کدخبر: ۲۳۵۴۵

چرا به منبع انبساط نیاز داریم؟

 

آیا قصد خرید منبع انبساط (تحت‌فشار) را دارید اما مطمئن نیستید که این، یک وسیله کاربردی برای شما باشد؟ و یا نمی‌دانید داشتن یک مخزن انبساط دقیقاً چه کمکی به خانه یا محل کار شما می‌کند؟ بسیار خوب! نگران نباشید؛ جای درستی آمده‌اید! ما در این مقاله کوتاه در کنار شماییم تا به سؤالات شما دراین‌باره پاسخ دهیم.

منبع تحت‌فشار به عنوان یک مؤلفه کلیدی در سیستم‌های آب‌رسانی، وظیفه تنظیم فشار آب را بر عهده دارد. این مخزن با ایجاد یک حجم ذخیره از آب تحت‌فشار، از نوسانات فشار ناشی از مصرف آب جلوگیری کرده و به‌این‌ترتیب، شرایط ایده‌آلی را برای عملکرد پمپ آب فراهم می‌آورد. اجازه دهید در ادامه، این مسئله را بیشتر برای شما توضیح دهیم.

منبع انبساط چیست؟

منبع انبساط (یا منبع تحت‌فشار) یک تانک فلزی یا فایبرگلاس است که می‌تواند از 2 لیتر تا 5000 لیتر آب را در خود ذخیره کند. داخل مخزن، یک دیافراگم لاستیکی وجود دارد که مخزن را به 2 نیمه مرطوب و خشک تقسیم می‌کند. یک سوپاپ به قسمت خشک متصل است که از طریق آن، هوای فشرده به داخل مخزن پمپ می‌شود و فشار به حد معینی می‌رسد. نیمه مرطوب نیز دارای یک خروجی رزوه‌ای فلزی (یا گاهی اوقات پلاستیکی) است که به آن متصل است و برای پمپ فشار به لوله وصل می‌شود.

خرید منبع انبساط

کاربرد منبع انبساط چیست؟

اگر پمپی به دفعات روشن و متوقف شود، طول عمر کلی آن می‌تواند به دلیل فشار قابل‌توجه فرآیند راه‌اندازی و افزایش جریان اولیه، کاهش یابد. یک منبع انبساط، چندین لیتر آب را تحت‌فشار ذخیره می‌کند و به مخزن این امکان را می‌دهد که پس از خاموش شدن پمپ، همچنان آب خروجی را تأمین کند.

در واقع، یک منبع تحت‌فشار در یک سیستم آب سه هدف دارد؛ 1. وقتی پمپ کار نمی‌کند، آب را تحت‌فشار ذخیره می‌کند. 2. این منبع ذخیره آبی ایجاد می‌کند که سبب می‌شود پمپ کمتر شروع به کار و توقف کند و بنابراین عمر پمپ را طولانی می‌کند. 3. علاوه بر این، امکان ذخیره آب برای استفاده در زمان‌های تقاضای بالا را فراهم می‌کند.

خرید منبع تحت فشار

یک منبع تحت‌فشار چگونه کار می‌کند؟

یک منبع انبساط با حجم زیادی از هوا پر شده است و دارای ورودی است که آب را به کف مخزن می‌دهد. هوا قابل تراکم است و سیالات غیرقابل تراکم هستند، آبی که وارد مخزن می‌شود، هوا را فشرده می‌کند و آن را تحت‌فشار قرار می‌دهد. هنگامی‌که پمپ به حداکثر فشار برسد و خاموش شود (معمولاً 50-60 (PSI، هوای فشرده بدون روشن کردن مجدد پمپ، در صورت نیاز به فشار، آب را از مخزن خارج می‌کند. هنگامی‌که فشار هوا در مخزن به کمتر از حداقل فشار آب سیستم (معمولاً 30-40 PSI) کاهش یابد، پمپ برای تأمین تجهیزات و دوباره پر کردن مخزن فشار روشن می‌شود.

