترین خروجی لیگ قطر در سال‌های اخیر مسافر اروپا شود.

حالا مهدی طارمی در جام ملت‌های آسیای قطر اصلی‌ترین ستاره تیم ملی در آسمان پر ستاره دوحه به شمار می‌آید و باز هم فوتبال‌دوستان آسیایی به امید دیدن شاهکارها و هنرنمایی‌های شاهزاده پارسی به تماشای بازی‌های ایران خواهند آمد.

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۲۴۳
ارسال نظر