کدخبر: ۲۳۶۱۰

با بوستر پمپ آبرسانی، آب را با فشار بالا به جریان بیندازید!

 

آب، این مایع حیات‌بخش، در زندگی روزمره ما نقش اساسی دارد. از خانه‌های کوچک تا آپارتمان‌های بلند و از کسب‌وکارهای کوچک تا صنایع بزرگ، همه به آب با فشار مناسب نیاز دارند. بوستر پمپ آبرسانی، دستگاهی است که می‌تواند این نیاز را برآورده کند. در این مقاله، با این دستگاه آشنا می‌شویم و به بررسی کاربردها و مزایای بوستر پمپ‌ها می‌پردازیم.

خرید بوستر پمپ آبرسانی

آشنایی با بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی دستگاهی است که به منظور بالا بردن فشار آب به یک سطح مطلوب استفاده می‌شود. این دستگاه ممکن است دو پمپ تا هر چند تا پمپ داشته باشد. اینجاست که تفاوت‌ آن با پمپ مشخص می‌شود. چون در سیستم بوستر پمپ چندین پمپ وجود دارد که به صورت موازی کنار هم نصب می‌شوند. البته برای کنترل این پمپ‌ها مجموعه ‌ای از متعلقاتِ دیگر در ساخت بوستر پمپ استفاده می‌شود از جمله: تابلو برق، کلکتور، اینورتر و غیره. اما این تنها تفاوت‌ش با پمپ نیست! بیایید در مورد تفاوت آنها بیشتر بدانیم.

تفاوت پمپ با بوستر پمپ چیست؟

پمپ فقط یک دستگاه است که برای تعداد واحدهای محدودی به کار گرفته می‌شود و روشن و خاموش شدن آن به‌طور خودکار و با توجه به میزان مصرف قابل تنظیم نیست. اما بوستر پمپ به دلیل اینکه در مجوعه ساختارش شامل یک تابلو برق و اینورتر است، این عمل به صورت خودکار انجام می‌شود. چطور؟

بسته به اینکه چه مقدار شیر باز باشد و مصرف آب در مجموعه چقدر است، پمپ‌های بوستر پمپ آبرسانی به ترتیب از مدار خارج می‌شوند یا وارد مدار خواهند شد. این فرآیند به وسیله کنترلر بوستر پمپ و درایور انجام می‌شود که فشار آب را در سیستم مانیتور می‌کنند و بر اساس نیاز، پمپ‌ها را روشن یا خاموش می‌کنند.

البته این را هم بدانید که همه بوستر پمپ‌ها به صورت خودکار، تنظیم فشار را انجام نمی‌دهند. پس لازم است با انواع بوستر پمپ آبرسانی هم آشنا شوید.

شناختی از انواع بوستر پمپ آبرسانی:

چرخشِ دور موتور بوستر پمپ، دو نوع است: دور متغیر و دور ثابت. بهتر است این‌ها را جدا توضیح دهیم:

بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر

دور متغیر به این معنی که بوستر پمپ آبرسانی با توجه به کم و زیاد شدنِ مصرف آب در یک مجموعه، پمپ‌ها را به نوبت روشن یا خاموش می‌کند. به عنوان مثال، در زمان‌هایی که مصرف آب بالا است، تعداد بیشتری از پمپ‌ها یکی یکی وارد مدار می‌شوند تا فشار آب کاهش نیابد. برعکس، در زمان‌هایی که مصرف آب کم است، برخی از پمپ‌ها به نوبت از مدار خارج می‌شوند تا از مصرف انرژی بی‌مورد جلوگیری شود. اما در بوستر پمپ دور ثابت این ساز و کار ممکن نیست.

بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت

همانطور که حدس می‌زنید در این نوع بوستر پمپ قرار نیست که دور موتور دستگاه تغییر کنید همیشه با یک دور ثابت و تعیین‌شده، فعال است. شاید با خود بگویید که اگر همیشه روشن باشد ممکن است که به لوله‌کشی‌های مجموعه آسیب برساند که کاملاً درست است. به همین دلیل است که از نوع بوستر پمپ فقط درموارد خاص و البته بیشتر در آتش‌نشانی کاربرد دارد. بوستر پمپ‌ آتشنشانی قرار نیست، همیشه کار کنند و احتمالاً برای سال‌های زیادی یا هرگز روشن نمی‌شود یا فقط در موارد آتش‌سوزی نیاز است که روشن شود. این بوستر پمپ، حالت صفر و یک دارد.

