کدخبر: ۲۱۸۳۶

نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ چگونه است؟ + راهنمای کامل

آیا می‌دانید با شارژ صحیح ساعت هوشمند خودتان، می‌توانید عمر باتری آن را تا چند برابر افزایش دهید؟ ساعت‌های هوشمند سامسونگ توانسته‌اند با امکانات پیشرفته و طراحی‌های منحصر‌به‌فرد، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند.

نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ چگونه است؟ + راهنمای کامل

برای استفاده کامل از این فناوری‌ مدرن، شارژ کردن صحیح آن ضروری است. اما چگونه ساعت هوشمند را شارژ کنیم تا بهترین کارکرد را داشته باشد؟ در این مطلب با نحوه شارژ کردن ساعت هوشمند سامسونگ آشنا می‌شوید. شما با مطالعه کامل این مطلب، می‌توانید نکات مفید را یاد بگیرید.

ساعت هوشمند

3 روش اصلی برای شارژ کردن ساعت هوشمند سامسونگ

معمولا ساعت‌های هوشمند سامسونگ از طریق روش‌های بی‌سیم شارژ می‌شوند و این یکی از مزایای بزرگ آن‌هاست. اما احتمالا برای شما سوال پیش بیاید که دقیقا چه روش‌هایی برای شارژ این ساعت‌ها وجود دارد و هر کدام چگونه انجام می‌شوند. در ادامه نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی، داک مخصوص و شارژر بی‌سیم آشنا می‌شوید.

نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی

بسیاری از گوشی‌ها موجود در بازار از شارژ بی‌سیم «Qi» پشتیبانی می‌کنند تا انرژی برق را از ایستگاه شارژ دریافت کنند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند این فرایند را معکوس کنند و دستگاه‌های دیگر را شارژ کنند. ویژگی «PowerShare» سامسونگ که در برخی از گوشی‌های گلکسی موجود است به شما این امکان را می‌دهد دستگاه‌ها را از طریق گوشی خودتان شارژ کنید.

ساعت هوشمند

ویژگی PowerShare برای کار با ساعت‌های گلکسی طراحی شده است. اگر گوشی شما این ویژگی را دارد، می‌توانید ساعت سامسونگ خودتان را بدون نیاز به شارژر، شارژ کنید. در زیر نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی را آورده‌ایم:

  1. ابتدا گوشی هوشمند خود را حداقل تا 30 درصد شارژ کنید. سپس، می‌توانید نوار اعلان‌ها گوشی را باز کنید و روی دکمه «PowerShare» ضربه بزنید. اگر این ویژگی را در نوار اعلان پیدا نکردید، مسیر Settings> Battery and device care> Battery و Wireless power sharing را طی کنید تا گزینه PowerShare را پیدا کنید.
  2. سپس می‌توانید گوشی هوشمند خود را به صورت وارونه روی یک سطح صاف قرار دهید.
  3. در مرحله آخر ساعت سامسونگ را روی پشت گوشی هوشمند قرار دهید. بعد از آن ساعت سامسونگ را بچرخانید و مجددا قرار دهید تا شارژ شدن آن شروع شود.

نحوه شارژ کردن ساعت هوشمند سامسونگ با داک مخصوص

داک شارژ وسیله‌ای است که برای شارژ کردن ساعت هوشمند سامسونگ طراحی شده است و معمولا همراه با ساعت ارائه می‌شود. استفاده از داک شارژ برای شارژ ساعت، بهترین و ایمن‌ترین روش است؛ چرا که به‌ طور خاص برای آن مدل ساعت طراحی شده است و از آسیب به باتری جلوگیری می‌کند. در زیر نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ به کمک داک مخصوص آورده شده است:

  • داک شارژ را آماده کنید: داک شارژ را به یک منبع تغذیه مناسب وصل کنید. معمولا داک شارژ همراه با یک آداپتور کوچک ارائه می‌شود.
  • ساعت را روی داک قرار دهید: ساعت هوشمند خود را به آرامی روی داک قرار دهید. سپس مطمئن شوید که پین‌های شارژ ساعت به درستی با پین‌های روی داک هم‌راستا شده باشند.
  • شارژ کردن شروع می‌شود: پس از اینکه ساعت روی داک قرار گرفت، فرایند شارژ به طور خودکار آغاز می‌شود. معمولا یک چراغ نشانگر روی داک یا ساعت وجود دارد که شارژ شدن دستگاه را نشان می‌دهد.

نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ با شارژر بی‌سیم

اگر شارژر ساعت سامسونگ خود را در دسترس ندارید، می‌توانید از هر شارژر بی‌سیم استفاده کنید؛ چرا که ساعت‌های سامسونگ از استاندارد Qi استفاده می‌کنند و می‌توانند با هر شارژر Qi سازگار شارژ شوند. در ادامه نحوه شارژ کردن ساعت هوشمند سامسونگ با یک شارژر بی‌سیم Qi آمده است:

  1. یک شارژر بی‌سیم Qi که با ساعت‌های سامسونگ کار می‌کند، تهیه کنید.
  2. سپس ساعت هوشمند را روی شارژر قرار دهید. باید ساعت را جابه‌جا کنید تا شروع به شارژ شدن کند.
  3. در صورت لزوم، بند ساعت را جدا کنید؛ چرا که ممکن است باعث دور ماندن ساعت از سطح شارژر شود.

دلایل شارژ نشدن ساعت هوشمند سامسونگ چیست؟

در بخش قبلی با نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی، داک مخصوص و شارژر بی‌سیم آشنا شدید؛ اما گاهی ‌اوقات این کار با مشکل روبه‌رو می‌شود. هنگامی‌که ساعت سامسونگ خود را روی یک داک شارژ بی‌سیم قرار می‌دهید یا آن را به گوشی هوشمند خود وصل می‌کنید، باید بلافاصله شروع به شارژ کند. اگر چنین نشد، احتمالا مشکلی در پریز برق، باتری یا لوازم جانبی شارژ ساعت وجود دارد. در اینجا، دلایل اصلی عدم شارژ ساعت سامسونگ و برخی از مراحل عیب‌یابی را بیان خواهیم کرد:

  • ساعت به درستی روی صفحه شارژ قرار نگرفته است: اگر ساعت هوشمند به درستی روی صفحه شارژ قرار نگرفته باشد، دستگاه شما شارژ نخواهد شد. شما باید در زمان شارژ کردن مطمئن شوید که قسمت پشتی ساعت گلکسی با شارژر بی‌سیم تراز شده است.
  • باتری گوشی کم است: اگر ساعت هوشمند را با گوشی سامسونگ خودتان شارژ می‌کنید؛ اما باتری زیر 30 درصد است، احتمالا گوشی شما نتواند ساعت را شارژ کند. به‌ همین دلیل، باید باتری گوشی سامسونگ را بالای 30 درصد شارژ نگه دارید و از ویژگی PowerShare بی‌سیم برای شارژ ساعت سامسونگ کمک بگیرید.
  • آداپتور برق یا پریز برق ناسازگار است: برای شارژ ساعت‌های هوشمند، باید یک آداپتور برق یا شارژر دیواری سازگار تهیه کنید. آداپتور برقی که برای ساعت سامسونگ خودتان انتخاب می‌کنید باید حداقل 5 ولت و 1 آمپر باشد.
  • بین ساعت و شارژر بی‌سیم کثیف است: اگر بین ساعت و شارژر بی‌سیم گردوغبار یا آلودگی وجود داشته باشد، احتمالا ساعت سامسونگ شما شارژ نشود. برای حل مشکل، می‌توانید از یک پارچه خشک و تمیز برای پاک کردن پشت ساعت و سطح شارژر استفاده کنید.
  • باتری ساعت گرم است: هنگامی‌که باتری ساعت سامسونگ بیش ‌از حد گرم می‌شود، احتمالا سیستم حفاظت حرارتی ساعت، فرایند شارژ را متوقف کند. اگر ساعت گلکسی به‌ طور تصادفی شارژ را متوقف کرد، آن را از شارژر بی‌سیم جدا کنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه خنک شود. سپس می‌توانید ساعت سامسونگ را دوباره روی شارژر قرار دهید.

