کدخبر: ۲۲۱۵۹

پیش بینی آینده شغلی ادمین در دنیای اینستاگرام

 

ادمینی، یکی از متداول‌ترین شغل‌ها در دنیای اینستاگرام است. شغلی که برخی آن را رو به رشد و برخی دیگر، آینده آن را مبهم و نامشخص می‌دانند. با این مقاله همراه باشید تا ببینیم آینده شغلی ادمینی، واقعا چگونه خواهد بود؟

ادمین اینستاگرام دقیقا چه کار می‌کند؟

از جمله وظایف یک ادمین همه‌کاره، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- توانایی تولید محتوای متنی، تیترنویسی، داستان‌پردازی و کپی‌رایتینگ

۲- ساخت محتواهای تصویری و ویدئویی به تناسب ترندهای روز و موضوع پیج

۳- توانایی بازاریابی موثر و ساخت کمپین‌های تبلیغاتی برای جذب مخاطبان مرتبط

۴- روابط اجتماعی و سرعت عمل بالا جهت پاسخگویی به پیام‌های مخاطبان

۵- انعطاف‌پذیری بالا برای هماهنگی با ترندهای روز اینستاگرامی

۶- توانایی چینش استراتژی درست به تناسب شرایط برای رشد پیج یا فروش بیشتر

۷- قدرت یادگیری بالا برای تطبیق با تغییرات جدید تکنولوژی یا هماهنگی با موضوع پیج

البته همه ادمین‌ها، به تمام این مهارت‌ها نیاز ندارند؛ برخی ممکن است صرفا به عنوان ادمین پاسخگویی به پیام‌ها کار کنند و برخی دیگر،‌ صرفا در حوزه تولید محتوا فعالیت داشته باشند.

در سایت دیدوگرام یک لیست از ادمین‌های حرفه‌ای داریم که می‌توانید توانایی‌های آن‌ها را بررسی کنید تا متوجه شوید هر ادمین به تناسب وظایفی که برعهده دارد، چه مهارت‌هایی باید داشته باشد.

آیا ادمینی اینستاگرام، شغل آینده‌داری است؟

بر اساس آمارهای سایت statista، تعداد کاربران اینستاگرام تا سال 2025 به بیش از ۱.۴۴ میلیارد نفر خواهد رسید. طبق این آمارها، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از سال ۲۰۲۰ تا کنون، حدود ۴۰۰ میلیون رشد داشته است.

به طور کلی، در حال حاضر حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد کاربران فعال در عرصه اینترنت، در اینستاگرام حضور دارند و حداقل مالک یک صفحه فعال در این شبکه اجتماعی هستند. با ورود نسل z به سنین جوانی و ورود آن‌ها به بازار کار و عرصه‌های اجتماعی، این میزان همچنان رو به افزایش خواهد بود. این نسل، به طور میانگین حدود ۵ ساعت از وقت خود را در اینستاگرام می‌گذرانند.

چگونه آینده خود را در شغل ادمینی تضمین کنیم؟

اگر ادمین هستید یا می‌خواهید وارد این حوزه شغلی شوید، باید برای تضمین آینده شغلی خود، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- همیشه در حال یادگیری باشید

نه تنها در ادمینی، بلکه در هر شغل دیگری که هستید، باید یادگیری دائمی را به عنوان یک اولویت بزرگ در نظر بگیرید. هرچه بیشتر بیاموزید، خطاهایتان کمتر و نوآوری‌هایتان بیشتر می‌شود.

۲- الگوریتم‌های اینستاگرام را بشناسید

اینستاگرام برای نمایش محتوا و ارزش‌گذاری پیج‌ها، از الگوریتم‌های به خصوصی استفاده می‌کند. مثلا پست‌های بخش اکسپلور، بر اساس موضوع مورد علاقه کاربر، محبوبیت محتوا، استفاده از هشتگ‌های درست و مطابقت با ترندهای روز انتخاب خواهند شد.

ادمین‌های موفق، کسانی هستند که به طور منظم الگوریتم‌های اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهند و بر اساس جدیدترین تغییرات آن‌ها، برای پیج تصمیم‌گیری کنند. چینش استراتژی و تولید محتوا بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام، باعث می‌شود شما به یک ادمین حرفه‌ای تبدیل شوید و در آینده، پیشرفت شغلی بیشتری را تجربه کنید.

