کدخبر: ۱۱۷۸۴

پرده‌برداری از ارز دیجیتال شیبا: بررسی دقیق از ویژگی‌ها و تفاوت‌های چشم‌گیر

پرده‌برداری از ارز دیجیتال شیبا: بررسی دقیق از ویژگی‌ها و تفاوت‌های چشم‌گیر

دنیای عجیب کریپتوکارنسی با معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) عجیب‌تر هم شد. سرمایه‌گذاران و حمایت آنها، موجب شد تا توکنی که فقط برای آزمایش و سرگرمی معرفی شده بود به یکی از برترین رمزارزهای دنیای کریپتو تبدیل شود. ارز دیجیتال شیبا اینو که چهره سگی خندان از نژاد ژاپنی شیبا روی آن هک شده است، میم‌کوینی مبتنی بر اتریوم است که خود را رقیب دوج کوین معرفی می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی پروژه شیبا اینو بپردازیم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را معرفی کنیم. اگر قصد خرید شیبا را دارید، به مطالعه ادامه دهید.

معرفی پروژه شیبا اینو و توکن SHIB

درحالی‌که بیت کوین به دستاوردهای بزرگی دست‌یافته است، اما همچنان یک جامعه متمرکز است. شیبا اینو که در آگوست ۲۰۲۰ توسط شخصی ناشناس به نام ریوشی (Ryoshi) راه‌اندازی شد، اولین توکنی است که ۱۰۰٪ توسط جامعه خود اداره می‌شود و هدف آن ایجاد یک استاندارد غیرمتمرکز است.

ارزهای دیجیتالی که نمی‌توانند استقلال خود را حفظ کنند، با موجودیت شکننده‌ای روبرو هستند. جامعه شیبا اینو که به‌عنوان ارتش شیبا شناخته می‌شوند، در حال تلاش‌اند تا یک سیستم غیرمتمرکز بدون هیچ رهبری را هدایت کنند.

SHIB توکن شیبا اینو است و پس از راه‌اندازی آن، ریوشی ۵۰ درصد از عرضه توکن را به بنیان‌گذار اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) هدیه کرد. نیمی از توکن‌های باقیمانده برای نقدینگی در صرافی Uniswap، قفل شده است. قابل‌ذکر است که بوترین ۹۰ درصد از توکن‌های SHIB خود را به ارزش تقریباً ۶.۷ میلیارد دلار سوزاند و ۱۰ درصد باقیمانده را به مرکز COVID-19 هند ارسال کرد.

چه چیزی شیبا اینو را منحصربه‌فرد می‌کند؟

دوج کوین منحصربه‌فرد است؛ زیرا پروژه آن توسط جامعه Shiba Inu اداره می‌شود که واقعاً به یک سیستم غیرمتمرکز اعتقاد دارند که کنترل را از مقامات متمرکز گرفته‎‌اند. این موضوع در نقشه راه آن گفته شده است که از طریق «تمرکززدایی جمعی»، آن‌ها می‌توانند چیزی بسیار بهتر از یک تیم متمرکز بسازند.

شیبا اینو که زندگی خود را کاملاً آزمایشی و در حد شوخی به‌صورت غیرمتمرکز شروع کرد، از صفر و بدون هیچ بودجه‌ای پا گرفت. بدون بودجه، بدون تیم متمرکز و بدون رهبری مستقیم، شیبا تلاش می‌کند تا ببیند که آیا تمرکززدایی می‌تواند کار کند که به‌جای آن کاملاً جامعه‌محور باشد.

شیبا اینو یک کمپین اجتماعی راه‌اندازی کرده است که از ویژگی Amazon Smile برای جمع‌آوری و توزیع درصدی از خریدهای آمازون به انجمن نجات Shiba Inu به‌عنوان کمک مالی استفاده می‌کند. با کمک مالی به انجمن نجات شیبا اینو، جامعه می‌تواند به یافتن راه‌هایی برای کمک به این سگ‌ها کمک کند که می‌تواند برای صاحبان جدید که سگ‌ها را شجاع، باهوش و سرسخت می‌دانند بسیار سخت باشد.

شیبا اینو همچنین از هنرمندان الهام گرفته از سگ در سراسر جهان دعوت می‌کند تا به انجمن هنرمندان بپیوندند. با انجام این کار، امید است که هنرمندان جنبش هنری شیبا را ترویج کنند و به پرورش Shiba Inu در بازار NFT کمک کنند.

