کدخبر: ۱۷۷۹۶

مددی: تا تکلیف پرونده فساد مشخص نشده است، نباید لیگ برتر شروع شود!

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: به مستنداتی درخصوص پرونده فساد در فوتبال دسترسی پیدا کردیم.

مددی: تا تکلیف پرونده فساد مشخص نشده است، نباید لیگ برتر شروع شود!

به گزارش 24 آنلاین، احمد مددی، مدیرعامل باشگاه پیکان اظهار کرد: خدا را شکر پیکان موفق شد در بخش آقایان و بانوان مجوز حرفه‌ای فوتبال را دریافت کند. هم‌چنین در این جلسه موضوعاتی درباره آیین‌نامه‌های جدید و سقف بودجه مطرح شد که باشگاه‌ها نقطه نظرات متنوعی در این زمینه داشتند و البته باشگاه‌های متمول عنوان کردند که سقف قرارداد برداشته شود که سپاهان بیش‌تر از سایر باشگاه بر این موضوع تاکید داشت و عنوان می‌کردند این کار دست باشگاه را برای حضور در لیگ نخبگان آسیا می‌بندد. به هر حال امیدوارم نتایج این جلسه به نفع فوتبال ایران باشد.

او در ادامه درباره سقوط پیکان به لیگ یک خاطرنشان کرد: وقتی یک تیم بسته می‌شود حداقل به ۸ هفته زمان نیاز دارد و من حدوداً ۷۰ روز بعد از تیم بستن به باشگاه پیکان ملحق شدم و عملاً فضایی برای انتخاب بازیکن وجود نداشت. فقط در نیم فصل توانستیم دو سه بازیکن جذب کنیم و اگر نتایجی هم حاصل شد واقعاً به واسطه همین دو سه بازیکن بود. البته اگر بازیکن دیگری وجود داشت تلاش می‌کردیم در نیم فصل جذب کنیم ولی واقعا بازیکن نبود و دچار فقر بازیکن بودیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان افزود: از طرفی با این موضوع مواجه بودیم که بودجه باشگاه واقعاً محدود بود و بر همین اساس از جوان‌های‌مان استفاده کردیم و باید بگویم ارزان‌ترین و جوان‌ترین تیم با آن هم با فاصله از سایر تیم‌ها بودیم. ما حتی از نظر هزینه شرایط‌مان به صورتی بود که شاید در لیگ یک هم این‌گونه هزینه نکنند. به هر حال تمام تلاش‌مان را کردیم که پیکان در لیگ بماند اما به لیگ پایین‌تر سقوط کردیم ولی هنوز بر این موضوع تاکید دارم که اتفاقاتی رقم خورده است که به بخشی از آن نیز رسانه‌ها و عضو کمیته انضباطی اشاره داشتند.

او بیان کرد: کشف فساد در هر مقطعی به صورتی است که مهم نیست در چه زمانی رقم خورده است و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال رای را صادر می‌کنند. بند ب ماده ۷۳ مقررات انضباطی صراحتاً اشاره کرده است تیمی که تبانی کند و شدت آن اقدامات زیاد باشد منجر به کسر امتیاز و حتی سقوط خواهد شد. حتی نامه‌ای هم به آقای بهاروند و کمیته اخلاق ارسال کردم و در آخرین نامه نیز مستندات را نیز خدمت آن‌ها فرستادم.

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: به نظر من موضوع پرونده فساد محرض است و فساد در مس رفسنجان رخ داده است اما این که چگونه باید با آن برخورد کنند اهمیت دارد و به نظر من باید صورت بگیرد. می‌خواهیم لیگ برتر را برگزار کنیم اما آیا می‌شود خیلی عادی از کنار این همه حرف و حدیث بگذریم؟ مگر عضو کمیته انضباطی خواب‌نما شده بود که آن همه صحبت را عنوان کرد یا مگر آن آدم رسانه‌ای خواب‌نما شده بود که حرف از سکه و موضوعات مختلف فساد انجام می‌دهد؟ حتماً موضوعاتی وجود دارد و حتی در مستنداتی که خودمان به آن دسترسی پیدا کردیم موارد قابل توجهی وجود دارد. این که مبلغ قابل توجهی به دعانویس داده می‌شود آیا این تبانی نیست؟ آن دعانویس چه می‌کند جز این که با تیم و بازیکن آن تیم صحبت‌هایی دارد؟ البته این‌ها احتمالات است و من می‌خواهم اهالی رسانه به این موضوع ورود کنند. چه کسی باید پاسخگو باشد؟

او خاطرنشان کرد: از دادگستری و مراجع امنیتی کرمان تشکر می‌کنم که به این پرونده ورود جدی داشتند و از همین دوستان خواهش می‌کنم به این پرونده تسریع ببخشند. ۲۵ مرداد لیگ برتر آغاز می‌شود و اگر این پرونده به سامان نرسد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر به این پرونده رسیدگی شود پیکان به فعالیت خود در لیگ برتر ادامه خواهد داد و باید در این قضیه از کشورهای دیگر الگو گرفت. حتی با آقای بهاروند صحبت کردم و او عنوان کرد اگر مس سقوط کند پیکان در لیگ برتر می‌ماند.

مددی گفت: به هر حال بررسی پرونده فساد باید خروجی داشته باشد. در حال حاضر ۸ نفر در زندان به سر می‌برند و بازپرسی که این دوستان را بازداشت کرده حتماً ادله محکمی برای این کار داشته است، به صورتی که وثیقه را برای آزاد شدن آن‌ها نمی‌پذیرد. پس حتماً اتفاقی افتاده است. ما تظلم خواهی داریم و می‌خواهیم عدالت رعایت شود، ضمن این که از فدراسیون فوتبال درخواست می‌کنیم تا پرونده فساد تعیین تکلیف نشده است لیگ برتر را شروع نکند زیرا با این حجم از موضوعاتی که در رسانه‌ها بازتاب دارد می توان لیگ را آغاز کرد؟ هر سوتی که در ادامه زده شود ماجرایی در پی آن رقم خواهد خورد. پس درست با ریشه‌ها برخورد شود تا بتوانیم فوتبال پاکی داشته باشیم.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۱۷۷۹۶
ارسال نظر