کدخبر: ۲۰۷۱۶

خرید دستگاه نوار عصب و عضله

 

الکترومیوگرافی ( EMG ) درواقع نام یک روش تشخیصی است که در آن وضعیت سلامت ماهیچه‌ها و سلول‌های عصبی کنترل‌کننده آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این سلول‌های عصبی که با عنوان نورون‌های حرکتی نیز شناخته می‌شوند باعث انتقال سیگنال‌های الکتریکی و درنتیجه انقباض و شل شدن ماهیچه‌ها می‌شوند. دستگاه نوار عصب و عضله این سیگنال‌ها را دریافت و آن‌ها را به نمودارها یا اعداد تبدیل می‌کند و به پزشکان در تشخیص انواع بیماری‌ها کمک می‌کند. به عبارتی می‌توان گفت که الکترومیوگرافی نوعی آزمایش الکترودیاگنوستیک است که برای مطالعه عملکرد عصب و ماهیچه استفاده می‌شود.

انجام این آزمایش معمولا توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب و با آموزش‌های ویژه برای این روش انجام می‌شود. آزمایش عصب و عضله می‌تواند اطلاعات خاصی در مورد میزان آسیب عصبی و یا عضلانی به پزشک متخصص شما ارائه دهد و همچنین می‌تواند محل دقیق آسیب عصبی یا عضلانی را تعیین کرده و برخی از نشانه‌های برگشت‌پذیر بودن آسیب را نشان دهد.

درواقع دو بخش برای EMG وجود دارد:

  • مطالعه هدایت عصبی: اعصاب در نقاط مختلف با شوک‌های الکتریکی کوچک تحریک می‌شوند و آن‌ها را به‌طور مصنوعی فعال می‌کنند تا عملکرد آن‌ها اندازه‌گیری شود.
  • استفاده از سوزن برای آزمایش عضلات: برای انجام این روش سوزن‌های بسیار ظریف در چندین مرحله وارد ماهیچه می‌شوند. هر یک از این سوزن‌ها دارای یک الکترود میکروسکوپی است که سیگنال‌های الکتریکی معمولی و غیرطبیعی را که توسط یک ماهیچه ارسال می‌شود، دریافت و شناسایی می‌کند.

بهترین زمان برای استفاده از دستگاه نوار عصب و عضله چه زمانی است؟

معمولا هنگامی‌که فردی علائم اختلال عضلانی یا عصبی را نشان می‌دهد، پزشک EMG را تجویز می‌کند. این علائم ممکن است شامل سوزن شدن، بی‌حسی یا ضعف بی‌دلیل در اندام‌ها، مشکل در انجام کاره‌ای روزانه مانند راه رفتن، بستن لباس یا دست زدن به اشیاء و … باشد. نتایج دستگاه EMG می‌تواند به پزشک در تشخیص اختلالات عضلانی، اختلالات عصبی و اختلالات موثر بر ارتباط بین اعصاب و ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

موارد استفاده از دستگاه نوار عصب و عضله

دستگاه نوار عصب و عضله برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سندرم تونل کارپ
  • عصب فشرده
  • رادیکولوپاتی
  • سیاتیک
  • نوروپاتی ها
  • بیماری‌های عضلانی
  • دیستروفی عضلانی
  • تشخیص بیماری لوگریگ

راهنمای خرید دستگاه نوار عصب و عضله

زمانی که اقدام به خرید دستگاه نوار عصب و عضله می‌کنید، لازم است نکات خاصی را موردتوجه قرار دهید که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بررسی کاربرد دستگاه:

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام خرید و بررسی این دستگاه موردتوجه قرار بگیرد، نحوه استفاده از آن است. ازآنجایی‌که همه دستگاه‌های نوار عصب و عضله صرفاً به‌منظور الکترومیوگرافی طراحی نشده‌اند، لازم است که قبل از خرید، کاربردهای مختلف این دستگاه را به‌طور دقیق بررسی کنید. این کار می‌تواند در وقت و پرداخت هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند.

در بین تمامی دستگاه‌های الکترومیوگرافی، بسته به نوع طراحی آن‌ها، تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، تفاوت‌های متمایزی بین سیستم‌های EMG که برای توان‌بخشی یا فیزیوتراپی طراحی‌شده‌اند در مقایسه با سیستم‌های ورزشی وجود دارد.

بررسی بازخورد دستگاه

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم که هنگام خرید دستگاه نوار عصب و عضله باید به آن توجه کنید، نحوه ارائه بازخورد زیستی خود به هر محصول است.

در اغلب این دستگاه‌ها، داده‌های جمع‌آوری‌شده از الکترودهای سیستم، معمولا بر روی یک مانیتور دستی ارائه می‌شود. بااین‌حال، برخی از دستگاه‌های نوار عصب و عضله امکان ارسال بیوفیدبک به‌طور مستقیم بر روی تلفن هوشمند کاربر را نیز دارا می‌باشند.

