کدخبر: ۲۳۲۵۰

در ال بانک احراز هویت بکنیم یا نه؟

 

با استقبال ایرانیان از ترید ارز‌های دیجیتال در بازارهای جهانی، صرافی ال بانک به‌عنوان یکی از معتبرترین و کارآمدترین پلتفرم‌های خرید و فروش ارز‌های دیجیتال بین ایرانیان شناخته می‌شود چراکه در حال حاضر امکان استفاده از آن برای ایرانیان هم با احراز هویت و هم بدون آن وجود دارد. البته هر دو روش با محدودیت‌ها و ریسک‌های خاص خود همراه هستند که در این مقاله قصد داریم در مورد آن‌ها توضیح دهیم.

بنابراین اگر می‌خواهید بدانید آیا بهتر است در صرافی ال بانک احراز هویت کنید یا بدون آن به معامله در این پلتفرم بپردازید، با ما همراه باشید.

معرفی صرافی ال بانک

«ال ‌بانک» (LBank) یک صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۵ در جزایر ویرجین بریتانیا تأسیس شده و بستر امنی برای کاربران فراهم می‌کند تا تنوع بالایی از دارایی‌های دیجیتال را معامله کنند. این صرافی بین‌المللی در بیش از ۱۸۰ کشور قابل دسترسی است و از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال، از جمله ارزهای بزرگ مانند «بیت‌کوین» (BTC) و «اتریوم» (ETH)، پشتیبانی می‌کند. ال‌بانک به دلیل رابط کاربری کاربرپسند و گزینه‌های متنوع معاملاتی خود شهرت یافته است. در ادامه بیشتر در مورد قابلیت‌‌های این پلتفرم می‌خوانید.

مرور قابلیت‌های مهم ال بانک

در فهرست زیر به اصلی‌ترین قابلیت‌های صرافی ال بانک اشاره شده است:

  • امکان معامله با و بدون احراز هویت: در صرافی LBank، کاربران می‌توانند بدون احراز هویت (KYC) تا سقف ۵ بیت‌کوین در روز برداشت کنند و معاملات ساده نظیر اسپات و مارجین را انجام دهند. برای دسترسی به سقف‌های بالاتر و خدمات بیشتر مانند معاملات فیوچرز، احراز هویت لازم است. احراز هویت شامل ارائه مدارک هویتی است و با اینکه انتظار می‌رود ایرانیان در انجام آن چالش داشته باشند، در حال حاضر، امکان احراز هویت تریدرهای ایرانی نیز در پلتفرم ال بانک نیز وجود دارد.
  • پشتیبانی از تنوع بالایی از ارز‌های دیجیتال: ال بانک از حدود ۷۰۰ رمز‌ارز و ۱۴۹ ارز فیات پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب، کاربران این صرافی می‌‌توانند در بازار اسپات و گرید تریدینگ انتخاب‌های معاملاتی فراوانی داشته باشند. در بازار فیوچرز این صرافی نیز، بیشتر از ۲۳۰ قرارداد پرپچوال برای معامله وجود دارد که انتخاب‌های متنوعی را پیش روی ترید‌ها قرار می‌دهد.
  • ارائه خدمات متنوع معاملاتی: اسپات تریدینگ با تنوع بالای ارز‌های دیجیتال، معاملات فیوچرز با اهرم تا سقف ۱۲۵ برابر و گمانه‌زنی روی نوسانات قیمت‌ها و گرید تریدینگ با امکان تعیین استراتژی خودکار برای انجام سفارشات خرید و فروش در سطوح قیمتی از قبل تعیین شده فقط چند مورد از قابلیت‌های معاملاتی هستند که این صرافی ارائه می‌دهد. وجود گزینه‌های استیکینگ برای دریافت پاداش برای نگهداری ارز‌های دیجیتال و وام به تریدرها ازجمله دیگر قابلیت‌های معاملاتی این پلتفرم است و بازارگاهی اختصاصی برای خرید و فروش NFT نیز در آن وجود دارد.
  • امکان کپی تریدینگ: ال بانک با ارائه قابلیت کپی تریدینگ، به معامله‌گران مبتدی اجازه می‌دهد استراتژی‌های معامله‌گران حرفه‌ای را کپی کنند و به این ترتیب، پیمایش ساده‌تری در بازار داشته باشند.
  • کارمزدهای رقابتی در مقایسه با رقیبان: ال‌بانک کارمزدهای معاملاتی رقابتی و ساختار کارمزد شفافی ارائه می‌دهد که برای معامله‌گران اقتصادی جذاب است. کارمزد‌های این صرافی برای معاملات اسپات برای میکر و تیکر ۰.۱ درصد و برای فیوچرز میکر، ۰.۰۲ و برای فیوچرز تیکر، ۰.۰۶ درصد است که در مقایسه با سایر صرافی‌‌های ارز دیجیتال، مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.
  • رابط کاربری ساده و روان: پلتفرم ال‌بانک برای معامله‌گران مبتدی و حرفه‌ای طراحی شده است و با رابط کاربری ساده خود، فرآیند معاملات را آسان‌تر می‌کند. این پلتفرم در نسخه وب و اپلیکیشن موبایل برای اندروید و IOS در دسترس است.
  • تدابیر امنیتی: ال‌بانک از پروتکل‌های امنیتی قوی مانند رمزگذاری SSL و احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) به‌همراه کیف پول سرد و بیمه وجوه و دارایی‌ها برای تضمین امنیت دارایی‌های کاربران استفاده می‌کند.
  • سازگاری با رگولاتوری‌ها و کسب مجوز: ال بانک مجوز‌ها و گواهینامه‌های بسیاری را برای اثبات سازگاری و مسئولیت‌پذیری خود نسبت به رگولاتوری‌های جهانی دریاافت کرده است. این صرافی برای تامین امنیت و مدیریت شفافیت دارایی‌ها، از تکنولوژی درخت مرکل و اثبات ذخایر استفاده می‌کند.
  • ارائه منابع آموزشی: این پلتفرم منابعی مانند آکادمی ال‌بانک را برای آموزش کاربران درباره معاملات ارزهای دیجیتال فراهم کرده است.

