کدخبر: ۱۷۸۰۳

اژه‌ای: در بازرسی بدنی از افراد جوانب شرعی و قانونی رعایت شود

رئیس قوه قضائیه گفت: چگونگی بازرسی بدنی از افراد مهم است، حرمت افراد را نگه دارید. برای کشف یک متخلف در میان ده‌ها و یا صدها نفر نباید حرمت دیگران شکسته شود.

اژه‌ای: در بازرسی بدنی از افراد جوانب شرعی و قانونی رعایت شود

به گزارش 24 آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: چگونگی بازرسی بدنی از افراد مهم است، حرمت افراد را نگه دارید. برای کشف یک متخلف در میان ده‌ها و یا صدها نفر نباید حرمت دیگران شکسته شود.

وی تاکید کرد: مقوله نظارت بر زندان‌ها و زندانیان طی سال‌های گذشته به خوبی صورت گرفت و باید استمرار یابد و نباید کمرنگ شود و باید همواره در زمره اولویت‌های مقامات سازمان زندان‌ها و مقامات ذیصلاح در دادستانی باشد؛ بعضاً گزارشاتی ناظر بر نحوه بازرسی‌ها از زندانیان ورودی به زندان، به ما واصل می‌شود؛ تاکید ما آن است که در بازرسی از زندانیان هنگام داخل شدن به زندان، جهت جلوگیری از ورود اشیای ممنوعه به داخل زندان، باید قواعد شرعی و قانونی بصورت کامل رعایت شود و حرمت افراد پاس داشته شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ممکن است در میان صد‌ها زندانی وارده به زندان، یک فرد متخلف وجود داشته باشد که بخواهد شیء ممنوعه‌ای را وارد زندان کند، به هیچ وجه نباید برای سَد کردن راه آن فردِ متخلف، حرمت سایر زندانیان رعایت نشود؛ حرمت کلیه زندانیان باید به صورت کامل حفظ شود و اگر در موعد بازرسی‌ها از زندانیان خدای‌ناکرده حرمت زندانی‌ای هتک شود، آثاری به دنبال خواهد داشت که شاید قابل دفاع و جبران نباشد.

منبع: فارس
کدخبر: ۱۷۸۰۳
ارسال نظر