کدخبر: ۱۷۷۲۸

این تیم جوان پر از افتخار با یورو خداحافظی کرد

ترکیه به عنوان دومین تیم جوان یورو ۲۰۲۴، دلایل زیادی برای افتخار به عملکردش در یورو ۲۰۲۴ دارد.

این تیم جوان پر از افتخار با یورو خداحافظی کرد

به گزارش 24 آنلاین، ترکیه در مسابقات جام ملت‌های اروپا شگفتی آفرید و به جمع هشت تیم پایانی رسید. دومین تیم جوان مسابقات نشان داد که می‌تواند آینده موفقی داشته باشد. هدف بزرگ آن‌ها درخشش در یورو ۲۰۳۲ است که بازی‌ها به طور مشترک در ایتالیا و خود کشور ترکیه برگزار می‌شود.

به گزارش اسپورتال، ترکیه در دیدار برابر هلند نیز درخشش خوبی داشت. آن‌ها بارها و بارها خط دفاعی نارنجی رنگ را مورد حمله قرار دادند، زکی چلیک یکی از خوب‌های ترکیه در این دیدار بود.  هر فرصتی که برای ترکیه روی دروازه هلند ایجاد می‌شد با صدای زیاد هواداران این تیم در ورزشگاه همراه می‌شد. در نهایت ترکیه دو بر یک برابر هلند شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. 

سه سال پیش، در مسابقات یورو ۲۰۲۰، ترکیه ناامیدی بزرگی رقم زد و با سه شکست در گروه آخر شد. در آلمان، ترک‌ها جبران مافات کردند و همه را شگفت زده کردند. وینچنزو مونتلا، سرمربی ایتالیایی که از سپتامبر گذشته در این سمت حضور دارد، توانست با این تیم به جمع هشت تیم پایانی برسد. مونتلا گفت: ما باید به تیم خود افتخار کنیم. آن‌ها با شور و شوق ترکیه‌ای بازی کردند. 

صعود غافلگیرکننده ترکیه به مرحله یک چهارم نهایی بسیار شگفت انگیز بود چون ترک‌ها تیم کم‌تجربه‌ای دارند. طبق محاسبه ترنسفرمارکت، ترکیه با میانگین سنی ۲۵.۸ سال، دومین تیم جوان مسابقات نیز بود.

ترک‌ها با وجود بازیکنانی مانند گولر ۱۹ ساله شانس خوبی برای موفقیت در آینده دارند. مسابقات یورو ۲۰۳۲، که در ترکیه و ایتالیا برگزار می‌شود هدف نخست این تیم برای آینده است.  

دی‌فرای (۷۰) و خاکپو (۷۶) با گل‌های خود گل دقیقه ۳۵ آکایدین را بی‌اثر کردند و پایان کار مردان وینچنزو مونتلا را در جام ملت‌های اروپا رقم زدند.

به این ترتیب دیدار هلند و انگلیس چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه وستفالن شهر دورتموند برگزار خواهد شد. فرانسه و اسپانیا هم سه‌شنبه‌شب نخستین بازی دور نیمه‌نهایی را انجام خواهند داد.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۱۷۷۲۸
ارسال نظر