کدخبر: ۸۴۷

بازدید از این مکانها را در سفر به مشهد و قشم از دست ندهید

در ادامه بهتر است برخی از پارک های سرسبز این شهر را ببینید و از طبیعت زیبای آن ها بهره مند شوید.

بازدید از این مکانها را در سفر به مشهد و قشم از دست ندهید

به گزارش پایگاه خبری 24، باغ  ملی یکی از همین پارک های زیباست که در امتداد خیابان ارگ واقه شده و بیش از پنجاه سال از عمر آن می گذرد. بهتر است بدانید زمین این باغ در سال ۱۳۴۵ شمسی توسط یکی از خیرین شهر به نام حسین ملک وقف شده است.

بازار جنت

بازار جنت یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر مشهد در تور مشهد است که دارای حال و هوایی سنتی و بقولی نوستالژی است. بازار جنت امروز مرمت و بازسازی شده و می توانید با خیال راحت و در کمال آرامش در خیابان سنگفرش شده آن قدم زده و خرید کنید. جوی آب کوچکی از وسط بازار می گذرد و بازار را به دو نیمه تقسیم کرده است. باید افزود این بازار در گذشته اصلی ترین مکان برای داد و ستد مردم بوده و جمعیت بسیاری روزانه از آن دیدن می کردند. اما امروز با پدید آمدن دهها مرکز خرید مدرن و شیک این بازار نیز محبوبیت خود را از دست داده و کسب و کار آن از رونق افتاده است . البته امروزه برای خرید سوغات بد نیست و با کمی صبر و حوصله کالاهای خوب و با کیفیتی را میتوان در آن یافت.

پارک زیبای وکیل آباد

به اعلام سفر باتو، پارک جنگلی وکیل آباد یکی از زیباترین و البته قدیمی ترین پارک های شهر مشهد است که در سال ۱۳۴۸ توسط یکی از خیرین مشهور به نام حسین ملک‌التجار وقف و در اختیار عموم قرار گرفت و از آن پس به یکی از تفرجگاه های پر طرفدار شهر مشهد تبدیل شد.

جنگل دریایی حرا

جنگل های شگفت انگیز حرا بخش بزرگی از مساحت این جزیره را اشغال نموده و در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. حرا گیاهی نادر در کره زمین است که تنها در چند نقطه از این کره خاکی مشابه آن وجود دارد. نکته جالب اینکه درختان حرا در تمام ایام سال سبز هستند و ارتفاع آن ها در حدود سه تا شش متر است. و ویژگی جالبتر این درختان این است که با آب شور سازگاری یافته اند و قادرند آب شور را تصفیه کنند، این گیاهان از آب شور تغذیه می کنند و با دفع نمک، آب را به طور طبیعی شیرین می کنند.

جنگل های حرا حدود بیست و دو  هزار کیلومتر از خاک این جزیره را اشغال نموده اند و در امتداد سواحل خلیج فارس و دریای عمان کشیده شده اند. جنگل های حرا هم اکنون تحت حفاظت سازمان های محیط زیست قرار داشته و زیستگاه جانوران گرمسیری بسیاری است.

بهترین مراکز خرید در جزیره قشم

جزیره زیبا و شگفت انگیز قشم، با فراهم آوردن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، به خصوص در دو دهه گذشته مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است که از میان بسیاری از مسافران با هدف خرید وارد این جزیره می شوند. قشم دارای بازارهای سنتی و مدرن بسیاری است و جوابگوی همه سلیقه ها خواهد بود. باید اضافه کنیم بسیاری از اجناس موجود در بازار های کل ایران از قشم تامین می گردد.  

با گشت و گذار در بازار های این جزیره هر آنچه را بخواهید آنهم با قیمتی بسیار پائین تر از بازارهای موجود در شهر خود، می یابید. در ادامه این مطلب قد داریم تا شما خوانندگان گرامی را با برخی از معروف ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید جزیره قشم آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید :

بازار قدیم شهر قشم

در ابتدای سفر با تور قشم، پیشنهاد می کنیم گشت وگذار خود را از بازار قدیم قشم آغاز کنید، زیرا در این بازار سنتی، قیمت ها پائین و کالاها متنوع است. این بازار یکی از قدیمی ترین بازار های ایران است که شکل سنتی خود را تا به امروز حفظ نموده است و با ورود به آن، تا حدی با فرهنگ بومیان آشنا می خواهید شد. در این بازار با کالاهای متنوعی همچون انواع پوشاک، کیف و کفش، مواد خوراکی و صنایع دستی و. .. روبرو خواهید شد .

بازار بین‌المللی ستاره

در شهر قشم مراکز خرید مدرن و متنوعی ساخته شده که یکی از بزرگ ترین و معروف ترین  آن ها بازار بین‌المللی ستاره نام دارد. این مجموعه فعالیت خود را  از سال ۱۳۷۶ آغاز نمود و هم اکنون با دارا بودن ششصد و چهل واحد صنفی، اولین گزینه برای خرید مسافران است. بازار ستاره کالاهای متنوع و با کیفیتی را عرضه می کند که بخش عمده آن به پوشاک اختصاص یافته است. این مرکز خرید دارای امکانات رفاهی مختلف نظیر شعب بانک‎، موزه حیوانات تاکسی درمی شده، گیم نت، رستوران و کافه و همچنین سالن بیلیارد است. از این رو گشت و گذار در آن بسیار مفرح و لذت بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پارک مینیاتوری مشهد ایرانی در تور مشهد سفر باتو

بازار پردیس قشم

در اطراف بازار ستاره چندین مرکز خرید خوب دیگر را نیز خواهید دید، که یکی از آن ها بازار پردیس نام دارد و زمان زیادی از تاسیس آن نمی گذرد. پردیس دقیقا روبروی مرکز خرید ستاره قرار دارد و طبقه اول و دوم آن دارای بیش از یکصد و پنجاه واحد صنفی است و طبقات سوم و چهارم آن به اتاق های هتل پردیس و سالن رستوران اختصاص یافته است.

پردیس یکی از مراکز خرید خوب جزیره قشم است و دارای مدرن و زیبا بوده و برندهای بسیاری در آن نمایندگی دارند.   مرکز خرید پردیس محل مناسبی برای خرید لوازم خانگی، انواع پوشاک، عطر و ادکلن و … است .

کدخبر: ۸۴۷
ارسال نظر