کدخبر: ۱۱۲۰۰

خرید سرم جنین گاوی FBS ، شرح کاربردها

سرم جنین گاوی FBS از طریق سانتریفیوژ خون جنین گاو و حذف سلول‌ها، فیبرینوژن‌ها و برخی پروتئین‌های دیگر بدست می‌آید. این سرم یکی از پرکاربردترین مکمل‌ها برای کشت سلول‌های یوکاریوتی در محیط آزمایشگاهی(in vitro) می‌باشد.

خرید سرم جنین گاوی FBS ، شرح کاربردها

سرم جنین گاوی FBS از طریق سانتریفیوژ خون جنین گاو وحذف سلول‌ها، فیبرینوژن‌ها و برخی پروتئین‌های دیگر بدستمی‌آید. این سرم یکی از پرکاربردترین مکمل‌ها برای کشتسلول‌های یوکاریوتی در محیط آزمایشگاهی(in vitro) می‌باشد. با توجه به کیفیت بالای مواد شیمیایی سیگما می توان از سرمجنین گاوی FBS تولیدی این شرکت جهت کارهای آزمایشگاهیاستفاده نمود. در مرکز فروش مواد شیمیایی تهران می توانیدبه مواد شیمیایی این برند از جمله سرم جنین گاوی FBS دسترسیداشته باشید.

توضیحات سرم جنین گاوی FBS

علت محبوبیت این سرم، پایین بودن سطح آنتی‌بادی‌ها و همچنین بالا بودن فاکتورهای رشد و تطابق‌پذیری بسیار زیاد آن برای محیط‌های کشت مختلف است. پروتئین‌های کروی و آلبومین سرم گاوی(BSA) از جمله اصلی‌ترین و فراوان‌ترین اجرای این سرم می باشند. به علت غنی بودن سرم جنین گاوی FBS به واسطه‌ی پروتئین‌های ضروری، محیط کشت حاوی این سرم، محیط بیولوژیکی ایده‌آلی برای رشد و تقسیم سلولی به حساب می‌آید.

FBS یک جزء رسانه‌ای کاملا تعریف‌شده نیست. به همین علت تلاش‌های زیادی برای به حداقل رساندن امکان انتقال عوامل ناخواسته، رسانه‌های بدون سرم و حدواسط‌های تعریف‌شده‌ی شیمیایی(CDM) در آن در حال پیشرفت است. با این حال، بسیاری از رده‌های سلولی برای رشد و تقسیم به سرم جنین گاوی نیاز دارند. از جمله موادی که در این سرم به فراوانی وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1. فاکتورهای رشد و چسبندگی سلول.
2. هورمون‌ها.
3. لیپیدها.
4. مواد مغذی و منابع انرژی برای رشد سلول مانند قندها و ویتامین‌ها.
5. حامل‌ها.
6. الکترولیت‌ها.
7. عوامل ایجاد‌کننده‌ی خاصیت بافری.
8. آنزیم‌ها.
9. پروتئین‌های اتصال‌دهنده و پروتئین‌های انتقال‌دهنده.

   

سرم جنین گاوی FBS

 

کاربرد سرم جنین گاوی FBS

سرم جنین گاوی FBS کاربردهای گوناگونی در آزمایشگاه‌ها دارد. به عنوان مثال، برای رشد و تکثیر بسیاری رده‌های سلولی، مخصوصا رده‌های حساس از محیط کشت‌های حاوی سرم جنین گاوی استفاده می‌شود. حتی زمانی که می‌خواهیم واکنش رده‌های سلولی را نسبت به تغییرات محیطی مورد بررسی قرار دهیم، از این سرم در محیط کشت استفاده می‌کنیم. در این حالت، زمانی که می‌خواهیم تغییرات محیطیِ مورد نظر را اعمال کنیم، می‌بایست 50% از مواد محیط کشت قبلی را به همراه مواد جدید و 50% سرم جنین گاوی جدید با هم مخلوط کرده و واکنش سلول‌ها به محیط جدید را  بررسی نماییم. 

Fetal Bovine Serum همچنین برای سلول درمانی، بررسی روند بیماری‌ها و کشف داروهای نوین گزینه‌ی بسیار مناسبی است. برای تهیه‌ی این سرم، خون به صورت آسپتیک در کیسه‌های انتقال خون جمع‌آوری می‌شود. پس از ایجاد لخته؛ فیبرین، سلول‌هایخونی و برخی پروتئین‌های دیگر از طریق سانتریفیوژ جدا می‌گردند. قبل از اینکه سرم برای کشت سلولی آماده شود، نیاز است تا یک بار منجمد گردد. در مرحله‌ی دوم، سرم را یک سری فیلترهای غشایی عبور می‌دهند و پس از آنالیزهای کنترل کیفی، سرم برای ارائه به بازار آماده خواهد شد. 

  

کاربردهای FBS در آزمایشگاه

 

 

کدخبر: ۱۱۲۰۰
ارسال نظر