با توجه به اینکه همه کاربران دستگاه‌های نوار عصب و عضله، لزوماً تلفن‌های هوشمندی ندارند که از آن‌ها برای استفاده از برنامه‌های EMG استفاده کنند، بهتر است که قبل از خرید، نحوه ارائه اطلاعات هر محصول را در نظر بگیرید. همچنین مهم است که نحوه ارائه داده‌ها به شیوه‌های دیگر مانند چاپی و ... در نظر گرفته شود.

بررسی قابلیت استفاده مجدد:

با استفاده از محصولاتی مانند دستگاه‌های نوار عصب و عضله، توانایی استفاده مجدد از تجهیزات به‌طور موثر، یک ویژگی ارزشمند به‌حساب می‌آید.

امکان استفاده مجدد برای اکثریت دستگاه‌های نوار عصب و عضله مربوط به آداپتورهای الکترود سیستم می‌باشد. برای EMG های عضلانی، بدیهی است که از سوزن‌ها مجدداً استفاده نمی‌شود، اما برای EMG های سطحی، امکان استفاده مجدد از الکترودها یک ملاحظه اصلی است.

بسته به فراوانی استفاده از الکترومیوگرافی و تعداد کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، داشتن مقدار زیادی آداپتور الکترود اضافی می‌تواند برای رعایت بهداشت مناسب باشد.

بررسی عمر باتری دستگاه:

دستگاه نوار عصب و عضله معمولا با استفاده از قدرت باتری کار می‌کند. بسته به مدت‌زمان لازم برای استفاده از دستگاه در هر جلسه و ترجیح شما نسبت به شارژ کردن در مقابل تعویض باتری، ممکن است متوجه شوید که دستگاه‌های خاصی برای نیازهای شما مناسب‌تر هستند.

خرید دستگاه نوار عصب و عضله

خرید دستگاه نوار عصب و عضله می‌تواند توانایی بی‌نظیری را برای پزشکان متخصص، جهت بررسی فعالیت الکتریکی بافت ماهیچه‌ای و استفاده از این داده‌ها در تشخیص و یا درمان بسیاری از آسیب‌ها، بیماری‌ها و اختلالات فراهم می‌آورد.

با توجه به اهمیت بالای این دستگاه، باید گفت که اگر به دنبال باید خرید یک محصول باکیفیت و مناسب هستید بهتر است به سراغ معتبرترین فروشگاه‌های فروش تجهیزات پزشکی بروید.

خرید دستگاه نوار اعصاب و عضله شرکت بهساز شفا تجهیز

شرکت بهساز شفا تجهیز به‌عنوان یکی از پیشگامان حوزه تجهیزات پزشکی در ایران شناخته می‌شود. این شرکت با واردات و عرضه دستگاه‌های نوار عصب و عضله از برندهای معتبر جهانی، گامی بزرگ در جهت ارتقای سطح تشخیصی بیماری‌های عصبی-عضلانی برداشته است.جهت خرید دستگاه نوار مغز ، خرید دستگاه نورومانیتورینگ و ... می توانید با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید و دستگاه‌های ارائه‌شده توسط این شرکت، با دقت بالا و قابلیت‌های متنوع، به پزشکان و متخصصان کمک شایانی در تشخیص دقیق بیماری‌های عصبی و عضلانی می‌کند. بیماران نیز با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها، می‌توانند از تشخیص صحیح و درمان مناسب بهره‌مند شوند. شرکت بهساز شفا تجهیز با ارائه خدمات پس از فروش مناسب و پشتیبانی فنی متخصص، اطمینان خاطر مشتریان خود را جلب کرده است.

معرفی شرکت بهساز شفا تجهیز

شرکت بهساز شفا تجهیز به‌عنوان یکی از پیشگامان حوزه تجهیزات پزشکی در ایران، با نمایندگی رسمی برندهای معتبر جهانی، طیف وسیعی از دستگاه‌های پیشرفته پزشکی را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت با تمرکز بر حوزه مغز و اعصاب، محصولات متنوعی ازجمله دستگاه‌های نوار مغز (EEG)، نوار عصب و عضله (EMG)، تحریک مغناطیسی مغز (TMS) و بیوفیدبک را ارائه می‌دهد که همگی با بهره‌گیری از آخرین فنّاوری‌ها و استانداردهای جهانی تولیدشده‌اند.

با انتخاب بهساز شفا تجهیز، شما به مجموعه‌ ای از محصولات باکیفیت، خدمات حرفه‌ ای و پشتیبانی مطمئن دسترسی خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات این شرکت، به وب‌سایت بهساز شفا تجهیز مراجعه فرمایید.

کدخبر: ۲۰۷۱۶
ارسال نظر