کدخبر: ۸۴۶

بازدید از دو مقصد محبوب گردشگران

بازدید از موزه کتاب های مینیاتوری به خصوص برای هنرمندان و هنردوستان بسیار جالب و تماشایی خواهد بود.

بازدید از دو مقصد محبوب گردشگران

. این موزه در واقع کلکسیون شخصی ظریفه سلاهوا بوده که بعد از گذشت مدتی در معرض تماشای عموم قرار گرفته است.  این موزه که تنها نمونه در کل دنیا است کتب بسیار جالب و ارزشمندی را در خود جای داده که نمونه بارز آن برخی کتاب‌های دوران شوروی سابق، یک جلد قرآن کریم با قدمتی در حدود چهارصد سال و سه کتاب با ابعاد دو میلی متر است که این مورد بسیار جالب آخر، در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده‌ است. همچنین گفتنی است بازدید از این موزه رایگان است.

میدان فواره ها

به گزارش سفر باتو، میدان زیبا و دیدنی فواره ها، یکی از مکان‌های گردشگری شهر باکو و مکان ایده آلی برای گذران یک عصر دل انگیز ست. میدان فواره ها، در منطقه‌ مدرن و پیشرفته شهر واقع شده و دور تا دور آن توسط فروشگاههای لوکس، مراکز خرید متنوع و همچنین کافه و رستوران‌های شیک احاطه شده است. این جا یکی از پاتوق‌های گردشگران است و در تمامی ساعات شبانه روز مملو از جمعیت است.  این میدان بهترین منطقه، برای تماشای باکو مدرن است که در چند دهه گذشته شکل گرفته و حتی ظاهر افراد در این منطقه با بقیه نفاط دیگر شهر تفاوت دارد.

موزه تاریخ زین‌العابدین تقی‌یف

این موزه دیدنی در تور باکو سفر باتو، که یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی در شهر باکوست در نزدیکی میدان فواره قرار دارد. بازدید از این موزه بسیار سرگرم کننده خواهد بود و مجموعه‌ ارزشمندی از اشیاء باستانی در آن به نمایش در آمده است. ساختمان این موزه بسیار دیدنی است و قدمتی صد ساله دارد، و به یکی از سرمایه‌ داران و خیرین مشهور این شهر به نام زین‌العابدین تقی‌یف تعلق داشته است.

موزه‌ ادبیات نظامی گنجوی

موزه ادبیات نظامی گنجوی در یک ساختمان زیبا و باشکوه قرار دارد که برای گرامیداشت شاعر بلند مرتبه ایرانی به این نام ،  نامگذاری شده است. وی پیشوای داستان‌سرایی در ادب فارسی است که در بین کشور‌های همسایه ایران دارای شهرت فراوانی است. با بازدید از این موزه با برخی از آثار ایشان آشنا می‌شوید و در کنار آن آثار هنرمندان و شاعران بزرگ دیگری نیز به نمایش در آمده است.

برج خلیفه (Burj Khalifa)

در ابتدا به معرفی بلندترین سازه دنیا می‌پردازیم که بلافاصله پس از پایان پروژه‌های ساخت آن، نظر‌ها را به سوی این شهر جلب نموده و میزان گردشگران خارجی را به طرزی چشمگیر افزایش داد.  اغلب گردشگران شهر دبی را با برج خلیفه که مرتفع ترین سازه دنیاست، می‌شناسند. این بنا با هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع دارد و یکصد و شصت طبقه یک شگفتی تمام عیار بوده و دارای کاربری‌های مختلفی است.  این سازه شگفت انگیز سالانه میلیون‌ها بازدید کننده دارد و هر روز صبح جمعیت بسیاری برای صعود به ارتفاعات بالای آن صف می‌کشند. ساخت این بنا در سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شد و حدودا با گذشت شش سال در ۲۰۱۰ میلادی به اتمام رسید. گردشگران با آسانسورهای فوق سریع به طبقه‌ صد و بیست و چهارم  که سکوی مشاهده‌ است، رفته و از آن ارتفاع شاهد چشم انداز زیبای شهر خواهند بود . اما اجازه ورود به طبقات بالاتر به عموم مردم داده نمی شود و تنها افراد خاص اجازه ورود به طبقه آخر این سازه را دارند و رسیدن به این نقطه و تماشای مناظر اطراف هزاران دلار هزینه در بر خواهد داشت.

برج خلیفه در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید واقع شده است و ورودی آن در مرکز خرید دبی‌ مال قرار دارد.

دبی‌مال (Dubai Mall)

دبی‌ مال در تور دبی سفر باتو،  بزرگترین و البته مدرن ترین مرکز خرید دنیاست که با ورود به آن از بزرگترین آکواریوم دنیا نیز بطور رایگان دیدن خواهید نمود. نکته جالب اینکه دبی ‌مال دارای یکی از بزرگترین زمین‌های اسکیت روی یخ دنیاست و همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نظیر محوطه‌ی بازی، سالن‌های سینما، فروشگاه‌‌های مجلل و لوکس و رستوران‌های منحصر بفرد است. برترین و معتبرترین برندهای دنیا در این مرکز خرید نمایندگی دارند اما خرید از آنها کار هر کسی نیست.

دبی مال، در مرکز شهر و در امتداد بزرگراه شیخ زاید قرار دارد و بازدید از آن را به شما توصیه می‌کنیم.

بازدید ازموزه‌ دبی (Dubai Museum)

بازدید از موزه‌ دبی کمک می‌کند تا درک بهتری از تاریخ و فرهنگ اعراب ساکن در این منطقه داشته باشید.  این موزه در سال ۱۹۷۱میلادی و در داخل قلعه‌ی تاریخی فهیدی تاسیس گردید. این قلعه حدود دویست و پنجاه سال قدمت دارد و در سال ۱۷۸۷ میلادی برای دفاع از شهر بنا گردید.

کدخبر: ۸۴۶
ارسال نظر