چگونه عمر باتری ساعت سامسونگ خود را افزایش دهیم؟

تا اینجا شما با نحوه شارژ کردن ساعت هوشمند سامسونگ آشنا شدید و حتی توانستید دستگاه خودتان را شارژ کنید. اما چرا گاهی ‌اوقات باتری ساعت سامسونگ خیلی سریع‌ خالی می‌شود؟ دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد. به‌عنوان مثال، برنامه‌های زیادی وجود دارند که احتمالا مصرف باتری را افزایش می‌دهند. در ادامه چند روش برای بهبود باتری ساعت هوشمند شما آورده شده است:

1. حالت صرفه‌جویی در انرژی را فعال کنید

حالت صرفه‌جویی در انرژی به شما کمک می‌کند تا باتری را ذخیره کنید و عمر آن را افزایش دهید. معمولا روشن کردن حالت صرفه‌جویی در انرژی با مزایای زیر همراه است:

  • وای‌فای را خاموش می‌کند.
  • سرعت CPU را محدود می‌کند.
  • هیچ آپدیتی انجام نمی‌شود.
  • روشنایی را 10 درصد کاهش می‌دهد.
  • زمان‌بندی صفحه نمایش را به 15 ثانیه کاهش می‌دهد.

2. صفحه‌نمایش را خاموش کنید

صفحه‌نمایش ساعت سامسونگ شما هنگام استفاده نشدن خودبه‌خود خاموش می‌شود. اما اگر بلافاصله پس از استفاده ساعت هوشمند، آن را به حالت خواب ببرید، می‌توانید انرژی بیشتری ذخیره کنید. برای انجام این کار، کافی است صفحه‌نمایش ساعت هوشمند را با کف دست خودتان بپوشانید.

3. قدرت لرزش را کاهش دهید

اگر روی ساعت سامسونگ گلکسی خودتان اعلان‌های زیادی دریافت می‌کنید، کاهش مدت زمان و شدت موتور لرزش می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک کند. برای تغییر قدرت موتور لرزش، کافی است روی دکمه تنظیمات ضربه بزنید و صداها و لرزش‌ها را انتخاب کنید. سپس تغییرات مورد نظر خودتان را اعمال کنید.

4. روشنایی صفحه را کاهش دهید

کاهش روشنایی صفحه یکی دیگر از روش‌های افزایش عمر باتری و صرفه‌جویی در مصرف باتری است. برای انجام این کار، صفحه بالا را پایین بکشید و پنل دسترسی سریع را باز کنید. سپس از نوار لغزنده روشنایی برای کاهش نور صفحه کمک بگیرید.

ساعت هوشمند

5. برنامه‌های غیر ضروری را ببندید

اگر تمام برنامه‌هایی که استفاده نمی‌شود، بسته شوند، مصرف باتری کم‌تر خواهد شد. برای انجام این کار، صفحه برنامه‌ها را باز کنید. سپس روی برنامه‌های اخیر ضربه بزنید تا برنامه‌های بازشده اخیر را بررسی کنید. پنجره برنامه اخیر را بکشید یا روی علامت بستن همه ضربه بزنید تا برنامه‌ها بسته شوند.

خرید انواع ساعت هوشمند سامسونگ

در این مطلب به نحوه شارژ کردن ساعت هوشمند سامسونگ پرداخته شد. برای شارژ کردن انواع ساعت هوشمند برند سامسونگ می‌توانید از سه روش شامل داک مخصوص، شارژر بی‌سیم و کمک از گوشی استفاده کنید. اکنون که با نحوه شارژ ساعت هوشمند سامسونگ آشنا شدید، می‌توانید برای خرید یکی از محصولات اقدام کنید. برای خرید انواع ساعت هوشمند سامسونگ می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین فرنا اقدام کنید. فروشگاه فرنا مدل‌های مختلف را عرضه می‌کند و شما می‌توانید از سراسر کشور آن را سفارش دهید.

کدخبر: ۲۱۸۳۶
ارسال نظر