کدخبر: ۲۲۳۱۷

راهنمای بخش ریدینگ آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از آزمون‌های زبان معتبر و بین‌المللی برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی است که از چهار بخش نوشتن (Writing)، گوش‌دادن (Listening)، مکالمه (Speaking) و خواندن (Reading) تشکیل شده است.

راهنمای بخش ریدینگ آیلتس

بخش ریدینگ آیلتس، بخشی مهم از این آزمون است که مهارت‌های خواندن و درک مطلب شرکت‌کنندگان را ارزیابی می‌کند و دارای سه بخش و ۴۰ سؤال است که در یک ساعت باید پاسخ داده شوند. اگر در حال آمادگی برای آزمون IELTS هستید، در ادامه این راهنما که به توضیح بخش ریدینگ آزمون IELTS می‌پردازیم، همراه ما باشید.

 

معرفی بخش ریدینگ در آزمون IELTS

همان‌طور که اشاره کردیم، ریدینگ (Reading) یکی از چهار بخش مهم در آیلتس و سومین بخش از آزمون است که انواع مهارت‌های مربوط به خواندن و درک مطلب متن را ارزیابی می‌کند. به‌طور دقیق‌تر، بخش ریدینگ آیلتس به ارزیابی و سنجش مهارت‌های مختلفی شامل خواندن و درک مفهوم کلی متن، درک مطالب مطرح شده اصلی، درک مطالب جزئی، توانایی خلاصه‌کردن، درک و فهم معناهای ضمنی و استنتاج‌ها، فهم ایده و اهداف و نگرش‌های نویسنده می‌پردازد. آزمون Reading دارای سه الی چهار بخش و ۴۰ سؤال چهار‌گزینه‌ای است که حدود ۶۰ دقیقه برای خواندن، درک متون و پاسخ‌دادن به سوالات فرصت دارید.

تفاوت ریدینگ دو IELTS جنرال و آکادمیک

آزمون آیلتس در دو شکل متفاوت که شامل نسخه آکادمیک و نسخه جنرال است، برگزار می‌شود. بخش ریدینگ در نسخه آکادمیک، موضوعات خاص‌ و آکادمیک و در نسخه جنرال نیز موضوعات کلی‌تری مانند زندگی روزمره یا دنیای کار را شامل می‌شود. با شرکت در یک دوره ریدینگ جامع و کامل، می‌توانید با سوالات درک مطلب هر دو این آزمون‌ها آشنا شوید و تمرینات مربوط به آن‌ها را انجام دهید.

ریدینگ IELTS جنرال

ریدینگ آیلتس جنرال، دارای سه بخش و ۴۰ سؤال است و روی سناریوهایی تمرکز می‌کند که ممکن است در زندگی روزمره یا حرفه‌ای خود با آن‌ها روبه‌رو شوید. تمام متون مورداستفاده در بخش درک مطلب جنرال، از کتاب‌ها، مجلات، روزنامه‌ها و آگهی‌ها مشتق شده‌اند. بخش ۱ حاوی چند متن کوتاه است که با زندگی روزمره در یک کشور انگلیسی‌زبان مرتبط است. بخش ۲ شامل متون مربوط به محل کار است و متون مورداستفاده در آن از قراردادها، دستورالعمل‌های توسعه و آموزش کارکنان، شرح وظایف و اسناد حقوقی گرفته شده است. بخش ۳ حاوی یک متن طولانی و پیچیده‌ در مورد یک موضوع عمومی است که می‌تواند از یک کتاب، مجله یا روزنامه گرفته شده باشد.

ریدینگ IELTS آکادمیک

ریدینگ آیلتس آکادمیک، انواع مهارت‌های خواندن، ازجمله توانایی شما در درک یک استدلال و شناسایی نگرش یا هدف نویسنده را ارزیابی می‌کند. متون درک مطلب آکادمیک، مربوط به مسائلی هستند که در زمینه آموزشی یا حرفه‌ای در یک محیط انگلیسی‌زبان با آن مواجه خواهید شد. اگرچه درک مطلب IELTS آکادمیک طیف وسیعی از موضوعات، از علوم طبیعی تا تاریخ اقتصادی را پوشش می‌دهد؛ اما برای موفقیت و دستیابی به بالاترین امتیاز، لازم نیست در این زمینه‌ها تخصص داشته باشید و تنها چیزی که نیاز دارید یک دایره لغات قوی در زبان انگلیسی است. در بخش Reading آیلتس آکادمیک ممکن است برخی اصطلاحات فنی و حتی عناصر بصری مانند جداول و نمودارها نیز وجود داشته باشد.

 

محدودیت زمانی در آزمون ریدینگ IELTS

در بخش ریدینگ آیلتس، شما ۶۰ دقیقه برای پاسخ‌دادن به ۴۰ سؤال فرصت دارید؛ بنابراین، مدیریت زمان در این بخش بسیار مهم است. سه بخش در آزمون Reading وجود دارد که نباید بیش‌از ۲۰ دقیقه برای هر بخش زمان اختصاص دهید. با جلو رفتن آزمون، هر بخش به‌تدریج سخت‌تر می‌شود و نیازمند دقت بیشتر است. ممکن است بتوانید بخش اول را سریع‌تر پشت‌سر بگذارید و زمان بیشتری برای صرف سؤالات چالش‌برانگیزتر در دو بخش بعدی داشته باشید.

نمره‌دهی ریدینگ آزمون IELTS

بخش Reading آیلتس، از سه قسمت مختلف تشکیل شده است که در هر بخش باید به ۱۰ تا ۱۴ سؤال پاسخ صحیح داده شود. در این قسمت، به‌ازای هر پاسخ صحیح یک نمره دریافت خواهید کرد و امتیاز خام براساس تعداد کل پاسخ‌های صحیح خواهد بود. این آزمون نمره‌ منفی ندارد و برای پاسخ‌های نادرست، نمره از دست نخواهید داد. در نهایت نیز نمره ریدینگ آیلتس از ۰ تا ۹ تعیین می‌شود و متقاضیان با پاسخ‌دادن به ۳۹ یا ۴۰ سوال صحیح، نمره ۹ کامل و با پاسخ‌دادن به نیمی از سؤالات، نمره ۶ می‌گیرند.

 

سخن پایانی

یکی از مدارک زبان مهم، به‌ویژه برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، مدرک آیلتس (IELTS) است که یک آزمون مهم و شناخته شده برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس از چهار بخش نوشتن، گوش‌دادن، مکالمه و خواندن تشکیل شده است. بخش خواندن یا ریدینگ، شامل سه بخش مختلف و ۴۰ سؤال است. زمان پاسخ‌دهی به این بخش ۶۰ دقیقه است و نمره‌دهی آن نیز براساس تعداد کل پاسخ‌های صحیح خواهد بود. اگر در حال آمادگی برای آزمون IELTS هستید، شرکت در دوره‌های آموزشی جامع و باکیفیت می‌تواند به کسب نمره دلخواه و موفقیت در آزمون کمک زیادی کند. دوره‌های آموزشی سپهر قاسم‌پور، یکی از دوره‌های جامع و کامل برای آمادگی آزمون IELTS است که با خرید دوره ریدینگ آن، می‌توانید بسیار سریع و اصولی، سطح خواندن و درک مطلب خود را ارتقا دهید. شرکت در این دوره به شما کمک می‌کند تا با انواع سؤالات ریدینگ آیلتس آشنا شوید، سرعت خود را در خوانش متن افزایش دهید و چگونگی پاسخ‌دادن به سؤالات را یاد بگیرید.

 

کدخبر: ۲۲۳۱۷
ارسال نظر