کدخبر: ۱۸۷۲

حداقل‌های کیفیتی برای صداوسیما در نظر گرفته شد که باید به آن‌ها برسد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: صدا و سیما باید ابعاد متنوعی داشته باشد شبکه هایی که می خواهند تخصصی عمل کنند و به موضوعات خاص نگاه کنند باید از نگاه های انتقادی استفاده کنند.

حداقل‌های کیفیتی برای صداوسیما در نظر گرفته شد که باید به آن‌ها برسد

به گزارش پایگاه خبری 24، جعفر قادری درباره افزایش بودجه صدا و سیما با توجه به کاهش مخاطبین آن گفت: در زمینه فیلم های فاخر نیاز است که کارهای جدی انجام شود که نیاز به منابع مالی دارد. اگر قرار باشد با مکانیسم گذشته این روند را دنبال کنیم، شاید نتوان به راحتی منابع را تامین کرد و فیلم فاخر تولید شود. برای اثرات فاخر نیازمند منابع هستیم. با توجه به تحریمی که متوجه صدا و سیماست و حضور صدا و سیما در غزه نیاز بود که منابع صدا و سیما تقویت شود و به سمت و سوی تاثیرگذاری بیشتر حرکت کند.

او در ادامه درباره تعیین وظیفه افزایش مخاطب برای صدا و سیما در مقابل افزایش بودجه اظهار کرد: در اهداف کمی که برای صدا و سیما مشخص کردیم وظایفی تهیه شده است که باید رعایت کنند. تعداد فیلم ها و پوشش ها به صورت شاخص کمی در برنامه هفتم آمده است. بدون برنامه، بودجه صدا و سیما زیاد نشد و حداقل های کیفیتی و اهدافی برای آن در نظر گرفته شد که باید به آن‌ها برسد.

نماینده مجلس یازدهم درباره شرایط ایده آل صدا و سیما گفت: صدا و سیما باید ابعاد متنوعی داشته باشد شبکه هایی که می خواهند تخصصی عمل کنند و به موضوعات خاص نگاه کنند باید از نگاه های انتقادی استفاده کنند. باید شبکه های صدا و سیما دسته بندی شوند و اینطور نشود که شبکه ها همواره حالت عمومی داشته باشند. باید یک صف بندی در برنامه ها و شبکه ها صورت بگیرد. باید هر شبکه با ظرفیت خود از نگاه های مختلف استفاده کند تا در بین مردم داخل و خارج تاثیرگذار باشد. باید ارتباط نخبگان با مسئولین و مردم از این طریق تقویت شود و برخی ایرادات و اشکالات که متوجه صدا و سیما است، باید سریعا برطرف شود. اینکه برخی برنامه ها تکراری است و کیفیت لازم را ندارد باید تقویت شود و از فرصت فراهم و بودجه فعلی نهایت استفاده را ببرد.+

منبع: منیبان
کدخبر: ۱۸۷۲
ارسال نظر