بهترین بوستر پمپ‌ها کدام‌اند؟

در بازار ایران، برندهای متعددی از بوستر پمپ آبرسانی وجود دارند که هرکدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی بهترین برندهای بوستر پمپ آبرسانی در بازار ایران می‌پردازیم:

بهترین برندهای بوستر پمپ آبرسانی

برای خرید بوستر پمپ به نکات زیر توجه کنید:

شما به عنوان یک خریدار باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید بوستر پمپ آبرسانی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و باید با دقت آن را انتخاب کنید. بنابراین برای این انتخاب، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. تعیین کاربرد بوستر پمپ: ابتدا کاربرد خاص بوستر را مشخص کنید؛ مانند تأمین آب خانگی، مصارف کشاورزی، تجاری یا صنعتی.
  2. محاسبه نرخ جریان و فشار مورد نیاز: نرخ جریان (GPM) و فشار آب (PSI) را محاسبه کنید. این اطلاعات برای انتخاب ظرفیت بوستر پمپ ضروری است.
  3. تعیین توان تولید فشار: فشار آب فعلی را با فشاری که بوستر پمپ می‌تواند فراهم کند مقایسه کنید. به عنوان مثال، برای افزایش فشار از 25 PSI به 40 PSI، پمپی با توان تولید 15 PSI نیاز است. پمپ‌های بزرگ‌تر معمولاً گران‌تر هستند و به منبع برق قابل اعتماد نیاز دارند.
  4. انتخاب نوع پمپ: نوع پمپ را بر اساس کاربرد انتخاب کنید. پمپ‌های سانتریفیوژ برای نیازهای فشار متوسط، پمپ‌های چند مرحله‌ای برای افزایش فشار بالا و بوستر پمپ‌های با سرعت متغیر برای انعطاف‌پذیری و بهره‌وری انرژی مناسب هستند.
  5. شرایط مکش و تخلیه: شرایط نقاط مکش و تخلیه پمپ را ارزیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که با مشخصات بوستر پمپ سازگار است. بهره‌وری و مصرف انرژی را نیز در نظر بگیرید.
  6. بررسی نیازهای نگهداری: نیازهای نگهداری بوستر پمپ، از جمله بازرسی‌های دوره‌ای، تعمیرات و قطعات یدکی را در نظر بگیرید. بوستر پمپی با سابقه خوب در زمینه قابلیت اطمینان انتخاب کنید و مطمئن شوید که مواد استفاده شده در برابر خوردگی و حرارت مقاوم هستند.
  7. تحلیل هزینه بوستر پمپ: قیمت خرید، هزینه‌های نصب و هزینه‌های عملیاتی بلندمدت را مقایسه کنید. بودجه مشخصی در ذهن داشته باشید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.
  8. خدمات پس از فروش
  9. مشاوره با کارشناس

بوستر پمپ آبرسانی قیمت

قیمت بوستر پمپ آبرسانی از پایا گسترش کارخانه سازنده بوستر پمپ

شما برای استعلام قمیت بوستر پمپ آبرسانی می‌‌توانید با بزرگترین شرکت تولیدکننده بوستر پمپ در خاورمیانه، یعنی پایا گسترش تماس بگیرد. دعوت شما به تماس به این دلیل است که باید طبق پروژه مد نظر شما محاسباتی دقیق و مهندسی‌شده انجام شود تا بوستر پمپ مناسب به شما پیشنهاد شود و برآورد قیمت کنیم. مطمئن باشید که با بالاترین کیفت و با پایین‌ترین قیمت ممکن بازار بوستر پمپ‌های لئو (Leo)، اِبارا (Ebara)، پنتاکس (Pentax)، پمپیران (pumpiran)، سیستما (Sistema)، دیزل ساز (Dieselsaz)، رایان (Rayan) را دریافت خواهید کرد.

کدخبر: ۲۳۶۱۰
ارسال نظر