روند احراز هویت برای ایرانیان در صرافی ال بانک

خبر خوب برای تریدرهای ایرانی این است که در حال حاضر امکان احراز هویت برای ایرانیان در این صرافی با مدارک هویتی ایرانی وجود دارد اما لازم است روی این نکته تاکید کنیم که ال بانک بر اساس قوانین رگولاتوری‌ها نمی‌تواند به ایرانیان خدمات بدهد و اگر قصد دارید این کار را انجام دهید، حتما ریسک مسدود شدن دارایی‌ها را در هر لحظه در نظر بگیرید.

برای احراز هویت در پلتفرم ال بانک نیز کافی است روی گزینه Register کلیک کنید. در ادامه به یک
آدرس ایمیل و یک رمز عبور نیاز دارید تا ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شود. در گام بعدی، وارد پروفایل خود در پلتفرم شوید و ابتدا روی Security و سپس KYC بزنید. با این کار، لازم است تصاویر مدارک هویتی خود مانند کارت ملی یا پاسپورت را در پلتفرم بارگذاری کنید.

چالش بعدی در جایی است که از شما خواسته می‌شود مدرکی برای تایید آدرس محل سکونت ارائه کنید. در این گام اگر گزینه Persian را به‌جای Iran انتخاب کنید دیگر از شما مدارک تایید آدرس خواسته نمی‌شود و پس از چند ساعت تا چند روز احراز هویت شما تایید خواهد شد.

تریدر ایرانی در ال بانک احراز هویت بکند یا نه؟

طبق بررسی ال بانک برای ایرانیان توسط خانه سرمایه، برای تصمیم‌گیری در این مورد باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • همه کاربران، ازجمله تریدرهای ایرانی می‌توانند از پلتفرم ال بانک بدون احراز هویت برای انجام معامله استفاده کنند. اهمیت این قابلیت در آن است که ایرانیان برای پیشگیری از ریسک‌ها و مسدود شدن حساب‌های خود، می‌توانند معاملات پایه خود در یک صرافی معتبر خارجی با نگرانی کمتری انجام دهند. البته انجام این کار مستلزم این است که به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ها را بپذیرند:
    • محدودیت در برداشت: کاربرانی که احراز هویت نمی‌کنند، با محدودیت برداشت روزانه تا سقف ۵ بیت‌کوین روبه‌رو هستند.
    • محدودیت در استفاده از امکانات و قابلیت‌های پلتفرم ال بانک: انجام معاملات فیوچرز، وام گرفتن، معاملات همتابه‌همتا و استفاده از محصولات مالی، بدون احراز هویت امکان‌پذیر نیست.
  • با اینکه طبق قوانین بین‌المللی و الزامات رگولاتوری‌ها، ال بانک قانونا اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارد، در حال حاضر، این کاربران می‌توانند با کارت ملی در پلتفرم ال بانک احراز هویت کنند. در واقع این صرافی از این ترفند برای دور زدن قوانین استفاده کرده است. کاربران ایرانی فقط کافی‌ست در زمان انتخاب نام کشور از لیست آن‌ها، به‌جای Iran، گزینه Persian را انتخاب کنند و بدون دردسر و فقط با کارت ملی، احراز هویت خود را تکمیل کنند. آنچه در این خصوص مهم است، توجه به نکته‌های زیر است:
    • در صورت بروز هرگونه مشکل قانونی، صرافی ال بانک می‌تواند به‌راحتی دارایی‌های تریدرهای ایرانی را مسدود کند. بنابراین قبل از تکمیل احراز هویت باید ریسک‌های مربوط به این قضیه را بپذیرید.
    • حتما در این فرایند از آی‌پی ثابت غیرایرانی استفاده کنید چون احتمال ایجاد مشکل را به حداقل می‌رساند.
    • حتما از آخرین تغییرات و شرایط ال بانک مطلع باشید و جوانب امنیتی را رعایت کنید. برای مثال، تمام سرمایه خود را به ال بانک وارد نکنید.
    • با احراز هویت، سود و بازدهی معاملات در نهایت به حساب‌های بانکی شما واریز خواهد شد که این گردش حساب بالا باعث بروز مشکلات مالیاتی از طرف سازمان امور مالیاتی ایران شود.

در یک نتیجه‌گیری کلی، بهتر است اگر فقط قرار است معاملات پایه را انجام دهید و ضرورتی برای شما ندارد، احراز هویت نکنید و بدون تکمیل آن به معامله بپردازید.

کدخبر: ۲۳۲۵۰
ارسال نظر