کدخبر: ۲۳۱۵۸

تیراندازان ورزشکارسالاری دارند؟

کارشناس و عضو کمیته فنی فدراسیون تیراندازی ادعا کرد در این رشته ورزشکار سالاری وجود دارد و آنها در تعیین مربی نقش دارند.

تیراندازان ورزشکارسالاری دارند؟

به گزارش 24 آنلاین، حسن ذوالفقاری در گفت و گو با ایسنا، در مورد انتخاب کادر فنی ایرانی یا خارجی تیم‌های ملی تیراندازی اظهار کرد: تصمیم فدراسیون هنوز مشخص نیست. در کمیته فنی هم که صحبت می‌کنیم سبک و سنگین کردیم تا در نهایت تصمیم گرفته شود. برخی معتقدند که مربیان ایرانی توانمند هستند اما برخی دیگر اعتقاد دارند که مربیان ایرانی نمی‌توانند.

در ایران نمی‌خواهند از پتانسیل‌ها استفاده کنیم

عضو کمیته فنی فدراسیون تیراندازی گفت: ما مربیان خوبی داشتیم، شاگرد خود من مثل الهام هاشمی در کشور دانمارک فعال است اما در ایران که می‌خواهیم از این پتانسیل ها استفاده کنیم اکراه دارند. بحث هایی در کمیته فنی می‌شود و قرار بود همین روزها موضوع مربیان نهایی شود که جلسه به تعویق افتاد و باید دید در جلسه بعدی چه تصمیماتی گرفته خواهد شد.

در خانواده تیراندازی تنگ نظری وجود دارد

ذوالفقاری معتقد بر انتخاب مربیان ایرانی است و در این مورد گفت: مشکلی با مربیان ایرانی نداریم اما تنگ نظرهایی در خانواده تیراندازی وجود دارد که دوست ندارند از خود ما فردی انتخاب شود و هدایت ملی‌پوشان را برعهده بگیرد. نفراتی هم که مربی بودند، کار کردند و حالا یا نتیجه گرفتند یا نگرفتند ارزیابی نشدند. بعد از المپیک هیچ ارزیابی نشد، هیچ جلسه‌ای برگزار نشد نمی‌دانم به چه دلیل ولی جای صحبت زیادی بود و نکات زیادی بود که باید رعایت می‌شد اما متاسفانه نمی‌دانم چرا سکوت شد. البته دلیل مشخص است اما دیگر مهم نیست.

رزومه مربی در اینجا مهم نیست؛ حرف برخی افراد بیشتر خوانده می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظرش برای انتخاب مربی داخلی برای تفنگ و تپانچه یکی است گفت: ما هم در تپانچه و هم در تفنگ قوی هستیم. فقط به شرایط خاصی نیاز داریم که سطح برخی از تیراندازان را بالا ببریم. اگر کمی صبر کنید تکلیف مربیان مشخص می‌شود. هم رزومه مربیان داخلی و هم مربیان خارجی را بررسی می کنند. البته اینجا رزومه مهم نیست؛ مهم این است که حرف برخی افراد بیشتر خوانده می‌شود!

ورزشکار سالاری است و آنها در تعیین مربی نقش دارند

کارشناس تیراندازی ادعا کرد: اکنون ورزشکار سالاری است و آنها هستند که در تعیین مربی نقش دارند. اکنون بعد از المپیک باید تیم ملی تعطیل و دوباره رکوردگیری شود. ۴ سال مانده تا المپیک ۲۰۲۸. دو سال مربوط به پرورش ورزشکار جدید و دو سال بعد آمادگی برای کسب سهمیه و حضور در المپیک است. متاسفانه مربی که انتخاب می‌شود همان نفرات موجود را انتخاب می‌کند تا ضعفش مشخص نشود. با همان‌ها به مسابقات می‌رود و در دو سال اول ۱۰ مدال می‌گیرد و همه می‌گویند عجب مربی خوبی است. اما زمان کسب سهمیه المپیک که ناکام می‌شوند می گویند کار سخت است، رقبا قوی هستند، امکانات نداریم، تعداد سفرها کم بود.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۲۳۱۵۸
ارسال نظر