کدخبر: ۳۵۷۲

تاکید اسلامی بر نقش ویژه فناوری هسته‌ای در تامین امنیت غذایی کشور

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در دومین روز زمستان از موسسات تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در استان البرز بازدید کرد.

تاکید اسلامی بر نقش ویژه فناوری هسته‌ای در تامین امنیت غذایی کشور

به گزارش پایگاه خبری 24، محمد اسلامی با همراهی جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی و نیز سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان «تات» از نمایشگاه موسسات تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و نیز باغ‌ ملی گیاه‌شناسی ایران در استان البرز بازدید کرد.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان بازدید از موسسه اصلاح بذر و نهال بر لزوم توجه ویژه به امنیت غذایی کشور تاکید کرد و خواستار گسترش همکاری‌ها در این حوزه شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم جهت‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در سازمان انرژی اتمی ایران بر عملیاتی کردن برنامه‌ها و اقدامات تاثیرگذار در زندگی مردم متمرکز شده است.

وی با تاکید بر اینکه فناوری هسته‌ای یکی از فناوری‌های قدرت ساز است، بیان کرد: با استفاده از فناوری هسته‌ای می توان نسبت به تولید محصولات با کیفیت کشاورزی همراه با ارتقای بهره‌وری و امنیت غذایی اقدام کرد.

اسلامی با اشاره به اینکه اکنون فناوری هسته‌ای در حوزه‌های گوناگون بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: همواره کشورهای توسعه یافته و پیشرفته با جمهوری اسلامی دشمنی می‌کنند تا به این فناوری دستیابی نداشته باشد.کشورهای پیشرفته به‌صورت جهشی و قوی‌تر در زمینه توسعه فناوری هسته‌ای کار می کنند و این فناوری در این کشورها رو به گسترش است که دلیل آن سهم و جایگاه این علم در پیشرفت و جریان قدرت آفرین است.

رییس ‌سازمان انرژی ایران تصریح کرد: بر اساس سند راهبردی صنعت هسته‌ای در افق ۲۰ ساله، به دنبال این هستیم که نقش فناوری هسته‌ای را بیش از پیش در زندگی مردم پدیدار کنیم.

وی افزود: سامانه خودحفاظ گاما در حوزه‌های سلامت، محیط زیست، کشاورزی و امنیت غذایی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۳۵۷۲
ارسال نظر