کدخبر: ۲۰۱۴۱

فیلترینگ مانعی در برابر برندسازی ملی در حوزه بین‌المللی است

دبیر سابق شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: امیدوارم موانعی همچون فیلترینگ که در راه برندسازی وجود دارد، به زودی برطرف شود.

فیلترینگ مانعی در برابر برندسازی ملی در حوزه بین‌المللی است

به گزارش 24 انلاین، به گزارش 24 آنلاین، سید ابوالحسن فیروزآبادی در اختتامیه مجمع جهانی دیپلماسی برند در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با اشاره به موضوع فیلترینگ و آثار و عواقب آن، گفت: «امیدوارم موانعی همچون فیلترینگ که در راه برندسازی وجود دارد، به زودی برطرف شود. تا زمانی که فیلترینگ وجود دارد و فضای اعتماد برای توسعه بازار تکنولوژی‌های نوین در کشور فراهم نشود، نمی‌توانیم به برندسازی، به ویژه در حوزه بین‌المللی، امیدوار باشیم.»

فیروزآبادی در ابتدای این نشست، یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار در تحولات جهانی، به ویژه در حوزه برندسازی، را پیشرفت‌های عظیم فناوری‌های نوظهور و تأثیرات آن بر اقتصاد جهانی برشمرد. او با اشاره به نقش رسانه‌ها و دیپلماسی عمومی در برندسازی گفت: «ظهور رسانه‌های اجتماعی و در نتیجه دیپلماسی دیجیتال در عصر جدید و زندگی مردم در زیست بوم مجازی بر اهمیت برندسازی افزوده است.»

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد که تا سه دهه پیش، برندسازی در دیپلماسی یک هنر بود که توسط حکومت‌ها طراحی و مدیریت می‌شد. اما با ظهور رسانه‌های اجتماعی، دیگر نمی‌توان گفت که برندسازی به عهده دولت‌ها است و مدیریت آن توسط دولت‌ها صورت می‌گیرد. باید به برندسازی نگاهی استراتژیک و راهبردی داشت. پایه برندسازی جدید در حقیقت بر فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات و فناوری‌های هوش مصنوعی استوار است. در دهه گذشته، تحولات حوزه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی بود که انقلاب جدیدی را در دنیا و اقتصاد دیجیتال را به وجود آورد و به شکل‌گیری اقتصاد شبکه‌ای منجر شد. این شبکه مفهوم جدیدی از جهانی شدن و نحوه زیست در اکوسیستم جهانی را به ارمغان آورد.

فیروزآبادی ظهور فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) را موجب جهانی‌شدن، شبکه‌ای شدن و اجتماعی‌شدن اقتصاد دانست. این تحولات بازیگران فراملی بزرگی از قبیل پلتفرم‌های جهانی را بدنبال آورد که در برندسازی نقش فعالی دارند و بدلیل فعالیت عامه کاربران اجتماعی بوده و از ساختار حکومتی دستورپذیر نیستند.

منبع: پیوست
کدخبر: ۲۰۱۴۱
ارسال نظر