کدخبر: ۲۰۴۴۵

نوری قزلجه: در فسادستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم

وزیر پیشنهادی کشاورزی گفت: بنده با فساد هیچ نسبتی نداشته‌ام اما در فسادستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم و در طول دوران خدمتم یک مورد فساد هم اتفاق نیفتاده است و می‌توانم این قول را دهم که مبارزه با فساد ربطی به تحریم و پول ندارد و به صورت محکم با فساد مبارزه می‌کنم.

نوری قزلجه: در فسادستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم

به گزارش 24 آنلاین، غلامرضا نوری در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود برای وزارت جهاد کشاورزی گفت: ضمن تشکر از مخالفین و موافقین به سوالات شما عزیران می‌پردازم. 

وزیر پیشنهادی با بیان این‌که سوال شد از بخش‌های فساد در این وزارت خانه خبر ندارم، عنوان کرد: تذکر به جایی بود، بنده آشنایی‌ام با بخش کشاورزی قدمتی بیش از ۳۰ دارد. به این حوزه به عنوان بهره‌بردار و روستایی نگاه کرده‌ام، بنده ادعایی ندارم اما بیشتر از هر کسی بخش‌های پیدا و پنهان این وزارت خانه را دیده‌ام، وزارت جهاد کشاورزی جایی است که باید از سر مرزعه و واحد تولید را بشناسد. ۴ سال در پست همترازی وزیر خدمت کرده‌ام.

وی گفت: بنده با فساد هیچ نسبتی نداشته‌ام اما در فسادستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم و در طول دوران خدمتم یک مورد فساد هم اتفاق نیفتاده است و می‌توانم این قول را دهم که مبارزه با فساد ربطی به تحریم و پول ندارد و به صورت محکم با فساد مبارزه می‌کنم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی افزود: بنده مدیریت مبتنی بر پاک دستی و با روحیه جهادی در وزارت جهاد کشاورزی برقرار کرده و بر این وعده را قاطعانه تاکید دارم.

وی با اشاره به مباحث مربوط به تولید مرغ آرین و سیاست گذاری در این بخش گفت: اینکه ما خود اکتفا باشیم مساله‌ای مناسب است. اینکه برنامه اصلاح نژادی ما ادامه داشته باشد و به عنوان یک لاین، رقیبی برای لاین‌های خارجی داشته باشیم ضروری است و حتما آن را دنبال خواهیم کرد، اما با این رویه که اجبار کنیم، لاینی که از منظر ضریب تبدیل و بهره‌وری درجه پایینی دارد و مرغداران باید از آن استفاده کنند، مناسب نیست و بنده با این مساله مخالف هستم از این رو ما می‌توانیم یک مرغ لاین را به صورت ملی برای خود داشته باشیم که باید گفت روی این مساله کار کرده و آن را پیش خواهیم برد.

نوری قزلجه با اشاره به سیاست گذاری در بخش کشاورزی گفت: به واقع این سیاست گذاری ها، سیاست گذاری است که در قوانین بالا دستی موجود بوده است، به عنوان مثال مسایلی از قبیل رسیدن به امنیت غذایی به ویژه با استفاده از روش‌های دانش بنیان و استفاده از نیروهای وزارتخانه و رفع مشکلات معیشتی آنها از جمله سیاستگذاری‌هایی است که دنبال خواهد شد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه آب گفت: یکی از موانع اصلی در توسعه کشاورزی مربوط به مسائل مربوط به آب است. همچنین ما تکالیف قانونی برای کاهش مصرف آب در کشور داریم، بنابراین ما چاره‌ای جز توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در کشور نداریم.

وی با اشاره به شاخصه‌ی برنامه‌ها در وزارت جهاد کشاورزی گفت: این شاخصه‌ها در صفحه‌های ۵۶ و ۵۷ برنامه بنده موجود است. در این بخش اقدامات جزئی توام با شاخص‌ها مطرح شده و همچنین جدول برنامه‌های چهار ساله که برگرفته از برنامه هفتم توسعه است، در این بخش منعکس شده است.

نوری قزلجه در ادامه با بیان اینکه به دنبال ارتقاء سهم بخشی از ارزش افزوده کل تولید ناخالص داخلی هستیم، ادامه داد: ضریب خودکفایی در محصولات کشاورزی که امنیت غذایی به آنها وابسته است حدود ۸۰ درصد بوده که قصد داریم این موضوع را به ۹۰ درصد ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌ای که برای مدیریت وزارت جهاد کشاورزی به مجلس ارایه شده براساس توصیه رییس جمهور و اسناد بالادستی حوزه کشاورزی و همچنین برنامه هفتم توسعه است. بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم برای رسیدن به امنیت غذایی به عنوان یک رکن از امنیت ملی است، لذا در برنامه‌ام بر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، روستا‌پایه کردن و کشاورز محوری، تاکید کرده‌ام.

منبع: ایلنا
کدخبر: ۲۰۴۴۵
ارسال نظر