کدخبر: ۱۹۴۲۲

جودوکار گرجستانی به دلیل رفتار غیر ورزشی محروم شد

فدراسیون جهانی جودو گورام توشیشویلی گرجستانی را به دلیل رفتار غیرورزشی در المپیک از تمامی مسابقات محروم کرد.

جودوکار گرجستانی به دلیل رفتار غیر ورزشی محروم شد

به گزارش 24 آنلاین، گورام توشیشویلی، جودوکار گرجستانی، به دلیل رفتار غیرورزشی در مبارزه یک‌چهارم نهایی وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مقابل تدی رینر فرانسوی محروم شد. فدراسیون جهانی جودو (IJF) اعلام کرد کمیسیون انضباطی ویژه‌ای برای بررسی این درگیری تشکیل شد.

توشیشویلی پس از شکست مقابل تدی راینر، قهرمان ۱۲ دوره جهان، حریف خود را در حالی که از روی تشک بلند می‌شد هل داد و دستش را روی صورتش گذاشت. نایب‌قهرمان المپیک توکیو با این رفتار از حضور در بازی‌های پاریس محروم شد و شانس کسب مدال برنز را از دست داد.

فدراسیون جهانی جودو گزارش داد: از آنجا که رفتار جودوکار گرجستانی مغایر با روحیه ورزشی بود، بلافاصله یک کمیسیون انضباطی ویژه برای بررسی وضعیت تشکیل و تصمیم گرفته شد این ورزشکار تا اطلاع ثانوی از حضور در مسابقات بین‌المللی جودو محروم شود.

پیش از این یک جودوکار دیگر گرجستانی موفق به کسب مدال طلا شد که اولین مدال کشورش در المپیک پاریس بود. لاشا بکاوری در فینال سانشیرو مورائو از ژاپن را شکست داد و اولین طلای گرجستان را در المپیک کسب کرد.

تدی راینر، جودوکار سنگین‌وزن فرانسه، نیز توانست عنوان قهرمانی المپیک را به دست بیاورد. او در دیدار نهایی کیم مین جونگ کره‌ای را شکست داد و چهارمین مدال طلای المپیکش را کسب کرد.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۱۹۴۲۲
ارسال نظر