۳- با تکنیک‌های جدید تولید محتوا آشنا شوید

در اینستاگرام، تولید محتوای درست و اصولی حرف اول را می‌‌زند. ادمینی که می‌خواهد آینده شغلی خوبی در دنیای اینستاگرام داشته باشد، باید با تکنیک‌ها و ابزارهای تولید محتوای متنی، تصویری و ویدئویی آشنایی کامل داشته باشد.

ادمین حرفه‌ای کسی است که بتواند برای بخش استوری، پست‌ها و ریلز محتوا تولید کند، هایلایت‌های پیج را به درستی بچیند، کپشن‌های خلاقانه و اصولی بنویسد، تیترهای جذاب و هیجان‌انگیز بسازد و قدرت داستان‌پردازی خود را در محتواها به رخ بکشد.

۴- پیگیر ترندهای روز اینستاگرامی باشید

هر از گاهی، برخی موسیقی‌ها، موضوعات، هشتگ‌ها یا شیوه‌های تولید محتوا در اینستاگرام ترند می‌شوند. استفاده از این نوع ترندها، تاثیر زیادی در جذب مخاطب بیشتر خواهد داشت.

ادمین‌ها باید به طور مداوم در پیج‌های رقیب، صفحات مشابه، بخش اکسپلور و پیج‌های پرطرفدار در حال جست‌وجو باشند تا ترندهای روز را پیدا کنند و آن‌ها را با محتوای پیجی که مدیریت می‌کنند انطباق دهند. موفق‌ترین و آینده‌دارترین ادمین‌های اینستاگرام، افرادی هستند که بتوانند ترندهای روز را شناسایی کنند و از آن‌ها برای رشد پیج کمک بگیرند.

۵- روابط اجتماعی خود را بالا ببرید

یکی از وظایف مهم ادمین‌های اینستاگرام، این است که با مخاطبان پیج در ارتباط باشند. پاسخگویی به پیام‌های دایرکت یا کامنت‌ها به شیوه موثر، تنها از کسی برمی‌آید که روابط اجتماعی خوبی داشته باشد.

۶- به یک حوزه خاص محدود نباشید

تنوع کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام پیج فعال دارند و برای رسیدگی به کارها، ادمین استخدام می‌کنند بسیار بالاست. در صورتی که می‌خواهید به عنوان یک ادمین موفق در اینستاگرام فعالیت طولانی‌مدت داشته باشید، باید کسب‌وکارهای مختلف را به خوبی بشناسید تا در صورت نیاز، بتوانید به عنوان ادمین برای پیج‌های مختلف کار کنید.

۷- بازاریابی، تبلیغات و فروش محصول را بیاموزید

برای اینکه بتوانید آینده شغلی خود را به عنوان یک ادمین تضمین کنید، باید با تکنیک‌های متنوع فروش محصول، بازاریابی و تبلیغات آشنا شوید.

این تکنیک‌ها، نه تنها به عنوان یک ادمین به شما کمک خواهند کرد، بلکه راه را برای ورود به حوزه‌های شغلی دیگر نیز باز می‌کنند. بنابراین، با یادگیری آن‌ها، دیگر نیازی نیست نگران آینده شغلی خود باشید؛ زیرا چه به عنوان یک ادمین اینستاگرام و چه به عنوان یک متخصص فروش بازاریابی، همیشه یک موقعیت شغلی خوب در انتظار شماست.

۸- یک پیج کاری فعال برای خود داشته باشید

اگر می‌خواهید مهارت خود را در ادمینی ثابت کنید و حوزه شغلی خود را گسترش دهید، یک پیج حرفه‌ای برای خود بسازید و آن را مدیریت کنید. فرقی نمی‌کند موضوع پیج چه چیزی باشد؛ فقط سعی کنید مخاطبان بیشتری جذب کنید، تبلیغات انجام دهید و تکنیک‌های ادمینی را روی آن اجرا کنید. این پیج، می‌تواند نمونه‌کار خوبی برای شما باشد و در آینده، فرصت‌های شغلی زیادی را برایتان به ارمغان بیاورد.

سخن پایانی

با توجه به رشد مداوم اینستاگرام و افزایش مخاطبان آن در سال‌های اخیر، پیش‌بینی می‌شود که این شبکه اجتماعی همچنان به روند رشد خود ادامه دهد. با این حساب، مشاغل اینستاگرامی همچون ادمینی، در صورت توجه به مهارت‌های مورد نیاز، آینده بسیار درخشانی خواهند داشت.

کدخبر: ۲۲۱۵۹
ارسال نظر