کدخبر: ۲۰۵۲۱

کاربردهای چت جی پی تی در تولید محتوا: راهکارها و استراتژی‌های مؤثر

حتماً می‌دانید که نگارش محتوای بلاگ سایت، توضیحات محصول، کپشن و... چقدر امر دشوار و پر زحمتی است. حال تصور کنید ابزاری وجود داشت که این محتوا را به طور خودکار برایتان تولید می‌کرد، ویراستاری آن انجام می‌داد و حتی ترجمه‌اش نیز حرف نداشت‌. چه خوب می‌شد نه؟ حال خبر خوب این است که این ابزار وجود دارد و چیزی نیست جز چت جی پی تی مشهور خودمان! همان ربات هوشمندی که این روزها به دست راست نویسندگان و تولید کنندگان محتوا تبدیل شده است و اجازه نمی‌دهد دست به سیاه و سفید بزنند!

در ادامه با بررسی کاربردهای چت جی پی تی در تولید محتوا همراه ما باشید.

چت جی پی تی چیست؟ خیلی کوتاه!

هوش مصنوعی چت جی پی تی بی‌شباهت به جادو نیست! ورد را بگویید، چوب جادو را بچرخانید و معجزه را دریافت کنید!

ChatGPT یکی از معروف‌ترین و شگفت‌انگیزترین ربات‌های هوش مصنوعی است، که قابلیت درک و پردازش زبان انسان را داشته و می‌تواند با ایجاد پرسش و پاسخ یک مکالمه همه‌جانبه را شکل دهد.

این ربات درست مثل گوگل هر سؤالی را پاسخ داده و بعید نیست که در سال‌های پیش رو جایگزین گوگل شود. چت جی پی تی در سال ۲۰۲۲ توسط کمپانی open AI به دنیای تکنولوژی معرفی شد و طولی نکشید که سروصدای زیادی به پا کرد و به رباتی مشهور و پرطرفدار تبدیل گردید.

مزایای تولید محتوا با چت جی پی تی

اما چرا تولید محتوا با چت جی پی تی؟ چون این ربات قابلیت‌ها و فاکتورهای مثبت زیر را به شما ارائه می‌کند:

  • چت جی پی تی بسیار سریع است.
  • رایگان است!
  • کاهش هزینه‌های تولید.
  • صرفه جویی در وقت و زمان.
  • کاربری ساده و راحت.

آشنایی با ۸ کاربرد شگفت انگیز چت جی پی تی در تولید محتوا!

و اما برویم به سراغ معرفی کاربرد‌های چت جی پی تی در تولید محتوا:

۱_ تحقیق و پژوهش

برای نگارش یک محتوای با کیفیت و ارزش آفرین، نیاز است که یک تحقیق و پژوهش گسترده انجام شود. حال چت جی پی تی این کار را تنها در چند ثانیه انجام داده و داده‌های مورد نیاز را جمع آوری خواهد کرد.

۲_ ترجمه

بخش مهمی از تولید محتوا، مربوط به ترجمه متون است. این ربات هوشمند به تمامی زبان‌ها مسلط بوده و می‌تواند محتوا را به زبان‌های مختلف برایتان نگارش کند. مثلاً اگر یک متن انگلیسی را در آن وارد کنید، چت جی پی تی همان متن را به زبان‌های دیگری مثل اسپانیایی، چینی، آلمانی و... ترجمه و نگارش کرده و برایتان ارسال می‌کند.

۳_ ایده پردازی

همه چیز از یک ایده شروع می‌شود، حتی تولید محتوا! اما یافتن ایده و اجرای آن کار ساده‌ای نیست. چت جی پی تی این کار را نیز انجام داده و به شما بهترین و خلاقانه‌ترین ایده‌های تولید محتوا را معرفی می‌کند.

۴_ تهیه محتوای بصری

برای اینکه جذابیت محتوای متنی‌تان را افزایش دهید، قطعاً به محتوای بصری مثل تصاویر و اینفوگرافیک‌ها هم نیاز خواهید داشت. یکی از کاربرد‌های چت جی پی تی در تولید محتوا، ایجاد المان‌های بصری است. مثلاً می‌توانید به آن یک متن بدهید و بخواهید که متنتان را به عکس یا اینفوگرافیک تبدیل کند.

