کدخبر: ۲۳۲۰۵

اعطای جایزه چاپلین به پدرو آلمودوار

پدرو آلمودوار کارگردان مطرح اسپانیایی پنجاهمین جایزه سینمایی چاپلین را از مرکز فیلم لینکلن دریافت خواهد کرد.

اعطای جایزه چاپلین به پدرو آلمودوار

به گزارش 24 آنلاین، پدرو آلمودوار، کارگردان و نویسنده اسپانیایی که اخیرا با فیلم «اتاق کناری» برنده شیر طلایی ونیز شده و پیش‌بینی می‌شود حضور موفقی در فصل جوایز سینمایی پیش رو داشته باشد به عنوان دریافت کننده پنجاهمین جایزه چاپلین از سوی موسسه فیلم لینکلن در تاریخ ۲۸ آوریا ۲۰۲۵ معرفی شد.

این جایزه افتخاری به پاس داستان سرایی مشتاقانه و جسورانه با سبک بصری متمایز و رنگارنگ به آلمودوار اعطا می‌شود. این فیلم پیش از این به عنوان فیلم محوری در جشنواره نیویورک نیز انتخاب شده بود.

جدیدترین اثر او «اتاق کناری» که نخستین فیلم انگلیسی وی نیز محسوب می‌شود با بازی جولیان مور و تیلدا سوینتون در نقش دوستان قدیمی ای هستند که پس از تشخیص سرطان در یک آپارتمان مجلل با هم وقت می گذرانند. این فیلم در جشنواره ونیز امسال برنده شیر طلایی بهترین فیلم شد.

به گزارش اسکرین، لزلی کلاینبرگ، رئیس بخش فیلم در مرکز لینکلن، گفت: «پدرو آلمودوار استاد داستان سرایی است که هنر، خلاقیت و استعداد استثنایی او مخاطبان و فیلمسازان را مجذوب خود کرده است. او با آثارش ما را در دنیایی غنی از لحاظ احساسی، پر جنب و جوش، پیچیده و همدلانه غرق کرده است».

«آلمادوار» از بزرگترین کارگردانان سینمای معاصر اسپانیا، طی چند دهه فعالیت سینمایی جوایز جهانی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی با فیلم «همه چیز درباره مادرم» (۱۹۹۹)، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه با فیلم «با او حرف بزن» (۲۰۰۲)، جایزه بهترین فیلم اول جشنواره برلین (۱۹۸۷)، جایزه بهترین فیلم‌نامه، کارگردانی و بهترین فیلم معنوی جشنواره کن (۱۹۹۹)، دو جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم اتحادیه اروپا (۲۰۰۰) از جوایز سزار فرانسه، جایزه منتخب تماشاگران و بهترین فیلم از جوایز فیلم اروپا (۲۰۰۶)، جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز فیلم آلمان (۲۰۰۰)، دو جایزه بهترین کارگردانی (۲۰۰۷) و (۲۰۰۰) از جوایز گویا اسپانیا، جایزه بهترین فیلم خارجی لومیر فرانسه (۲۰۰۰) و دو جایزه بهترین فیلم سال از جشنواره سن‌سباستین (۱۹۹۹) و (۲۰۰۶) اشاره کرد.

از دریافت‌کنندگان پیشین جایزه دستاورد سینمایی چاپلین می‌توان به آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر، لاورنس اولویه، فدریکو فلینی، الیزابت تیلور، بتی دیویس، جیمز استوارت، رابرت آلتمن، مارتین اسکورسیزی، دایان کیتون، سیدنی پوآتیه، مریل استریپ، تام هنکس، بارابار استرایسند، رابرت ردفورد و رابرت دنیرو و هلن میرن اشاره کرد.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۲۳۲۰۵
ارسال نظر