کدخبر: ۸۴۸

جاذبه های گردشگری در شهرهای مختلف کشور ترکیه

کشور زیبا و پر جاذبه ترکیه یکی از ده کشور دیدنی دنیاست که خوشبختانه از سمت شمال غربی با مرزهای ایران همسایه بوده و همواره گزینه اول برای سفر اغلب گردشگران ایرانی است . این کشور زیبا دارای امتیازات فراوان بوده که داشتن طبیعت شگفت انگیز و آب و هوای مدیترانه ای یکی از آن هاست.

جاذبه های گردشگری در شهرهای مختلف کشور ترکیه

این کشور در امتداد دریای مدیترانه و دریای اژه قرار گرفته و همین موضوع سبب پدید آمدن طبیعتی شگفت انگیز شده است. این کشور دارای شهرهای توریستی متعددی است که برخی با وجود طبیعت زیبا و امکانات رفاهی و تفریحی فراوان میلیون ها گردشگر را از سراسر دنیا به این سمت می کشاند. شهرهای آنتالیا، مارماریس، بدروم و استانبول از جمله قطب های گردشگری پر طرفدار در این کشور اند.

در ادامه مطلب سفر باتو، با ما همراه باشید تا گوشه و کنار این کشور شگفت انگیز را بهتر بشناسم :

قلعه پنبه‌ای و شهر هیراپولیس

 قلعه پنبه‌ای در تور استانبول ارزان  قیمت منطقه شگفت انگیز است که در کمتر نقطه ای از این کره خاکی به چشم می خورد. این منطقه در طی هزاران سال و بر اثر فرسایش شیمیایی زمین پدید آمده که نتیجه آن ساختار پلکانی زمین و تشکیل حوضچه های آب متعدد بر روی هر پله است که در نهایت منظره ای زیبا را خلق نموده است. قلعه پنبه ای در جنوب کشور ترکیه , در استان دنیزلی  قرار دارد و همانطور که گفتیم با گذشت هزاران سال پدید آمده است. حوضچه ‌های مختلفی که بر روی هر پله وجود دارد، آب گرم چشمه را به پایین منتقل می کند و جالب اینجاست که دمای آب در هر پله با نقاط دیگر آن متفاوت است. گردشگران پای خود را به درون آب این حوضچه ها گذارده و در آن قدم می زنند و گفته می شود آب گرم این چشمه خواص درمانی بسیاری دارد.

در نزدیکی این منطقه شهر باستانی هیراپولیس قرار دارد که جاذبه تماشایی بعدی است و با هزار سال قدمت، شکوه امپراتوری یونانیان باستان و رومیان را به نمایش گذارده است. هیراپولیس در شمال قلعه پنبه ای قرار دارد و با قدم گذاردن در آن شاهد تماشای ویرانه ‌های به جامانده از تمدن هزار ساله این سرزمین خواهید بود. بازدید از معابد، حمام های باستانی، آمفی تئاتر و سایر بخش‌های به جا مانده از هیراپولیس با بسیار جذاب خواهد بود .

مسجد سلیمیه

در کشور ترکیه مساجد باشکوه فراوانی وجود دارد که همگی قرن ها قدمت داشته و شکوه امپراتوری عثمانی را به نمایش گذارده اند که یکی ازمشهورترین و البته زیباترین آن ها مسجد سلیمیه نام دارد. این بنا در شهر ادیرنه قرار دارد و به خاطر زیبایی وصف ناشدنی در فهرست سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. ادیرنه شهری باستانی است که قدمتی هزاران ساله داشته و ردپای تمدن و تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین در گوشه و کنار آن پیداست. باید افزود شهر ادیرنه در غربی ترین نقطه کشور ترکیه واقع شده و با کشور های یونان و بلغارستان همسایه است.

و اما هانطور که گفتیم مسجد سلیمیه یکی دیگر از بناهای به یادگار مانده از دوران عثمانی است که  توسط معمار مشهور آن دوران، میمار سینان  بنا شده است. همچنین باید افزود مسجد سلیمیه یکی از برجسته ترین آثار این معمار به شمار می‌رود و از تزئینات و طراحی های داخلی آن بازدید کنندگان را برای ساعت ها مبهوت و شگفت زده می نماید. بلندترین مناره‌ این مسجد هشتاد و دو متر ارتفاع دارد و از تقریبا از همه نقاط شهر ادیرنه قابل رویت است. در اطراف این مسجد بناهای تاریخی دیگری همچون چند مدرسه تاریخی، بازار سرپوشیده و کتابخانه به چشم می خورد که بازدید از همگی آن ها را به شما تویه می کنیم.

پارک ملی گورمه و مرکز صخره‌های کاپادوکیه

این منطقه اسرار آمیز در بخش‌ های مرکزی کشور ترکیه، و در شهری به نام گورمه واقع شده است که اغلب از چشم گردشگران ایرانی دور مانده اما از نقاط پرطرفدار برای گردشگران اروپایی است. سنگها و صخره های عظیم الجثه در این منطقه سبب شهرت جهانی آن شده است. این منطقه پر رمز و راز و ناشناخته که آن را اصطلاحا دودکش‌های جن کاپادوکیه می نامند در طی میلیون ها سال و در اثر فرسایش به شکل تندیس هایی زیبا پدید آمده اند که سوژه ناب برای عکاسان دنیا شده اند. گردشگران سوار بر بالون های رنگارنگ شده و چشم انداز زیبای این منطقه را از بالا نظاره می کنند.

تور کیش ارزان سفر باتو را از دست ندهید.

شهر سافران‌بولو

بر اساس مطلب سایت سفر باتو، شهر تاریخی و زیبای سافران بولو که گویی با گذشت زمان و زندگی مدرن شهری میانه ای نداشته و با گذشت قرن ها چهره تاریخی خود را حفظ نموده، تنها چند ساعت با آنکارا فاصله دارد . قدمت این شهر به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد و از گذشته ها یعنی در دوران عثمانیان مورد توجه قرار داشت. در آن زمان محل اتصال شرق به غرب این امپراتوری بود و یکی از قطب اقتصادی عثمانیان بشمار می رفت. کشت زعفران نیز در این شهر مرسوم است و به همین خاطر آن را سافران بولو می نامند.

کدخبر: ۸۴۸
ارسال نظر