کدخبر: ۹۵۵

قیمت کاشت دندان طبیعی

قیمت کاشت دندان به عوامل مختلف و بی‌شماری مرتبط است، ضمن نگاهی به فاکتورهای تأثیرگذار بر هزینه ایمپلنت یا همان کاشت دندان، کل پروسه کاشت در هر حالت را در این مقاله بررسی می‌کنیم، در ضمن نگاهی به قیمت هر واحد لمینت دندان و هزینه بلیچینگ دندان نیز خواهیم داشت.

قیمت کاشت دندان طبیعی

کاشت دندان یکی از روش‌های بسیار مناسب برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته است، دندان‌هایی که به هر دلیل ممکن است از بین بروند. افزایش سن، بیماری، پوسیدگی عمیق آن‌ها و حوادث مختلف همه عواملی هستند که می‌توانند باعث شوند ما دندان های خود را از دست بدهیم.

 

انواع روش های کاشت ایمپلنت

جای خالی دندان‌ها علاوه بر اینکه توانایی و لذت غذا خوردن را از ما می‌گیرد، روی زیبایی و ظاهر صورت ما نیز بسیار تاثیرگذار است، فقدان دندان زیبا چهره ی ما را پیرتر از سن حقیقی و خنده های ما را زشت نشان خواهد داد. علاوه بر این موارد بر روی ارتباطات اجتماعی ما نیز تاثیرات بدی به جای می‌گذارد.

سه روش اصلی برای کاشت دندان وجود دارد:

۱ -ایمپلنت دندان

۲- دندان مصنوعی

۳- بریج دندان

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین گزینه ها در علم دندانپزشکی برای پر کردن جای خالی دندان است، که به سه بخش مهم و اساسی تقسیم می‌شود:

۱ـ پایه یا فیکسچر که جایگزین ریشه ی دندان می‌شود.

۲ـ بخش اباتمنت یا واسط بین پایه و تاج دندان

۳ـ تاج یا روکش دندان

 

دندان

 

در این روش ابتدا پایه را داخل لثه قرار می‌دهند و حدود یک الی چهار ماه صبر می‌کنند تا فیکسچر به استخوان فک جوش بخورد، بعد از آن نوبت قسمت اباتمنت است و بعد روکش ساخته شده مناسب را نصب می‌کنند.

تفاوت روش کاشت ایمپلنت با دیگر روش‌ها در استفاده از پایه‌ای از جنس تیتانیوم بجای ریشه‌ی دندان است. اگر فیکسیچر یا پایه به خوبی جوش بخورد از استخوان فک در برابر تحلیل محافظت می‌کند.

 

قیمت کاشت دندان

در هر کدام از روش های کاشت دندان، مواردی چون نوع متریال به کار رفته، تعداد دندان‌های تحت معالجه و میزان تخصص دندان پزشک در مجموع میزان هزینه نهایی را مشخص می‌کنند. هزینه ایمپلنت دندان بسته به اینکه کدام دندان و به چه صورت کاشت انجام گیرد متغیر است.

در جدول‌های زیر می توانید قیمت حدودی هر کدام از انواع لمینت دندان را ببینید:

بلیچینگ دندان چیست ؟

بلیچینگ دندان یکی از راه های سفیدکردن دندان است. با این کار می توان رنگ نامناسب دندان‌ها را که بر اثر عادات بد غذایی و یا عدم رعایت بهداشت فردی و حتی سیگار کشیدن به وجود آمده است برطرف کرد، در نتیجه میزان سفیدی دندان بعد از بلیچینگ به بهداشت دهان و دندان افراد بستگی دارد . چگونگی مصرف غذا و نوشیدنی ها در مدت زمان ماندگاری بلیچینگ دندان تاثیرگذار است.

انواع روش‌های بلیچینگ دندان:

 ۱- بلیچینگ در مطب

 ۲- بلیچینگ دندان در خانه

 

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه و قیمت بلیچینگ یا سفید کردن دندان متاثر از دو عامل اصلی است:

 ۱- ماده و مارک استفاده شده برای بلیچینگ دندان

 ۲- نوع بلیچینگ از نظر بلیچینگ در مطب پزشک یا خانگی

 

در جدول‌های زیر می‌توانید هزینه بلیچینگ دندان را ببینید:

لمینت دندان

لمینت دندان، روکشی ظریف و لایه‌ای نازک از جنس سرامیک یا شیشه است که جهت زیبایی دندان‌ها و درخشندگی بیشتر دندان از آن استفاده می شود. امروزه یکی از راه‌های اصلاح فرم دندان‌ها استفاده از لمینت دندان بر روی دندان‌های اصلی است.

 

دندان

 

قیمت لمینت دندان

قیمت هر واحد لمینت دندان بر طبق جنس لمینت دندان، کشور سازنده لمینت، مارک لمینت دندان، تعداد دندان‌هایی که به لمینت دندان نیاز دارند و منطقه کلینیک دندانپزشکی بستگی دارد.

به طور کلی قیمت لمینت دندان ۱۴۰۱ از هر واحد لمینت دندان یک میلیون و دویست هزار تا حدوداً شش میلیون تومان می‌باشد که هرکدام جنس و کیفیت متفاوتی دارند.

 می‌توانید در جدول زیر قیمت انواع هرواحد لمینت را مشاهده کنید.

سخن پایانی

شما با آگاهی یافتن درباره‌ی معایب، مزایا، انواع خدمات مانند کاشت دندان، بلیچینگ دندان، لمینت و سایر خدمات دندانپزشکی و هزینه‌های هرکدام می‌توانید بهترین خدمات را خواستار باشید.

برای اطلاع به روز و بیشتر درباره‌ی هزینه‌های کاشت دندان و انواع خدمات دندانپزشکی به سایت کلینیک آیریک به آدرس iricclinic.com   مراجعه و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید.

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

 

کدخبر: ۹۵۵
ارسال نظر