کدخبر: ۴۹۵۸

گوشی تعمیر شده رو هم می‌تونم بیمه کنم؟

احتمالا شما جزو کسانی هستید که بیمه موبایل نداشته و پس از تعمیر و پرداخت هزینه آن، به فکر خرید بیمه موبایل افتاده اید.

گوشی تعمیر شده رو هم می‌تونم بیمه کنم؟

متاسفانه امکان تهیه بیمه برای موبایل تعمیر شده وجود ندارد. اما با توجه به قیمت تلفن همراه، بیمه موبایل خطراتی را پوشش می‌دهد که هر شخصی در هر صنفی می‌تواند با خیال راحت و بدون نگرانی از آسیب رسیدن به گوشی خود، از آن استفاده کند و در صورت آسیب نیز خسارت و غرامتش را از شرکت بیمه‌گر دریافت کند. 

صاحبان چه گوشی‌هایی می‌توانند بیمه موبایل بخرند؟

بیمه تلفن همراه، زیر مجموعه‌ی بیمه تجهیزات الکترونیک و دیجیتال است که خود، شاخه‌ای از بیمه مهندسی محسوب می‌شود. بیمه موبایل شرایطی را فراهم کرده تا تمام گوشی‌های موجود در بازار از خدماتش بهره ببرند. مانند: گوشی‌های نو و گوشی‌های دست دومی که توسط کارشناس تایید شده باشند. اما استثنائاتی نیز در این رابطه وجود دارد، گوشی‌های آیفون 14 و 15 به دلیل رجیستر نشده، امکان خرید بیمه ندارند. از سوی دیگر برای موبایل‌هایی که از پیش تعمیر شده‌اند نیز امکان خرید بیمه وجود ندارد. که این قانون مصداق بارز ضرب‌المثل (علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد) است.

بیمه موبایل چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟

pictures3

با بیمه کردن گوشی موبایل، تقریباً 80% خطراتی که تلفن‌همراه را تهدید می‌کند، تحت پوشش قرار می‌گیرند. 20% باقی‌مانده هم مواردی هستند که احتمال وقوع آن‌ها بسیار پایین است. ریسک‌های تحت پوشش بیمه موبایل شامل موارد زیر هستند:

  • آبدیدگی یا نم‌زدگی (بیمه آب خوردگی موبایل)
  • نوسانات برق و القای الکتریکی (بیمه نوسانات برقی موبایل)
  • شکستگی یا ضربه خوردگی (بیمه شکستگی LCD)
  • آتش سوزی و انفجار (بیمه آتش‌سوزی موبایل)
  • سیل و طوفان (بیمه حوادث طبیعی)
  • سرقت با شکست حرز یا به هر علت (بیمه سرقت موبایل)

قطعا با این پوشش‌ها هر کسی که صاحب موبایل است، موظف است بیمه نیز برایش تهیه کند تا بتواند در صورت آسیب رسیدن به آن، خسارتش ار از شرکت بیمه‌گر دریافت کند. اگر به دنبال خرید بیمه موبایل هستید، در ادامه بهترین سایت خرید بیمه موبایل را به شما معرفی کرده‌ایم تا با خیالی آسوده، گوشی خود را بیمه کنید.

خرید آنلاین بیمه موبایل از بیمه دات کام با 80 % تخفیف تکرار نشدنی

با تهیه بیمه موبایل از سامانه بیمه دات کام، امکان مقایسه آنلاین خدمات و قیمت طرح‌های شرکت‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند منجر به انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای کاربر شود. پس از تهیه بیمه‌نامه هم، بیمه دات کام با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، آماده خدمت رسانی به شما کاربران گرامی است.

