کدخبر: ۲۰۵۷۴

تنش در مجلس/ دعوای لفظی قالیباف و شریعتی در صحن علنی

در زمان بررسی برنامه وصلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صحن علنی برای دقایقی وارد تنش شد.

تنش در مجلس/ دعوای لفظی قالیباف و شریعتی در صحن علنی

به گزارش 24 آنلاین، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز مجلس و در زمان بررسی صلاحیت و برنامه های سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سخنانی طی واکنش به توزیع برگه صدور  حکم جلب صالحی امیری در میان نمایندگان طی سخنانی گفت: این برگی که در صحن توزیع شد، من به برادری که این را توزیع کرد و خودش هم مطلع بود که باید اجازه بگیرد و توزیع کند که البته به صندلی ۴ هم مراجعه کرده و اجازه داده نشد، خلاف آیین نامه عمل کرده است.

وی ادامه داد: در تبصره ماده ۱۱۴ آیین نامه داخلی مجلس آمده است که «توزیع هرگونه نامه، گزارش، بروشور و امثال آن در صحن مجلس» منوط به مجوز هیئت رئیسه است.

در این زمان مالک شریعتی نماینده تهران برای پاسخ به قالیباف از صندلی خود برخاست که قالیباف گفت: آقای شریعتی من نمی‌خواستم اسم شما را بیاورم اما خودتان بلند شدید شما از آیین نامه اطلاع داشتید برای درخواست مجوز مراجعه کردید و مجوز داده نشد اما منتشر کردید.

پس از توضیحات قالیباف، شریعتی با حضور در جایگاه هیات رییسه به بحث با قالیباف پرداخت و اندک اندک بر تعداد حاضران افزوده که برخی نمایندگان برای پادرمیانی در مقابل کرسی ریاست حضور یافتند و با دعوت شریعتی و همراهانش به آرامش دعوت کردند.

در ادامه یکی از حضار خواستار شد: آیین‌نامه می‌گوید فردی که کاغذ را پخش کرده باید توبیخ شود.

متفکرآزاد: اینجا فلکش می‌کنیم.

کدخبر: ۲۰۵۷۴
ارسال نظر