کدخبر: ۱۷۶۴۴

بازیکنان مسن آلمان بعد از یورو ۲۰۲۴ چه خواهند کرد؟

شاید بازی با اسپانیا نه تنها بازی خداحافظی کروس بلکه بازی خداحافظی ۳ ستاره پا به سن گذاشته دیگر ژرمن‌ها نیز باشد.

بازیکنان مسن آلمان بعد از یورو 2024 چه خواهند کرد؟

به گزارش 24 آنلاین، بازی یک چهارم نهایی آلمان مقابل اسپانیا آخرین بازی ملی تونی کروس بود اما سرنوشت دیگر ستاره‌های پا به سن گذاشته ژرمن‌ها چه خواهد شد؟ نگاهی به وضعیت توماس مولر، مانوئل نویر و ایلکای گوندوغان می‌اندازیم.

برای تونی کروس، موضوع روشن بود. او از قبل عنوان کرده بود که یورو ۲۰۲۴ آخرین حضور او در مستطیل سبز است و بعد از پایان این رقابت‌ها از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

صد و چهاردهمین بازی ملی برای این بازیکن ۳۴ ساله دردناک به پایان رسید اما او بعد از بازی مورد تشویق هم‌تیمی‌ها، حریفان و یولیان ناگلزمان و حتی اسپانیایی‌ها قرار گرفت که او را تشویق کردند.

مانوئل نویر، توماس مولر و ایلکای گوندوغان نیز در کنار زمین چرخیدند و برای هواداران در سکوها دست تکان دادند؛ غرق در فکر خداحافظی یا ادامه دادن. آیا ورزشگاه اشتوتگارت ایستگاه پایانی این فوق ستاره‌هاست؟ هنوز هیچ چیز مشخص نیست اما احتمالا این طور باشد.

توماس مولر

پس از حضور کوتاه در بازی افتتاحیه مقابل اسکاتلند، این بازیکن ۳۴ ساله چهار بازی بدون بازی روی نیمکت نشست. بازیکن همه کاره بایرن مونیخ انتظار حضور ثابت در ترکیب را نداشت. مولر فقط دقایقی کوتاه مقابل اسپانیا بازی کرد. ناگلزمان او را در دقیقه ۸۰ به عنوان یار تعویضی وارد زمین کرد. او در زدن گل تساوی سهمی نداشت اما مدام هم تیمی هایش را تشویق می کرد. به احتمال بسیار زیاد این آخرین بازی توماس مولر با تیم ملی آلمان بود. مولر گفت: واقع بینانه، ممکن است این آخرین بازی ملی من باشد. چند روز دیگر با سرمربی تیم می نشینم و صحبت خواهیم کرد. ما رابطه بسیار خوبی داریم اما همانطور که گفتم، از نظر واقع بینانه این امکان وجود دارد که بازی آخرم با آلمان باشد.

مانوئل نویر

دروازه‌بان آلمان در صد و بیست و چهارمین بازی ملی خود قادر به مهار دو گل اسپانیایی‌ها نبود. نویر پس از مصدومیت شدید در دسامبر ۲۰۲۲، اندکی پس از حذف از مرحله گروهی در جام جهانی قطر، بازگشت موفقی به تیم ملی کشورش داشت. این دروازه‌بان ۳۸ ساله با ۲۰ بازی در یورو، بدون کسب عنوان قهرمانی با این رقابت‌ها وداع خواهد کرد. او بعد از بازی با اسپانیا گفت: فعلا زمان تصمیم گیری نیست. شاید شش ماه طول بکشد که تصمیم بگیرم کنار بروم. نویر مانند مولر، قراردادش با بایرن در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. سران بایرن می‌خواهند قرارداد او را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کنند و شاید در این صورت جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکا نیز هدف بعدی نویر باشد. همه چیز باز است.

ایلکای گوندوغان

ناگلزمان به دلیل بازگشت کروس، پست جدیدی برای گوندوغان در نظر گرفت. حالا چه می شود؟ رابرت آندریچ (۲۹ سال)، امره جان (۳۰ سال) و پاسکال گروس (۳۳ سال) نیز هستند. همچنین الکساندر پاولوویچ (۲۰ ساله) نیز دیگر ستاره‌ای اسات که به زودی می‌تواند به تیم ملی آلمان برسد.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۱۷۶۴۴
ارسال نظر