کدخبر: ۲۳۱۰۸

چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم؟

 

فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است و به دلیل ماهیت و درهم تنیدگی آن با اقتصاد جهانی به طور مستقیم با تحت تاثیر اخبار اقتصادی و سیاسی است. به خاطر همین یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که در ذهن معامله‌گران ایجاد می‌شود، این است که چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم و اصلاً اخبار فارکس را از کجا دنبال کنیم؟ تریدرهایی که می‌خواهند در فارکس فعالیت کنند، باید مهم‌ترین اخبار مربوط به هر ارز را دنبال کنند.

چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم؟

هیچ تریدر موفقی نمی‌تواند بدون بررسی اخباری مثل داده‌های تورمی، بازار کار، سیاست‌های پولی و اخبار سیاسی به سود برسد. هزاران سایت و پلتفرم سعی می‌کنند این اخبار را در اختیار تریدرها قرار دهند اما فقط بعضی از آن‌ها کارایی خود را ثابت کرده‌اند. به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم درباره اخبار فارکس و وب سایت‌های مربوط به آن صحبت کنیم.

چرا باید در فارکس اخبار را دنبال کنیم؟

بسیاری از تریدرها این سوال را می‌پرسند که چرا باید برای معامله‌گری در فارکس، اخبار را دنبال کنیم؟ مهم‌ترین دلیل این است که این اخبار محرک بازار هستند. اخبار اقتصادی و سیاسی تاثیر زیادی روی نوسانات بازار فارکس و مخصوصاً طلا و دلار می‌گذارند و بخش زیادی از جریان آن‌ها را شکل می‌دهند. فقط با دنبال کردن اخبار می‌توانید این محر‌ک‌ها را شناسایی کرده و روند جفت ارزها را درک کنید.

این کار نه تنها مدیریت ریسک شما را بهتر می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود تصمیمات بهتر و درست‌تری بگیرید. در نتیجه هم ضررتان را به حداقل می‌رسانید و هم سودتان را افزایش می‌دهید.

چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم؟

با توجه به حجم زیاد خبری در هر روز منتشر می‌شود، انتخاب اخبار مهم و مرتبط می‌تواند برای تریدرهای فارکس چالش‌برانگیز باشد. در این بخش به مهم‌ترین خبرهایی که باید در فارکس دنبال کنید، اشاره می‌کنیم.

۱. اخبار اقتصادی

گزارش‌های اقتصادی مثل نرخ تورم، نرخ بیکاری، تولید ناخالص داخلی (GDP) و نرخ بهره روی ارز کشورهای مختلف تاثیر جدی می‌گذارد. نشست‌های بانک‌های مرکزی مثل نشست‌های فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن هم خیلی مهم هستند. این نشست‌ها در مورد سیاست‌های پولی و چشم‌انداز اقتصادی کشورها هستند و قطعاً روی بازار فارکس تاثیر می‌گذارند. علاوه بر این شاخص‌های اقتصادی مثل شاخص مدیران خرید (PMI) و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نشان‌دهنده وضعیت فعلی اقتصاد و چشم‌انداز اقتصادی کشورها هستند و برای معاملات فارکس اهمیت زیادی دارند.

۲. اخبار سیاسی

انتخابات کشورهای بزرگ مثل آمریکا می‌تواند روی بازار فارکس تاثیر بگذارد، زیرا نشان می‌دهد سیاست‌های اقتصادی آن‌ها طی ۴ سال آینده چگونه است. برای مثال در کشور آمریکا، کاندیداهای ریاست جمهوری معمولاً از قبل و مخصوصاً در مناظره‌ها سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود را اعلام می‌کنند. علاوه بر این ناآرامی‌های سیاسی مثل اعتراضات و کودتاها می‌تواند روی ثبات اقتصادی یک کشور و در نتیجه روی ارزش ارز آن تاثیر بگذارند. ضمن اینکه جنگ‌ها و درگیری‌ها هم روی اقتصاد جهان تاثیر منفی می‌گذارد و برای مثال به رشد دارایی‌های امنی مثل طلا کمک می‌کند.

۳.توییت‌ افراد تاثیرگذار

معمولاً وقتی می‌خواهیم بدانیم که چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم، خیلی به شبکه‌های اجتماعی فکر نمی‌کنیم. با این حال توییت‌های افراد تاثیرگذاری مثل رییس جمهور آمریکا، ایلان ماسک و بقیه افراد مشهور می‌تواند تا حدودی روی بازار فارکس تاثیر بگذارد. این افراد معمولاً فالوورهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند و می‌توانند پیام خود را به مخاطبان زیادی برسانند.

