کدخبر: ۲۰۱۳۰

رئیس فدراسیون تیراندازی: از تیراندازان انتظار مدال طلا داشتیم

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: انتظار ما از تیراندازی در المپیک پاریس مدال طلا بود.

رئیس فدراسیون تیراندازی: از تیراندازان انتظار مدال طلا داشتیم

به گزارش 24 آنلاین، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی صبح چهارشنبه در نشست خبری بعد از بازی‌های المپیک پاریس در مورد عملکرد تیراندازان ایران اظهار کرد: زمانی که مسئولیت را پذیرفتیم تلاش کردیم تیم‌های ملی را ارتقاء دهیم. اهداف پروازی متوقف شده بود و برنامه و اردویی نداشتیم. از همان ابتدا برای ارتقای این رشته مسابقات مختلفی اعزام کردیم که مدال رنگارنگ کسب شد. این اعزام‌ها و هزینه برای آماده‌سازی ورزشکار بوده است. تیراندازی حساسیت‌های خاصی دارد که با سایر رشته‌ها قابل مقایسه نیست. نباید این اسلحه از دست ورزشکار بیفتد. این رشته تجهیزات محور است. اعزام‌ها انجام شد و هدف هم این بود که در المپیک خوب بدرخشیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: ما سه سهمیه گرفتیم. سهمیه بیرانوند بعد از ۵۰ سال که از عمر این رشته گذشته به‌دست آمد. هم‌چنین یک مدال آسیایی در این رشته به‌دست آمد و این خودش یک اتفاق مهمی برای رشته تیراندازی است. در تفنگ و تپانچه هم سه سهمیه گرفتیم و زحمت‌های زیادی توسط مربیان کشیده شد.

او افزود: رستمیان در این دور درخشید و هانیه رستمیان و چهل امیرانی روی سکوی مدال بودند و با یک امتیاز چهل امیرانی به فینال نرسید و هانیه هم با یک نمره مدال نگرفت. انتظار ما از این عزیزان طلا بود اما در تیراندازی محقق نشد.

قربانی افزود: ما هم نقاط ضعف داریم هم نقاط قوت که باید نقاط ضعف را برطرف کنیم. رقبای ما سخت هستند و بیرانوند در قهرمانی آسیا با تلاش توانست سهمیه بگیرد. در المپیک تیراندازان ما رکوردهای بالایی زدند. هانیه رستمیان بین ۴۸ نفر سوم شد و به فینال رسید. چهل امیرانی بین ۴۴ نفر تا ورودی فینال رسید. این‌ها نفرات جوانی هستند و باید این موارد را درنظر داشته باشیم. باید خود را برای مسابقات بعدی آماده کنیم‌.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۲۰۱۳۰
ارسال نظر