کدخبر: ۲۴۳۷۱

ماجرای ممنوعیت حضور ساز در هواپیما چیست؟

شار ویدئویی در خصوص ممنوعیت ورود ساز به داخل کابین هواپیما این سوال را برای بسیاری از مسافران ایجاد کرده است که آیا قوانین جدیدی در این خصوص وضع شده است یا خیر؟

ماجرای ممنوعیت حضور ساز در هواپیما چیست؟

به گزارش 24 آنلاین، اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده است که گفته می شود اجازه ورود ساز به هواپیما داده نمی شود مگر در صورتی که برای ساز یک بلیت مجزا و در واقع یک صندلی مجزا خریداری شود.

در این راستا بخشنامه ای هم از یک ایرلاین داخلی در این فضا دست به دست می شود که در آن ذکر شده پذیرش هرگونه آلات موسیقی و متعلقات آن به داخل کابین هواپیما ممنوع است و کارکنان پذیرش می بایست پس از توضیحات لازم،  جامدان مسافر را با مسئولیت پذیرش بار به عهده مسافر پذیرش کرده و به قسمت کارگوی هواپیما منتقل کنند.

در این بخشنامه همچنین ذکر شد  در صورتی که مسافر درخواست حمل جامدان خود را به داخل هواپیما داشته باشد در صورت داشتن ظرفیت خالی ، می بایست نسبت به تهیه صندلی و بلیت اضافه اقدام کنند.

انتشار ویدئو و بخشنامه این سوال را برای بسیاری از مسافران که در زمینه موسیقی فعالیت دارند ایجاد کرده  که آیا اخیرا چنین قانونی وضع شده و آیا ورود ساز به هواپیما مشروط  به خرید صندلی اضافه شده است در حالی که تا پیش از این مسافران سازهای خود را به مهمانداران تحویل می دادند و آنها در انتهای هواپیما از سازها نگهداری می کردند.

در این راستا مقصود اسعدی سامانی_ دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا ورود ساز به هواپیما ممنوع شده است یا خیر گفت: ممنوعیتی برای ورود ابزار آلات موسیقی که قابلیت قرارگیری در قفسه بالای صندلی مسافر را دارند، وجود ندارد.

وی افزود: اما آلات موسیقی بزرگتر که به دلیل ایمنی پرواز امکان قرار گرفتن در جلوی پای مسافر و جلوی صندلی را ندارد و در قفسه های کابین هم جا نمی شوند و از طرفی مسافر تمایل به تحویل و انتقال به قسمت بار هواپیما را نداشته باشد طبق مقررات یاتا به دلیل رعایت مسائل ایمنی امکان حمل درکابین هواپیما را نخواهند داشت مگر در مواردی که بلیت دیگری برای آن خریداری شود و روی صندلی قرار گیرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: در ایرلاین ها در دنیا نیز چنین مواردی وجود دارد و برای رعایت ایمنی از انتقال بارهای حجیم به داخل هواپیما جلوگیری می‌شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا بخشنامه جدیدی در این خصوص ابلاغ شده است یا خیر، گفت: بخشنامه جدیدی در خصوص ممنوعیت ورود ساز به کابین هواپیما در روزهای اخیر ابلاغ نشده است.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۲۴۳۷۱
ارسال نظر