دریافت کد تخفیف 80 درصدی بیمه موبایل

برای خرید بیمه گوشی کافی است، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صفحه استعلام بیمه موبایل، برند، مدل و قیمت تلفن همراه خود را وارد کرده و روی دکمه «تأیید و جستجو» کلیک کنید.
  2. در صفحه بعدی لیستی از طرح‌های شرکت‌های مختلف به همراه قیمت آنها نمایش داده می‌شود. برای مشاهده پوشش‌های هر طرح، روی گزینه «جزئیات» کلیک کنید.
  3. بعد مقایسه و انتخاب بیمه موبایل مورد نظرتان، بر روی دکمه «انتخاب بیمه» کلیک کرده و نحوه پرداخت را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله، باید اطلاعات تکمیلی را جهت نهایی سازی سفارش، تکمیل کنید. (اگر وارد حساب کاربری خود نشده باشید، ابتدا باید وارد شوید.)
  5. در ادامه، باید تست صفحه نمایش را پشت سر بگذارید.
  6. اگر نکته خاصی در خصوص صدور بیمه‌نامه دارید، در قسمت توضیحات آن را ثبت کنید.
  7. اطلاعات وارد شده را بررسی و تأیید کنید.
  8. با پرداخت حق بیمه، بیمه‌نامه در به صورت آنی صادر می‌شود.

Picture2

هنگام خرید بیمه موبایل حتماً به نکات زیر توجه کنید:

  • در مراحل خرید بیمه‌نامه، هنگام بارگذاری تصویر پشت و روی دستگاه (پیامک ارسال شده به بیمه‌گزار)، مشاهده IMEI یا سریال دستگاه بر روی صفحه نمایش الزامی است. عکس باید به گونه‌ای گرفته شود که چهارچوب دستگاه نمایان باشد. در غیر این صورت بیمه‌گر تعهدی در قبال خسارات مربوط به صفحه نمایش و دوربین نخواهد داشت.
  • انجام مراحل خرید باید از طریق موبایل مورد بیمه انجام شود؛ در غیر این صورت، شرکت بیمه تعهدی در برابر پرداخت خسارات نخواهد داشت.

استفاده از طرح‌های بیمه موبایل بیمه دات کام چه مزایایی دارد؟

  • یک سال آرامش خاطر هنگام استفاده از تلفن همراه نو و آکبند
  • قابل استفاده برای گوشی‌های کارکرده و دست‌دوم
  • بیمه گوشی‌هایی با سقف قیمت 100 میلیون تومان
  • جبران خسارت سرقت به هر علت
  • دریافت پشتیبانی رایگان
  • قیمت بسیار مناسب
  • صدور آنلاین و فعال‌سازی سریع

خرابی‌های مرتبط با مشکلات نرم‌افزاری و اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه و هک کردن و افشای اطلاعات کاربران جزو پوشش های بیمه موبایل نیست.

مطالعه بیشتر: اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر اسنپ‌فود افشا شد؟

نحوه محاسبه و پرداخت خسارت جزئی، کلی و سرقت بیمه موبایل چگونه است؟

با توجه به نوع آسیبی که به موبایل وارد می‌شود، نحوه محاسبه و پرداخت خسارت متفاوت است:

در خسارات جزئی: بیمه‌گر پس از دریافت داغی قطعات و فاکتور رسمی ممهور از طرف مراکز تعمیرات معتمد خود، خسارت را ظرف مدت 7 روز کاری به حساب بیمه‌گزار واریز می‌کند.

در خسارات کلی: اگر مرکز تعمیراتی معتمد شرکت بیمه، خسارت کلی را تأیید کند، بیمه‌گزار باید یک نامه ممهور مبنی بر خسارت کلی را از آن تعمیرگاه دریافت کند؛ سپس، این نامه را همراه جعبه دستگاه (به همراه متعلقات آن) به شرکت بیمه تحویل داده و خسارت تعیین شده را ظرف مدت 7 روز کاری دریافت می‌کند.

در خسارت سرقت: بعد از ارائه مدارک محکمه پسند، مبنی بر سرقت موبایل، شرکت بیمه پس از دریافت جعبه دستگاه (به همراه متعلقات آن)، خسارت را ظرف مدت 7 روز کاری به حساب بیمه‌گزار واریز می‌کند.

مدت زمان اعتبار بیمه موبایل چقدر است؟

بیمه موبایل در بیشتر طرح‌ها یک ساله است. البته این مدت زمان قابل تمدید است. در زمان تمدید بیمه موبایل اگر خسارتی نداشته باشید، از شرکت بیمه تخفیف می‌گیرید. در هر زمان که بخواهید می‌توانید برای خرید آنلاین بیمه موبایل به سایت بیمه دات کام مراجعه کنید.

 

کدخبر: ۴۹۵۸
ارسال نظر