قیمت منبع انبساط

انواع منبع انبساط

انواع مختلفی از مخازن تحت‌فشار وجود دارد، اما همه آن‌ها برای تأمین فشار بین چرخه‌های پمپ به هوای فشرده متکی هستند. انواع متداول منبع انبساط عبارت‌اند از:

  • مخازن دیافراگمی دارای دیافراگمی به شکل دیافراگم لاستیکی یا وینیل هستند که هوا و آب را در محفظه‌های جداگانه سوا می‌کند. همان‌طور که آب به مخزن پمپ وارد می‌شود، دیافراگم را به سمت بالای مخزن کشیده و هوا را فشرده می‌کند.
  • در مخازن تیوپی، آب وارد تیوپی بالون مانند می‌شود که با هوا احاطه شده است که حجم باقی مانده مخزن را اشغال می‌کند. همان‌طور که تیوپ با آب منبسط می‌شود، هوا فشرده‌تر می‌شود. هنگامی‌که آب از مخزن خارج می‌شود، هوا تیوپ را به اندازه اصلی خود فشرده می‌کند.

منبع تحت‌فشار را کجا نصب کنم؟

در سیستم‌های پمپاژ، نصب منبع تحت‌فشار در بخش‌های مختلف سیستم امکان‌پذیر است. علاوه بر این، استفاده از شیر یک‌طرفه (شیر چک) در این سیستم‌ها امری ضروری است. این شیر که معمولاً در مسیر مکش یا دهش پمپ نصب می‌شود، با جلوگیری از جریان برگشتی سیال، نقش مهمی در حفظ فشار سیستم ایفا می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، شیر چک به پمپ اجازه می‌دهد تا به‌سرعت به فشار کاری خود رسیده و کلید اتوماتیک بتواند عملکرد صحیح خود را انجام دهد. یک منبع انبساط را می‌توان در هر جایی پس‌ازاین شیر چک نصب کرد.

نصب و نگهداری مخازن تحت‌فشار

هنگامی‌که تصمیم به خرید منبع تحت‌فشار گرفتید، بر نصب صحیح و نگهداری مداوم این مخازن توجه کنید. نصب صحیح تضمین می‌کند که مخزن فشار شما به حفظ سرعت جریان ثابت و افزایش عمر پمپ کمک می‌کند.

  • نصب: اولین مرحله قرار دادن مخزن شما است. در حالت ایده آل باید در نزدیکی منبع آب یا پمپ‌های آب، روی سطحی قرار گیرد که بتواند وزن خود را در صورت پر بودن تحمل کند. تراز و اتصال مناسب با خطوط پمپ نیز بسیار مهم است.
  • تعمیر و نگهداری: بررسی‌های منظم برای تشخیص زودهنگام نشت یا خوردگی ضروری است. همچنین، فشارسنج را به‌طور منظم کنترل کنید. اگر فشارسنج تغییرات سریع را نشان دهد، این می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات باشد.
  • طول عمر: با نگهداری مناسب، منبع انبساط می‌توانند طول عمر پمپ‌های آب را افزایش دهند.

بهترین مخزن انبساط در ایران

امرا (Emra)، با تولید اولین منبع تحت‌فشار آب در ایران، تحولی شگرف در صنعت تولید این محصول ایجاد کرده است. استفاده از رنگ اپوکسی در ساخت مخازن، این محصول را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سیستم‌های تقویت فشار آب تبدیل کرده است. ویژگی‌هایی همچون استفاده از ورق‌های فولاد مبارکه، تیوپ باکیفیت SE.FA ایتالیا و جوشکاری منحصربه‌فرد با گاز میکس، دوام و عملکرد بی‌نظیر مخازن امرا را تضمین می‌کند. با بهره‌گیری از پرس‌های ایتالیایی و کنترل دقیق فرآیند تولید، مخازن امرا از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند.

خرید منبع انبساط

با نصب منابع انبساط با کیفیت همچون منبع تحت‌فشار امرا، از مزایای متعددی همچون افزایش طول عمر پمپ آب، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و بهبود عملکرد سیستم آب‌رسانی خود بهره‌مند شوید. با توجه به تنوع مدل‌ها و برندهای موجود در بازار، مشاوره با کارشناسان می‌تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند. برای اطلاع از قیمت منبع انبساط و خرید انواع این مخازن همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش، به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

اگر سؤالات بیشتری در مورد مخازن انبساط دارید یا با مشکلات دیگری در لوله‌کشی خود مواجه هستید، با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

تلفن: 02188830031 ، 02188830032، 02188864047

کدخبر: ۲۳۵۴۵
ارسال نظر