کدخبر: ۹۵۰

بهترین ایده های طراحی فضای سبز ویلا

طراحی فضای سبز ویلا به اندازه طراحی خود عمارت ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است و برای آن که بتوان این طراحی را به بهترین شکل پیاده سازی کرد. طراحی و محوطه سازی فضای سبز ویلا در حقیقت از مهم ترین گام هایی است که باید در ویلاسازی برداشت.

بهترین ایده های طراحی فضای سبز ویلا

استفاده از پتانسیل فضای طبیعی محوطه ساختمان ویلا و به کار بردن پوشش گیاهی حداکثری، کمک می کند تا در یک فضای جذاب و سرسبز قرار گرفته و بتوانید از وجه طبیعی آن نهایت استفاده را ببرید. این خدمات را می توانید به بهترین شکل از تهران گاردن دریافت کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

طراحی فضای سبز ویلا چطور انجام می شود؟

قطعا به دنبال داشتن اقامتگاهی ویلایی مملو از حس زندگی و جذابیت طبیعی هستید و چنین چیزی تنها با ایجاد یک محوطه سرسبز انبوه، مهیا خواهد شد. در صورتی که محوطه ویلایی شما، گسترده و دارای مساحت قابل توجهی باشد، می توانید یک باغ در آن ایجاد کرده و با کاشت درختان قطور و پوشش های گیاهی انبوه، فضایی سحرانگیز و بی مانند خلق کنید. در صورتی که فضای باز اطراف ساختمان ویلای شما محدود بوده و مساحت کمی را در اختیار داشته باشید، ایجاد باغچه های ویلایی، کمک می کند تا همان حس و حال فضای سبز را در محوطه ای کوچک تر، پیاده سازی کنید.

به هر ترتیب در هر مقیاس و اندازه ای، به هیچ وجه نباید از تاثیر فضای سبز بر محوطه ویلایی صرف نظر کرده و چنین امکانی را از دست بدهید. به این صورت لازم است که به هر ترتیب با در نظر گرفتن پتانسیل های موجود در محوطه ویلایی، بهترین فضای سبز را ایجاد کنید.

تهران گاردن

 

محوطه سازی در طراحی فضای سبز ویلا

طراحی فضای سبز ویلا با محوطه سازی همراه بوده و با تخمین درستی از مساحت و فرم آن، می توانید به بهترین شکل پوشش های گیاهی و طبیعی لازم را در محوطه ویلایی، ایجاد کنید. لازم است که در انتخاب درختان مختلف و بوته ها، به شکلی دقیق اقدام کنید که چیدمان آن ها کنار یکدیگر نیز توأم با سازگاری گیاهان با هم و همین طور سازگاری با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی باشد.

بوته های شمشاد همیشه جایگاه بسیار خوبی در محوطه سازی فضای سبز دارند و شما می توانید در کنار آن ها از بوته ها الاگنوس و چمن های انبوه نیز به خوبی استفاده کنید.

ساخت پیاده رو در طراحی فضای سبز ویلا

اهمیت زیادی دارد که در ساخت پیاده رو در طراحی فضای سبز ویلا نیز خلاقیت کافی به خرج دهید. استفاده از گل های تزئینی و با رنگ های زیبا، درختچه های کوتاه یا متوسط و همین طور کاشت درخت هایی چون درخت برگ بود در این مسیر، فوق العاده خواهد بود. همیشه حالتی را تصور کنید که برای قدم زدن در مسیرهای پیاده روی، به فضایی زیبا و دل انگیر نیاز داریم تا همان حال و هوای نشاط آور و پر از طراوت را القا کند.

تهران گاردن

همین طور فضایی را برای ساخت آلاچیق ها، آتشگاه و فضاهای نشیمن بیرونی اختصاص دهید. قطعا شما در این فضای سبز، استراحت کرده یا ورزش هایی را دنبال می کنید و ساخت استراحتگاه، آلاچیق، لمکده و مانند آن ها در طراحی فضای سبز ویلا، بسیار جایگاه خواهد داشت. این موارد باعث می شود که استراحت کردن یا ورزش کردن به مراتب لذت بخش تر بوده و از این فعالیت ها احساس بهتری داشته باشید.

همین طور استخرهای کوچک و بزرگ، می توانند با فاصله منطقی از فضای سبز و درخت ها قرار گرفته و سایه درخت ها بر استخرها، کاربری به مراتب بهتری در ساعات مختلف روز ایجاد کند.

سخن پایانی

طراحی فضای سبز ویلا به هر شکلی که باشد باید در آن از تمام پتانسیل محوطه استفاده کرده و درختچه ها و بوته های انبوه را با حجم قابل توجهی در کنار یکدیگر قرار داد. شما به دنبال ایجاد یک حریم بصری و فضایی پرجلوه هستید که ضمن داشتن بار سرسبزی کافی، بتواند فضایی پر از آرامش خلق کرده و حال و هوای لازم را به وجود بیاورد. توصیه می کنیم که برای انجام این کار به سراغ تیم های حرفه ای طراحی و اجرای فضای سبز بروید تا طرح های منحصر به فرد و خلاقانه ای برای این منظور، به کار گرفته شوند.

 

کدخبر: ۹۵۰
ارسال نظر