کدخبر: ۲۰۳۱۹

چرا محمد معتمدی اخیرا کم‌کار شده است؟

خواننده موسیقی ایرانی با انتقاد از شرایط جدید پلتفرم‌های بین المللی برای حذف آثار در فضای مجازی از مدیران خواست تا نسبت به حل این معضل با شرکت های واگذار کننده، اقدامات لازم را به عمل آورند.

چرا محمد معتمدی اخیرا کم‌کار شده است؟

به گزارش 24 آنلاین، محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی طی روزهای اخیر ضمن انتقاد از شرایط جدید پلتفرم های بین المللی برای حذف آثار پرطرفدارش در فضای مجازی از مدیران فرهنگی خواست تا نسبت به حل این معضل با شرکت های واگذار کننده، اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی در این زمینه عنوان کرد: حدود چهارسالی می‌شود که کارها و آثار من در فضای مجازی مشمول کپی رایت شده و همگی حذف می شوند. موضوعی که برای من دربرگیرنده ابعاد مهمی است و چون بنده و امثال من برای برگزاری کنسرت ها و معرفی تولیداتمان فضای پشتوانه ای نداشته و تهیه کننده ای پشت ما نیست بنابراین یکی از مهم ترین راه های اطلاع رسانی همین فضای مجازی است. ما که بیلبورد نداریم بنابراین وقتی تمامی کارهای من حذف می شوند دیگر هیچ راهی برای یک تبلیغ ساده در فضای مجازی ندارم.

این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: بنده هیچ قصدی برای حمله به افراد یا فردی ندارم و اصلا نمی خواهم از کسی انتقاد کنم ولی پرسش من از مسئولان فرهنگی این است که چرا طی سال های گذشته بودجه های فراوانی برای ساخت و تولید آثار موسیقایی ماندگار صرف کردند اما برخی از این مجموعه ها همین کارها را برای بهتر شنیده شدن در اختیار شرکت های قرار می‌دهند که این شرکت ها بعد از «رجیستر» آثار، از آنها درآمدزایی می کنند. مسیری که موجب می شود همین کارهایی که برای مردم ساخته شده و نهادهایی چون صدا و سیما و حوزه هنری میلیاردها تومان هزینه کرده اند به واسطه همین رجیستری و ماجراهای مربوط به کپی رایت، از اینستاگرام حذف و در پلتفرم های بین المللی به صورت دلاری فروخته شوند. یعنی شنونده ایرانی می بایست حتما حساب دلاری داشته باشد تا بتواند با خرید این آثار از آن استفاده کند. در حالی که می دانیم به دلیل ماجرای تحریم و مسائلی از این دست چنین امری ناممکن بوده و ایرانی ها قابلیت دسترسی ندارند.

معتمدی تصریح کرد: بی تردید هدف این مجموعه های فرهنگی ذائقه سازی و تاثیرگذاری بوده است اما چرا باید فضا به سمتی هدایت شود که به دلیل ثبت آثاری چون «حالا که می روی» یا قطعات دیگر توسط واسطه ها شنونده باید چند دلار بپردازد تا در فضای مجازی شنونده این آثار از من باشد. آیا نهادهای فرهنگی لَنگ دریافت همین چند دلار محدود بودند که به افراد یا مجموعه های واسطه اجازه دادند که چنین رویه ای در زمینه آثار بنده به وجود بیاید و موجب شود که من به دلیل قرار گرفتن آثارم در قوانین پلتفرم ها حتی اجازه یک تبلیغ ساده نداشته باشم و آثارم سریع حذف شوند؟ این‌ها مشکلاتی است که وجود دارد و من از مجموعه ها و نهادهایی که به عنوان واسطه اقدام به چنین کاری کردند می خواهم که حداقل حق کپی این آثار را در رسانه های اجتماعی حذف کنند چون دریافت چند سِنت بیشتر ارزش این کار را ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: این مشکلاتی که اشاره کردم موضوعات مهمی است که من تقریبا چهار سال است درگیر آن‌ها هستم و اگر می‌بینید که فعالیتی ندارم به همین دلیل است و باید این مشکل را حل کنم.

منبع: مهر
کدخبر: ۲۰۳۱۹
ارسال نظر