۵_ تولید اتوماتیک محتوای متنی

کافی‌ست موضوع مورد نظرتان را در چت جی پی تی وارد کنید. سپس خواهید دید که چگونه برای موضوع انتخابی‌تان یک محتوای متنی منحصر به فرد را تولید خواهد کرد.

۶_ خلاصه سازی

این ربات قابلیت خلاصه سازی را نیز دارد. مثلاً می‌توانید یکی از محتواهای وبلاگ سایتتان را به چت جی پی تی سپرده و از او بخواهید که چکیده و خلاصه آن را به شما تحویل بدهد. می‌توانید از این خلاصه به عنوان سناریو برای تولید محتواهای ویدئویی که در اینستاگرام و یوتیوب منتشر می‌کنید، استفاده نمایید.

۷_ تحلیل رقبا

تحلیل رقبا هم از کاربردهای چت جی پی تی در تولید محتواست. این ربات دارای ابزارهای تحلیل و آنالیز بوده و می‌تواند نقاط ضعف و قوت رقبای وبسایت شما را بررسی کرده و بر این اساس به شما ایده و راهکارهایی جدید را معرفی کند. حتی می‌تواند بر اساس عملکرد رقبا، نمونه استراتژی محتوا تولید کند.

۸_ دریافت مشاوره

شما می‌توانید از چت جی پی تی در خصوص تولید محتوا، مشاوره نیز دریافت کنید.

نظر گوگل عزیزمان چیست؟

گوگل و چت جی پی تی نیز میانه خوبی با یکدیگر دارند! شاید وقتی از کاربرد‌های چت جی پی تی در تولید محتوا برایتان گفتیم، تصورتان بر این باشد که گوگل محتوای هوش مصنوعی را نمی‌پذیرد. در حالی که گوگل هیچ مشکلی با محتوای تولید شده توسط چت جی پی تی ندارد و آن را نیز مانند سایر محتواها در نتایج جستجو نمایش خواهد داد. اما به شرط آنکه محتوایی که توسط هوش مصنوعی نگارش می‌شود باید با کیفیت، ارزش آفرین و منحصر به فرد باشد.

نکات هوشمندانه برای تولید محتوای ارزشمند با چت جی پی تی

اگر می‌خواهید از کاربردهای چت جی پی تی در تولید محتوا استفاده کنید و در عین حال متنی خلاقانه و ارزشمند را تولید کنید، به نکات زیر توجه فرمایید:

  • هدفتان را از تولید محتوا مشخص کنید، مثلاً هدفتان می‌تواند فروش محصولات و خدمات، سرگرم کردن کاربران، آموزش کاربر و یا حتی آگاه سازی آن‌ها باشد.
  • بهترین و هدفمند‌ترین کلمات کلیدی را برای محتوا انتخاب کنید.
  • محتوا را بازبینی کنید، چون ممکن است نیاز به رفع برخی ایرادات داشته باشد.
  • عنوان محتوا را به طور دقیق و شفاف در چت جی پی تی وارد کنید، تا مرتبط‌ترین متن را برایتان نگارش کند.
  • ساختار محتوا را از قبل مشخص کنید.
  • به محتوا ارزش اضافه کنید، این ارزش می‌تواند یک جدول باشد یا حتی یک اینفوگرافیک ساده!

سخن آخر

این هم از معرفی کاربردهای چت جی پی تی در تولید محتوا، حالا یک نکته مهم برایتان داریم: چت جی پی تی نمی‌تواند اصطلاحات محاوره‌ای را درک کند و گاها اطلاعات آن به روز و صحیح نیست. پس هنوز هم محتوایی که توسط انسان تولید می‌شود برتر از محتوای هوش مصنوعی است. در نتیجه توصیه می‌کنیم هرگز صفر تا صد تولید محتوا را به این ربات واگذار نکرده و خودتان نیز بخشی از کار را بر عهده بگیرید.

کدخبر: ۲۰۵۲۱
ارسال نظر