کدخبر: ۳۵۰۵

کیومرث هاشمی هم مثل وزیران قبلی وعده خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال را می دهد/ می خواهند فدراسیون جهانی را فریب بدهند؟

کیومرث هاشمی هم گویا مانند همتایان قبلی خود اعتقادی به این مهم ندارد که تجربه را تجربه کردن خطاست که اگر داشت به عنوان پنجمین وزیر ورزش ایران شعار تکراری واگذای سرخابی‌ها را تکرار نمی‌کرد.

کیومرث هاشمی هم مثل وزیران قبلی وعده خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال را می دهد/ می خواهند فدراسیون جهانی را فریب بدهند؟

درست چند ماه قبل نیز آقایان به شکلی کاملاً جدی از واگذاری مالکیت سرخابی‌های پایتخت به دو وزارتخانه دیگر خبر دادند، خبری که پرواضح بود جز سند‌سازی برای حل مشکل صدور مجوز حرفه‌ای پرسپولیس و استقلال جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیست، اما همان زمان هم آقایان با قیافه‌ای حق به جانب از تلاش‌های خود برای حل مشکل مالکیت این دو باشگاه خبر دادند، ولی آب‌ها که از آسیاب افتاد و پرسپولیس موفق به کسب جواز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان شد، وزارتخانه‌هایی که گفته می‌شود مالکیت پرسپولیس و استقلال به آن‌ها واگذار شده پای خود را از ماجرا بیرون کشیدند و با مطرح کردن هزار و یک بهانه تأکید کردند که شرایط و امکان باشگاهداری را ندارند.

اما کیست که نداند حل و فصل شدن یک شبه مشکل مالکیت دو باشگاه سرخابی پایتخت تنها بدان جهت بود که یکی از مهم‌ترین ایراداتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا هر بار به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌گیرد، مشترک و دولتی بودن مجمع این دو باشگاه است.

به همین دلیل هم هر بار در آستانه اخذ مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان که می‌شود، وزارت ورزش و جوانان به عنوان مجمع عمومی هر دو باشگاه خبر واگذاری مالکیت آن‌ها را مطرح می‌کند و بعد از آنکه خر آقایان از پل گذشت همه چیز بار دیگر به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.

دی‌ماه ۱۴۰۰ ادعا شد مالکیت باشگاه استقلال به وزارت «صنعت، معدن و تجارت» (صمت) و مجمع پرسپولیس به وزارت «اقتصاد و دارایی» واگذار شده است، امسال هم برای حل و فصل این مسئله گفته شد که استقلال با مالکیت وزارت دارایی و پرسپولیس تحت مالکیت وزارت ورزش، مدارک خودشان را جهت اخذ مجوز حرفه‌ای بارگذاری کرده‌اند، اما شهریور‌ماه وزیر اقتصاد صراحتاً گفت واگذاری استقلال به وزارت اقتصاد به تأیید نرسید. اما با وجود اینکه وزارت ورزش بعد از سال‌ها هنوز نتوانسته تکلیف مجمع این دو باشگاه را مشخص کند، چطور با ادعای اینکه کار ما تیمداری نیست، خبر از واگذاری سرخابی‌های پایتخت می‌دهد؟

در واقع تمام آنچه وزرای ورزش ایران تا به امروز در خصوص واگذاری این دو تیم گفته‌اند یا صرفاً شعار بوده یا مسکنی برای برطرف کردن مقطعی مشکلات، خصوصاً که برخی کارشناسان سازمان خصوصی‌سازی نیز مدعی بودند اگر ۵۰ درصد سهام یکی از دو باشگاه یا هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را واگذار کنیم مشکل مجوز حرفه‌ای به‌طور کامل حل می‌شود، اما آنچه مسلم است وعده کیومرث هاشمی در خصوص واگذاری سرخابی‌های پایتخت تا پایان سال جاری محقق نخواهد شد و این را تجربه ثابت کرده است، چراکه ادعای او در خصوص اینکه کار وزارت تیمداری نیست و پرسپولیس و استقلال را خصوصی‌سازی می‌کنیم، عیناً همان جمله‌ای است که پیش از او تک‌تک وزرای ورزش ایران به زبان آورده‌اند، خصوصاً در آستانه انتخابات که خریدار بیشتری هم دارد.

هرچند که دیگر دست آقایان رو شده و ترفند‌های نخ‌نما شده آن‌ها نمی‌تواند نظر کسی را به خود جلب یا امیدی در خصوص واگذاری این دو تیم ایجاد کند. اما مهم‌تر اینکه هاشمی مدعی است پرسپولیس و استقلال را واگذار می‌کنند، حال آنکه تاکنون تنها دو باشگاه پاس و راه‌آهن به بخش خصوصی واگذار و اتفاقاً به حافظه تاریخ سپرده شده‌اند و از این منظر هم نمی‌توان امیدی به وعده تکراری وزیر ورزش داشت.

 

منبع: جوان آنلاین
کدخبر: ۳۵۰۵
ارسال نظر