کدخبر: ۱۹۸۲۷

سرنوشت نامعلوم وزارت سه‌گانه‌؛ کار، تعاون و رفاه به کدام سو می‌رود؟

از نخستین روز پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات،نام‌های مختلفی برای تصدی وزارتخانه‌ی بزرگ کار، تعاون و رفاه اجتماعی در محافل مختلف مطرح شدند. با تشکیل کارگروه‌های تعیین وزرا نیز هر روز بر تعداد گزینه‌های احتمالی این سمت افزوده شد.

سرنوشت نامعلوم وزارت سه‌گانه‌؛ کار، تعاون و رفاه به کدام سو می‌رود؟

اکنون اما یک هفته پس از تنفیذ رییس جمهور جدید، بجای اینکه از تعداد نامزدهای تصدی این وزارت کاسته شده و یک گام به انتخاب گزینه نهایی نزدیک‌تر شده باشیم، صرفا نام‌های بیشتری در فهرست وزرای احتمالی قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین اخبار و پس از تازه‌ترین تحولات، تا عصر امروز این افراد در میان گزینه‌های اصلی حضور دارند؛

یک: سید کامل تقوی نژاد

مدیر عامل بانک سپه، رئیس سازمان امور مالیاتی و معاون وزیر بهداشت در دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی که در دولت مرحوم رئیسی نیز با حکم رییس بانک مرکزی، مدیریت هیئت سرپرستی مؤسسه مالی اعتباری نور را برعهده داشت.

بنا بر شنیده‌ها سید صفدر حسینی و مجموعه‌ی ذی‌نفوذ زاگرس‌نشینان اصلی‌ترین حامیان تقوی‌نژاد هستند و علاوه بر آنان، دکتر عارف و دکتر طیب‌نیا نیز با وزارت او موافقت دارند.

دو: علی زینی‌وند

تقریبا تمام سوابق مدیریتی را در وزارت کشور گذرانده و از مدیر کلی و فرمانداری تا معاونت استاندار و در نهایت استانداری کرمان در سال آخر دولت روحانی و یک سال نخست دولت رئیسی را در کارنامه دارد. گفته می‌شود روحانی جوان عضو شورای راهبری دولت چهاردهم که از نزدیکان رئیس جمهور اسبق و رهبر جریان اصلاحات است، از وزارت او حمایت می‌کنند.

سه: محمد کبیری

معاون تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دولت دوم حسن روحانی و از چهره‌های اصلی ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر است که با توجه به سن زیر پنجاه سال و سابقه معاونت در همین وزارت‌خانه، در دوره فعالیت‌ کارگروه‌های انتخاب وزرا، بعنوان اصلی‌ترین گزینه برای این وزارت مطرح بود.

چهار: احمد میدری

نماینده مجلس ششم و معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی که در ایام تبلیغات انتخاباتی به همراه دکتر پزشکیان در تلویزیون حاضر شد و به تشریح مواضع رفاهی دکتر پزشکیان در حوزه بهداشت و آموزش پرداخت. همین حضور تلویزیونی باعث شد که بسیاری از ناظران پس از پیروزی دکتر پزشکیان از او بعنوان گزینه اصلی این وزارت نام ببرند

پنج: علیرضا محجوب

نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر، که به دلیل حضور مداوم در حوزه‌های کارگری، از چهره‌های مطرح برای تصدی این وزارت محسوب می‌شود.

شش: انوشیروان محسنی بندپی

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بهزیستی و استاندار اسبق تهران که او نیز به دلیل سابقه‌ی همکاری با رییس جمهور در دوران نمایندگی و ریاست بر سازمان بهزیستی، از گزینه‌های مطرح برای تصدی این سمت است.

حال باید چند روزی منتظر ماند و دید رئیس جمهور نهایتا در پایان مهلت ده روزه‌ی قانون اساسی جهت معرفی فهرست وزرا به مجلس، نام چه کسی در مقابل این وزارتخانه‌ی بزرگ قرار خواهد گرفت.

مهرداد جهانگیری

کدخبر: ۱۹۸۲۷
ارسال نظر