کدخبر: ۲۴۳۹

عربستان میزبان جام‌ جهانی است؟

عربستان با وجود میانگین دمای بالای ۴۰ درجه در حال بررسی امکان میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ در تابستان است.

عربستان میزبان جام‌ جهانی است؟

به گزارش پایگاه خبری ۲۴ و به نقل از اسپورت‌بازر، عربستان می‌خواهد بررسی کند آیا امکان میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ در تابستان را خواهد داشت یا خیر. جام جهانی همیشه در فصل تابستان برگزار شده ولی تنها در دوره قبلی در قطر بود که این کشور به دلیل دمای هوای بالا در زمستان از این رقابت‌ها میزبانی کرد.

شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، وزیر ورزش عربستان، در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی داشت گفت که در حال حاضر میزبانی جام جهانی هم در تابستان و هم در زمستان امکانپذیر است. ما قطعا هر دو گزینه را بررسی می‌کنیم تا ببینیم بهترین راه برای میزبانی جام جهانی چیست.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دلیل گرمای تابستان در زمستان برگزار شد که انتقادهای زیادی را به دنبال داشت.

در ماه ژوئن، میانگین دمای هوا در ریاض پایتخت عربستان بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و در جده ۳۸ درجه است. در ماه نوامبر هوا کمی خنک‌تر خواهد بود و میانگین دمای در آن ماه حدود ۳۲ درجه سانتیگراد است. شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل در این مصاحبه گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که جام جهانی در تابستان یا زمستان برگزار شود.

سال ۲۰۳۰ بیشتر بازی‌های جام جهانی قرار است در اسپانیا برگزار شود. پرتغال و مراکش نیز میزبانی چند بازی را بر عهده دارند ولی بازی‌های افتتاحیه در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد.

حتی در جام جهانی ۲۰۲۶ دمای هوا بالای ۳۰ درجه خواهد بود.

در جام جهانی ۲۰۲۶ در ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا دمای هوا ۳۰ درجه و بیشتر خواهد بود. ورزشگاه‌های خانگی دالاس کابوی‌ها و هیوستون‌تگزاس، جایی که احتمالاً هوا گرم است، از سیستم تهویه مطبوع برخوردارند و ساختاری دارند که اجازه می‌دهد زمین بازی کاملاً خنک شود.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، به‌رغم انتقادات فراوان، با انتشار پستی در اینستاگرام، اعطای جام جهانی ۲۰۳۴ به عربستان را به طور مجازی تایید و این کشور را بهترین گزینه اعلام کرد. در واقع استرالیا تصمیم گرفت برای جام جهانی ۲۰۳۴ درخواستی ندهد و عربستان بدون رقابت با کشوری به عنوان میزبان انتخاب شد. استرالیا خود را آماده میزبانی از المپیک ۲۰۳۲ می‌کند. این در حالی است که چندی پیش هم میزبانی جام جهانی زنان را با موفقیت برگزار کرد.

عربستان میزبان جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ و جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ نیز خواهد بود.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۲۴۳۹
ارسال نظر