کدخبر: ۱۶۸۱۸

منصوری: راهی به جز استفاده از فرصت تاریخی که در اختیار اصلاح طلبان قرار داده شده، نداریم

رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: جمعی از مردم اعتقاد دارند از راه صندوق رأی به جایی نمی‌رسیم، باید به این افراد بگوییم ما راهی به جز استفاده از فرصت تاریخی که در اختیار اصلاح طلبان قرار داده شده، نداریم. جبهه اصلاحات ایران با تمام قوا به رغم تمام مشکلات و فشارها در انتخابات شرکت کرده است. در حالی به صحنه آمدیم که از داخل و خارج از کشور به ما فشار وارد می‌شود.

منصوری: راهی به جز استفاده از فرصت تاریخی که در اختیار اصلاح طلبان قرار داده شده، نداریم

به گزارش خبرنگار 24 آنلاین، آذر منصوری با حضور در ستاد جوانان مسعود پزشکیان در استان اصفهان، اظهار کرد: امید و آینده اصلاحات به شما جوانان است. ما در بزنگاه غیرقابل‌باوری قرار داریم. پیش‌بینی نمی‌کردیم حاکمیت به این نتیجه برسد که خیر ملک در یکدستی نیست. بحران در سیاست داخلی و سیاست خارجی و فرهنگ و اجتماع داشتیم و شرایط ناامیدکننده بود.

وی افزود: فارغ از هر تحلیلی باید از این فرصت استفاده کنیم و خودمان و نیروهای اصلاح‌طلب را بازیابی کنیم. هیچ حکومت توانمندی شکل نخواهد گرفت مگر با وجود جامعه قدرتمند که امیدواریم این مهم رخ دهد.

 رئیس جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: از ما در مورد چرایی انتخاب مسعود پزشکیان می‌پرسند؟ چرا در سال ۱۴۰۲ به صحنه نیامدید و چه تفاوتی ایجاد شد که امروز باید در انتخابات مشارکت کنیم؟ در پایخ باید گفت که رقیب امروز پزشکیان، بی‌اعتمادی جامعه است نه آقای جلیلی، زاکانی یا پورمحمدی.

رئیس جبهه اصلاحات ایران تصریح کرد: جبهه اصلاحات در این شرایط سخت به یاری جوانان نیاز دارد. ما با تحلیل ساده متوجه می‌شویم که در حوزه‌هایی که به معیشت مردم و زندگی روزمره از آب تا گاز و حمل‌ونقل مرتبط است دچار مشکلیم. از محیط‌زیست و آلودگی هوا تا صادرات در بدترین وضعیت هستیم. از لحاظ رتبه فرونشست در رتبه ششم دنیا هستیم. در این شرایط آیا می‌توان بی‌تفاوت بود؟ ما به عنوان اصلاح‌طلب مسئولیم.

منصوری افزود: می‌گویند رئیس‌جمهور در کشور اختیار ندارد، اما رئیس جمهور با همین اختیارات کم هم می‌تواند در فرهنگ، اقتصاد و حتی ارتباط با دنیا تغییر ایجاد کند. در سال ۱۴۰۲ به دلیل نداشتن کاندیدای مناسب، در انتخابات شرکت نکردیم؛ طبیعی بود که به دلیل شرایط رد صلاحیت‌ها، نمی‌توانستیم در انتخابات مشارکت داشته باشیم.

 وی افزود: باید از فرصت انتخابات زودهنگام استفاده کرد. ما بیشترین نرخ مهاجرت را در دوره قبل داشتیم. در کادر بهداشت و درمان این مهاجرت‌ها فاجعه‌آمیز بود. در سیاست خارجی همه دنیا در مقابل ما قرار دارند. حتی اگر هدف حاکمیت در این دوره از انتخابات افزایش مشارکت باشد باز هم فرصتی در اختیار ما قرار می‌گیرد که در فردای انتخابات زندگی بهتری برای مردم فراهم کنیم.

 رئیس جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: مطمئناً با چنین شرایطِی، ما به دنبال مدینه فاضله نیستیم؛ به دنبال کم کردن فشار و تحریم از روی مردم هستیم. ما متعهدیم در برابر ایران؛ این مادری که آسیب دیده رنجیده و دست نیاز به سوی ما دراز کرده و باید دست او را بگیریم. همه ما زمانی می‌رویم و آنچه باقی می‌ماند، ایران است.

منصوری اضافه کرد: جمعی از مردم اعتقاد دارند از راه صندوق رأی به جایی نمی‌رسیم، باید به این افراد بگوییم ما راهی به جز استفاده از فرصت تاریخی که در اختیار اصلاح طلبان قرار داده شده، نداریم. جبهه اصلاحات ایران با تمام قوا به رغم تمام مشکلات و فشارها در انتخابات شرکت کرده است. در حالی به صحنه آمدیم که از داخل و خارج از کشور به ما فشار وارد می‌شود. 

 وی تصریح کرد: در انتخابات 1403 با تمام سختی‌های پیش رو، حضور پیدا کردیم و دو انتظار از حاکمیت داریم؛ نخست اینکه روند برگزاری انتخابات سالم باشد و دومی اینکه فردای انتخابات کاندیدای ما فضا و فرصت داشته باشد تا بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد؛ زیرا ممکن است این آخرین کنش اصلاح‌طلبان برای نجات ملت باشد؛ ما اصلاح‌طلبان مخالف استفاده ابزاری از دین اسلام هستیم.

رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: اکنون که فردی َسالم و پاکدست و بدون هیچگونه رانت و فسادب به صحنه آمده و می‌گوید من زیر بار زور و سیاست امنیتی نمی‌روم؛ تا هشت تیرماه فرصت داریم جامعه ناامید را به پای صندوق بیاوریم. درخواست من این است که اصلاح‌طلبان دلخوش به نظرسنجی‌ها نباشند. ما باید این اطمینان را به مردم کف جامعه بدهیم که شرایط تغییر خواهد کر. تک‌تک ما مسئولیم که این وضعیت را عوض کنیم و تا جمعه هشتم تیرماه فرصت داریم دولتی را برای تغییر روند و اصلاح، روی کار بیاوریم.

 آذر منصوری خاطرنشان کرد: با یاری همه شما جوانان می‌توانیم شاهد جشن پیروزی در شنبه نهم تیرماه باشیم.

کدخبر: ۱۶۸۱۸
ارسال نظر