کدخبر: ۱۲۵۳

صدور و اخذ ویزای کانادا چقدر زمان میبرد؟

زمان لازم برای صدور و اخذ ویزای کانادا تا حد زیادی به افسر ویزا که مسئول پرونده شماست، بستگی دارد. شما باید برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر با نزدیک ترین کنسولگری کانادا تماس بگیرید.

نکته‌ای که باید بدان توجه دارید این است که چون سفارت کانادا در ایران تعطیل می‌باشد، تنها راه پیش رو برای ایرانیان متقاضی اخذ ویزای کانادا ، مراجعه به یکی از سفارت‌های کانادا در کشورهای همسایه است. معمولاً ایرانیان داخل ایران، سفارت کانادا در ترکیه و در یکی از شهرهای آن، آنکارا یا استانبول را برای این مهم برمی‌گزینند.

 

مراحل درخواست ویزای کانادا

قبل از اقدام برای ویزای کانادا، شرایط لازم برای اخذ ویزا را به دقت ملاحظه فرمایید و می‌توانید با پیمودن گام‌های زیر، ویزای کانادا را اخذ نمایید.

گام اول: چگونه درخواست خود را ارائه دهید

شما می‌توانید درخواست خود را به دو صورت آنلاین و کتبی برای ویزای توریستی کانادا ارائه دهید. برای درخواست آنلاین نیاز به کارت اعتباری معتبر (credit card) دارید. بعلاوه، شما به اسکنر و دوربین مجهز برای گرفتن کپی الکترونیکی از مدارک خود نیاز خواهید داشت.

برای درخواست کتبی باید در ابتدا فرم اپلیکیشن ویزای توریستی و چک لیست مرتبط را از سایت سفارت دانلود کرده و به ترتیب مراحل زیر اقدام کنید.

گام دوم: پرکردن فرم ویزای توریستی کانادا

قبل از پر کردن فرم ویزا، راهنمای آموزشی آن را به دقت بخوانید. دقت کنید که فرم پرشده ویزای توریستی کانادا باید شامل صفحه بارکد باشد. اگر تمام اطلاعات درخواستی را ارسال ننمایید، ممکن است درخواست شما از سوی سفارت ریجکت یا رد شود. در صورت ریجکتی ویزای کانادا ، هزینه پرداختی به سفارت، تحت هیچ شرایطی به شما استرداد نخواهد شد.

گام سوم: پرداخت هزینه  ویزای توریستی کانادا

هزینه پروسه ویزای کانادا می‌تواند به صورت آنلاین و با کارت اعتباری(credit card) و یا از طریق معاملات بانکی و یا به صورت نقدی پرداخت شود. اگر از طریق معاملات بانکی هزینه ویزا را پرداخت کرده باشید، باید رسید پرداخت بانکی با جزئیات به سفارت ارائه شود. قابل ذکر است که معاملات بانکی و ارسال هزینه از طریق بانک در  داخل ایران امکان‌پذیر نمی‌باشید.

گام چهارم: مراجعه به مرکز درخواست ویزا  (CVAC)

در هنگام مراجعه باید پاسپورت، عکس پاسپورتی، فرم کامل شده و تمامی مدارک لازم با توجه به چک لیست و همچنین هزینه ویزا ارئه شود.

گام پنجم: ارسال فرم درخواست ویزا

بعد از ارسال فرم کامل شده و پرداخت هزینه ویزای توریستی کانادا ، رسیدی دریافت خواهید کرد. این رسید شامل شماره پیگیری (منحصر به ‌فرد و  یکتا) است. دو رسید پیگیری با شماره پیگیری یکسان، نخواهید یافت. حفظ این رسید الزامی است، زیرا که برای پیگیری آنلاین پرونده داشتن این شماره پیگیری الزامی است. البته چه به صورت کتبی و چه به صورت آنلاین اقدام کنید، انگشت‌نگاری الزامی است.

گام ششم: پیگیری آنلاین اپلیکیشن

استفاده از شماره پیگیری برای پیگیری آنلاین پرونده

 

منبع: مشاوران ویزا کانادا

کدخبر: ۱۲۵۳
ارسال نظر