آن‌ها معمولاً اعتماد و احترام زیادی بین دنبال‌کنندگانشان دارند و همین باعث می‌شود که معامله‌گران به نظرات و توصیه‌های آن‌ها توجه بیشتری داشته باشند. به همین خاطر توییت‌های این افراد ممکن است نوسانات کوتاه‌مدتی در بازار فارکس ایجاد کند. بهترین کار این است که لیستی در توییتر ایجاد کنید و هر از چند گاهی آن را بررسی کنید.

اخبار فارکس را از کجا دنبال کنیم؟

 

اخبار فارکس را از کجا دنبال کنیم؟

حالا که متوجه شدیم چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم، باید به دنبال یک منبع خبری خوب بگردیم. پیدا کردن یک منبع درست و کامل برای بررسی اخبار فارکس کار خیلی سختی است. بی‌شک سایت‌هایی مثل بلومبرگ، رویترز و CNN می‌تواند بسیار مفید باشند اما هر تریدری، به سایتی نیاز دارد که تمام تمرکزش روی بازار فارکس باشد. اگر بخواهید با آزمون و خطا یک سایت خوب را پیدا کنید، مطمئناً با ضرر زیادی مواجه می‌شوید. با این حال بعضی از سایت‌ها از قبل درس خود را پس داده‌اند و معامله‌گران از آن‌ها مطمئن هستند. در ادامه ۴ مورد از این سایت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. فارکس فکتوری (Forex Factory)

فارکس فکتوری یک تقویم اقتصادی دقیق و به‌روز دارد، از ابزارهای تحلیل تکنیکال قدرتمند و متنوع استفاده می‌کند و اخبار و تحلیل بازار را از منابع معتبر منتشر می‌کند. علاوه بر این فارکس فکتوری انجمن فعال و بزرگی دارد که معامله‌گران باتجربه در آن نظرات خود را منتشر می‌کنند.

۲. FXStreet

وب سایت FXStreet اخبار و تحلیل‌های به‌روز و جامع را از سراسر جهان جمع‌آوری کرده و از جفت ارزها و بازارهای مختلف پشتیبانی می‌کند. تقویم اقتصادی و ابزارهای این وب سایت هم بسیار جامع است و وبلاگ و مقالات آموزشی مفیدی برای معامله‌گران کم‌تجربه‌تر دارد.

۳. DailyFX

محتوای آموزشی جامع و باکیفیت DailyFX برای معامله‌گران مختلف مفید است. این وب سایت وبینارها و جلسات آموزشی لایو هم برگزار می‌کند و با انتشار تحلیل‌های روزانه و به‌روز از بازار فارکس سعی می‌کند در تمام مراحل در کنار تریدرها باشد. علاوه بر این، ابزارهای تحلیل تکنیکال و تقویم اقتصادی آن بسیار جامع است.

۴. تقویم اقتصادی دلتا کالج

افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند و یا هنوز اوایل معامله‌گری آن‌ها در فارکس است، استفاده از یک تقویم با ترجمه فارسی و استفاده آسان و راحت از آن بسیار مهم و مفید است؛ این افراد می‌توانند از اخبار اقتصادی فارکس در دلتاکالج که یکی از بهترین منابع فارسی در این زمینه است استفاده کنند.

جمع‌بندی اخبار فارکس

در اوایل کار برای هر تریدری این سوال به وجود می‌آید که چه اخباری را در فارکس دنبال کنیم؟ علاوه بر این به عنوان یک تریدر باید بدانیم اخبار فارکس را از کجا دنبال کنیم. یک سایت خوب تمام اخبار اقتصادی، سیاسی و فاندامنتال را پوشش می‌دهد و تقویم اقتصادی کامل و جامعی دارد. علاوه بر این پیش‌بینی تحلیلگران مختلف، تحلیل تریدرها و شاخص‌های مهم را هم منتشر می‌کند. به طور کلی سایت‌های فارکس فکتوری و FXStreet و Dailyfx منابع شناخته شده‌ای برای دنبال کردن اخبار مهم فارکس هستند.

کدخبر: ۲۳۱۰۸
ارسال نظر