واکنش نظام پزشکی به درخواست کمک رئیس بیمارستان گاندی
رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سؤال که پیش بینی شما از زمان بازگشایی بیمارستان گاندی چیست؟ گفت: امیدواریم که با این هماهنگیهای انجام شده تا پیش از پایان بهمن ماه، بخشی از این مرکز که آسیب ندیده است به مدار خدمت رسانی بازگردد و شروع به کار کند.
به گزارش پایگاه خبری 24، محمد رئیس زاده اظهار کرد: در حادثه آتشسوزی بیمارستان گاندی،یکی از یالها دچار آتشسوزی شده بود که عمدتاً مربوط به بخش هتل است و یال دیگر که ساختمان اصلی بیمارستان و شامل بخشهای درمانی است دچار حادثه خاصی نشده بود.
وی افزود: بیمارستان گاندی متعاقب وقوع حادثه آتشسوزی به طور کامل تعطیل شده است که دو مشکل را پیش آورده است؛ یکی این که کارکنان آن، تا زمان بازگشایی بیمارستان بیکار شدهاند؛ دوم آن که برخی از بیماران که در حال دریافت خدمات درمانی از این بیمارستان بودند دچار وقفه در امور درمانی شدهاند.
رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بخش دیگر مشکل، مربوط به بانک سلولی و بانک IVF و جنینهای نگهداری شده در این بیمارستان است که نباید مشمول گذر زمان شوند.
اخذ تأییدیه ایمنی زمانبر است
رئیسزاده گفت: یالی که دچار آتشسوزی شده از مدار خدمت خارج شده و بحثی در آن باره نداریم و بحث بازگشایی معطوف به بخش درمانی بیمارستان است. مقام قضایی به طور منطقی، بازگشایی بیمارستان را منوط به اخذ تأییدیههای ایمنی کرده است اما به دلیل آن که دریافت تأییدیههای ایمنی زمانبر است؛ روز گذشته در جلسهای که با حضور معاون دادستان، مسئولان شهرداری، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، آتش نشانی و سایر ارگانهای ذیربط تشکیل شد درخواست کردیم که برای قسمت درمانی بیمارستان، هر چه سریعتر تأییدیههای ایمنی دریافت شود تا بتواند در کنار رعایت مسائل ایمنی، به بیماران نیز خدمت ارائه کند و پرسنل بیمارستان نیز دچار مشکل بیکاری نشوند.
رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سؤال که پیش بینی شما از زمان بازگشایی بیمارستان گاندی چیست؟ بیان کرد: امیدواریم که با این هماهنگیهای انجام شده تا پیش از پایان بهمن ماه، بخشی از این مرکز که آسیب ندیده است به مدار خدمت رسانی بازگردد و شروع به کار کند.
بیکاری ۵۳۰ نفر از پرسنل بیمارستان
وی درباره وضعیت کارکنان بیمارستان گاندی نیز تصریح کرد: حداقل حدود ۵۳۰ نفر از کارکنان فعلاً بیکار شدهاند؛ البته سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده که در این مدت بیمه بیکاری به پرسنل پرداخت خواهد شد.
وی در پاسخ به این که با توجه به مقصر بودن بیمارستان در عدم رعایت اصول ایمنی، درخواست رئیس بیمارستان از دولت برای کمک کردن، با حواشی زیادی روبرو شده است؛ نظر شما دراین مورد چیست؟ اظهار کرد: به هر حال همه اتفاقات باید بر اساس روال قانونی پیش برود و اگر بیمارستان مقصر است باید طبق قانون بررسی و علت حادثه نیز مشخص شود؛ در عین حال باید توجه کرد که تأمین حقوق پرسنل در شرایط فعلی و اخذ تأییدیههای ایمنی هزینههای بسیار بالایی برای بیمارستان دارد و همه باید کمک کنند تا مشکل مردم و پرسنل حل شود. این که گفته میشود چون بیمارستان لاکچری بوده نباید به آن کمکی شود درست نیست و همه چیز باید بر اساس مصالح مردم و قانون پیش برود.
وی ادامه داد: ما نمیگوییم که دولت از پول مردم باید به بیمارستان کمک کند اما میتواند با تسهیل فرآیندها و رفع مشکلات اداری به بازگشت بیمارستان به روند خدمت رسانی به بیماران، کمک کند.
رئیسزاده با بیان این که وزارت بهداشت، شهرداری و آتش نشانی بر ایمنی بیمارستانها نظارت میکنند؛ گفت: وزارت بهداشت یکسری سنجههای اعتباربخشی برای تمدید پروانه فعالیت مراکز درمانی در نظر گرفته و براساس آنها اعتباربخشی مراکز درمانی انجام میشود.