کدخبر: ۲۱۰۹۳

اقدام برای تامین دلیل ملک

تامین دلیل معاملات ملکی به منظور حفظ و نگهداری از دلیل انجام می شود. در خصوص امور ملکی، باید تامین دلیل برای ارزیابی ملک نیز صورت گیرد و موضوع برای تامین دلیل نیز مشخص شود.

اقدام برای تامین دلیل ملک

تامین دلیل برای ارزیابی ملک

یکی از انواع روش های اقدام برای تامین دلیل ملک، تامین دلیل ارزیابی ملکی است که برای قیمت گذاری و مشخص شدن ارزش آن انجام می شود. شما می توانید از خدمات بهترین وکیل ملکی در شیراز برای رسیدگی به این پرونده ها استفاده کنید. این وکلا درخواست های قانونی مربوط به تامین دلیل را ارائه داده و مراحل ملاحظه دلایل را زیر نظر دارند.

تامین دلیل معاملات ملکی چیست؟

تامین دلیل معاملات ملکی برای جمع آوری اطلاعاتی انجام می شود که به رفع اختلافات ملکی در حال حاضر یا آینده می انجامند. این مدارک، مستنداتی را تشکیل می دهند که برای حل اختلافات به دادگاه های ملکی، مهندسین مربوطه و سایر نهادها ارائه خواهند شد. با استفاده از این مدارک رفع مشکلات ایجاد شده ساده تر خواهد شد.

چه دعاوی نیاز به تامین دلیل دارند؟

برای جمع آوری مدارک تامین دلیل معاملات ملکی باید به نوع دعاوی که در آن ها از مدارک تامین دلیل استفاده می شود نیز دقت داشته باشید. برخی از این موارد قانونی در ادامه یادآوری می شوند:

  1. پرونده های مربوط به تجاوز به حریم مجاورین و امور مرز گذاری دقیق با همسایگان به این دلایل نیاز دارند.
  2. پرونده های مربوط به تصرف غیر قانونی به اموال نیز با ارائه این مدارک به سهولت حل و فصل می شوند. در این پرونده ها مصادیقی مانند رفع مزاحمت، رفع تصرف عدوانی، خلع ید و... مورد توجه قرار می گیرند.
  3. رسیدگی به پرونده های املاک مشاع نیز با جمع آوری تامین دلیل معاملات ملکی به سهولت حل و فصل می شوند. از میان این موارد می توان به پرونده های افراز ملک و زمین مشاع و دستور فروش هر یک از این املاک اشاره کرد.

شما می توانید با مراجعه به بهترین وکیل ملکی در شیراز برای هر یک از پرونده های نام برده شده، به تامین دلیل بپردازید. با استفاده از راهکارهای این وکلا، بهترین مستندات برای رسیدگی به پرونده ها پیش رو جمع آوری می شوند.

چه دعاوی نیاز به تامین دلیل دارند؟

ضرورت تامین دلیل ملک

تامین دلیل معاملات ملکی به دلایل مختلفی انجام می شود و افراد منافع متعددی از این فرایند به دست می آورند. به طور کلی مهمترین دلیلی که در پرونده های ملکی از روش تامین دلیل استفاده می شود، رسیدن به بهترین تصمیم گیری ها برای حل اختلافات ایجاد شده است. با استفاده از این دلایل تصمیمات قانونی عادلانه تر گرفته می شوند و از حقوق هر یک از طرفین دعوی به درستی دفاع خواهد شد.

با گذشت زمان همواره تغییرات زیادی در ساختار املاک، زمین ها و ساختمان ها به وجود می آیند. این تغییرات گاها مرز بندی بین املاک را نیز با تغییراتی همراه می کند. کاشت درخت، ایجاد راه های جدید و... همواره مشکلاتی در املاک مردم به وجود می آورد. در صورتی که از روش های تامین دلیل برای رسیدگی به این مشکلات استفاده شود، مرز بندی ملکی کاملا مشخص و پایدار خواهد بود و با ایجاد این تغییرات مشکلی در این مقوله به وجود نمی آید.

روش های تهیه تامین دلیل ملکی

تامین دلیل معاملات ملکی با چند روش قانونی انجام می گیرد. در این زمینه می توان از عکس های هوایی یا ماهواره ای استفاده کرد که در سال های اخیر مورد پذیرش کارشناسان دادگستری قرار گرفته اند. اختلافات ملکی دلایل مختلفی دارند و اکثر آن ها به بودن یا نبودن برخی املاک و زمین ها در سال های گذشته مربوط می شوند. به همین خاطر با استفاده از تصاویر ماهواره ای می توان بسیاری از این اختلافات را حل و فصل کرد.

با استفاده از این راهکارهای قانونی می توان هر گونه تغییری که در چند سال گذشته بر منطقه مورد نظر و زمین های موجود در آن انجام شده را مشخص کرد و از حقوق طرفین دعوی دفاع کرد. در سال های اخیر پروژه ای برای ملی شدن زمین های احیا شده صورت گرفته است؛ با انجام این پروژه مشکلاتی برای تعیین حد و مرز برخی زمین ها به وجود آمده که با استفاده از تصاویر هوایی تا حدودی قابل حل خواهند بود.

روش های تهیه تامین دلیل ملکی

نتیجه گیری

تامین دلیل معاملات ملکی یک راهکار قانونی برای رسیدگی به مشکلات مربوط به املاک و زمین ها است. استفاده از این راهکار برای رسیدگی به برخی پرونده ها ضرورت دارد و حل و فصل اختلافات را ساده تر می کند. در این بخش به برخی از راهکارها برای تامین دلیل ملکی پرداختیم که توسط کارشناسان دادگستری مورد پذیرش قرار می گیرند.

کدخبر: ۲۱۰۹۳
ارسال نظر