کدخبر: ۲۴۲۴۰

روسا و سرپرستان فدراسیون‌ها لزومی به استعفا برای کاندیدا شدن ندارند

معاون وزیر ورزش تاکید کرد که ابلاغیه وزارت ورزش مبنی بر لزوم استعفای متقاضیان ریاست فدراسیون ها پیش از کاندیدا شدن شامل مدیران وزارت شده و مربوط به روسا و سرپرستان فدراسیون ها نیست.

روسا و سرپرستان فدراسیون‌ها لزومی به استعفا برای کاندیدا شدن ندارند

به گزارش 24 آنلاین، سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد ابلاغیه اخیر وزارت ورزش مبنی بر لزوم استعفا مدیران رده های پایه، میانی و ارشد برای ورود به انتخابات فدراسیون ها و اینکه «این ابلاغیه دقیقا شامل حال چه افرادی می شود؟»، توضیح داد.

وی با اشاره به پیشینه ای که برخی از مدیران وزارت ورزش برای حضور در انتخابات فدراسیون ها داشته اند، گفت: در بسیاری موارد همکاران وزارت با جایگاه های مدیریتی مختلف اقدام به کاندیدا شدن کرده اند، در انتخابات شرکت کرده و صاحب رای شده یا نشده اند. این افراد در هر دو صورت و تا زمان نسخص شدن تکلیف، در جایگاه و پست خود بوده اند.

اسبقیان تاکید کرد: طبیعتا بعضا این شائبه ایجاد می شد که این کاندیداها از موقعیت دراختیارشان در راستای کسب نتیجه از انتخابات بهره مند می شدند، همین مسئله هم اعتماد عمومی نسبت به وزارت ورزش را کمرنگ می کرد.

معاون اول وزیر ورزش با بیان اینکه ابلاغیه جدید وزارت ورزش در همین راستا صادر شد، تاکید کرد: این ابلاغیه صرفا در مورد کارمندان وزارت ورزش است و تمام معاونان، مدیران کل، معاونان مدیران کل، روسای اداره کل، روسای گروه و حتی مشاوران را شامل می شود.

اسبقیان با تاکید بر اینکه حسب دستور وزیر ورزش، در این مورد صرفا استعفا و اعلام آن مدنظر نیست، تصریح کرد: در راستای اعلام استعفا، پست مدیریتی مربوطه باید خالی شود و فقط در این صورت است که ثبت نام مورد پذیرش قرار می گیرد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: هر یک از مدیران وزارت ورزش برای ورود به انتخابات فدراسیون ها باید اعلام استعفا کنند، در این زمینه باید موافقت واحد مربرطه به صورت رسمی اعلام و مدیرکل امور اداری هم خالی شدن پست را اعلام رسمی کند. یعنی از حیث حکمی، جایگاه مدیر مربوطه به کارشناس تغییر کند. در این صورت است که ثبت نام او بلامانع می شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش خاطرنشان کرد: دبیران مجامع انتخاباتی تنها در این صورت و طی شدن این مراحل می توانند مدارک این دسته افراد را پذیرش و ثبت نام آنها به عنوان کاندیدا را انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که «با این اوصاف ابلاغیه فوق شامل روسا و سرپرستان فدراسیون ها نمی شود؟»، پاسخ منفی داد و گفت: کاندیدا شدن این افراد شرایط خاص خود را دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

اسبقیان همچنین در مورد اینکه « تکلیف افرادی با این شرایط که پیش از ابلاغیه وزارت ورزش و بدون استعفا اقدام به کاندیدا شدن کرده اند، چیست؟»، گفت: این الزام شامل حال این افراد هم می شود. پیش از این وزیر ورزش موضوع را به صورت شفاهی اعلام کرده بود و حالا شکل ابلاغ گرفته است، بنابراین افرادی با این شرایط که بدون استعفا اقدام‌ به نام نویسی کرده اند در کمیسیون تطبیق رد صلاحیت مدیریتی می شوند.

منبع: مهر
کدخبر: ۲۴۲۴۰
ارسال نظر