چه ویژگی‌هایی به شیبا اینو ارزش می‌دهند؟

Shiba Inu علاوه بر ماهیت غیرمتمرکز خود، چندین ویژگی و قابلیت را ارائه می‌دهد که به ارزش کلی آن می‌افزاید.

برای اینکه ببیند آیا Shiba Inu دارای ارزش واقعی و پشتیبانی است یا خیر، ریوشی ۵۰ درصد از عرضه 1 کوادریلیونی سکه را در Uniswap قفل کرد. ۵۰ درصد باقی مانده به بوترین ارسال شد. ریوشی در نقشه راه توکن نوشته است "هیچ عظمتی بدون نقطه آسیب پذیر وجود ندارد و تا زمانی که VB ما را تحت فشار قرار ندهد، شیبا رشد خواهد کرد و شکوفا خواهد شد."

با استفاده از توکن اتر، رمزارز بومی اتریوم، شیبا اینو می‌تواند پایه‌ای عالی برای ShibaSwap ایجاد کند، جایی که کاربران می‌توانند با خرید شیبا، HODL، فروش و ترید ارز دیجیتال، از ارزش سایر پلتفرم‌های معاملاتی بهتر عمل کنند.

علاوه بر این، با آماده‌شدن ETH 2.0 برای انتقال بلاک‌چین از مکانیسم اجماع اثبات کار فعلی به اثبات سهام، تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تری را با خود به همراه خواهد داشت. در نتیجه، ShibaSwap می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین و پرحجم‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز تبدیل شود؛ زیرا تمرکز اصلی آن روی توکن‌های ERC-20 و بلاک‌چین اتریوم است.

مزایا شیبا اینو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال

از مهم‌ترین قابلیت‌ها و نقاط قوت پروژه شیبا اینو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیبا اینو یک ارز دیجیتال طنز و جامعه‌محور است که با الهام از دوج کوین شناخته شده است. این رمزارز با تکیه بر جذابیت خود سعی دارد جامعه پر انرژی و مشارکت‌گرا را تشکیل دهد.

شیبا اینو یک توکن ERC20 است که روی شبکه اتریوم ساخته شده و امنیت و قابلیت‌های این شبکه بهره می‌برد. همچنین می‌توان توکن‌های شیبا را در کیف پول سازگار با استاندارد ERC20 ذخیره کرد.

شیبا اینو دارای یک اکوسیستم گسترده و متنوع است که از ۳ توکن SHIB، LEASH و BONE و چندین خدمات غیرمتمرکز دیگر تشکیل شده است. از مهم‌ترین آنها می‌توان به ShibaSwap (صرافی غیرمتمرکز)، ShibaArt (پلتفرم هنر دیجیتال)، ShibaNet (پلتفرم تجارت الکترونیک)، ShibaLending (پلتفرم قرض‌الحسنه) و ShibaDAO (سازمان خودگردان غیرمتمرکز) اشاره کرد.

شیبا اینو دارای توکنی با عرضه بالا و قابلیت سوزاندن دارد که از تورم جلوگیری می‌کند. شیبا اینو دارای ۵۸۹ تریلیارد توکن است که نصف آن در صرافی یونی‌سواپ قفل شده و باقی آن توسط ویتالیک بوترین سوزانده شده است.

جمع‌بندی

شیبا اینو یکی از محبوب‌ترین توکن‌های الهام گرفته شده از دوج کوین است هنوز به نقطه عطف قابل‌توجهی نرسیده است. با وجود این، تلاش می‌کند با اطمینان از اینکه تمرکززدایی استاندارد زندگی روزمره ما است، تصویری جدید از دنیای کریپتو بسازد.

شیبا اینو که ۱۰۰٪ توسط جامعه خود اجرا می‌شود، در حال یافتن این است که پروژه‌ای که یک تیم متمرکز در هسته خود ندارد تا چه حد می‌تواند موفق باشد. این فقط شروع ماجرا است. Shiba Inu همچنین قصد دارد بازار توکن‌های غیرقابل‌تعویض را از طریق انجمن هنرمند خود تقویت کند، درحالی‌که مزایای ایجاد جامعه خود به خودی غیرمتمرکز را از طریق سه دارایی شاخص خود: SHIB، LEASH و BONE نشان می‌دهد.

آیا شیبا اینو قاتل دوج کوین است؟ باید منتظر بمانیم و ببینید که شیبا اینو چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد.

کدخبر: ۱۱۷۸۴
ارسال نظر