کدخبر: ۱۱۳۷

آشنایی با دسته بندی دعاوی ملکی

برای آشنایی با دعاوی ملکی در وهله اول باید دانست که این دعاوی بطور کلی رابطه بین انسان و اموال غیرمنقول را تشریح کرده و به این رابطه می پردازند. اموال غیرمنقول مانند خانه، زمین و... اموالی هستند که قابلیت نقل مکان برای آنها وجود ندارد.

آشنایی با دسته بندی دعاوی ملکی

باید در نظر داشت که معاملات ملکی همیشه آن طور که مدنظر ماست پیش نمی روند و گاهی یکی از طرفین با عمل نکردن به تعهدات خود مسئله ای را بوجود می آورد که به آسانی قابل حل نبوده و نیاز به رسیدگی قضایی دارد. در این شرایط دعاوی ملکی پدید می آیند، از جمله دعوی تصرف عدوانی ، خلع ید و .... که دارای دسته بندی های متفاوتی از جمله دعاوی حقوقی املاک ، دعاوی ثبتی و دعاوی کیفری مربوط به املاک هستند که برای رفع مشکلات این گونه دعاوی نیاز و وجود یک وکیل ملکی آگاه و با تجربه حس می شود.

با بهره گیری از وکیل خوب و متخصص ملکی دپارتمان املاک گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت که هر کدام بیش از بیست سال تجربه وکالت تخصصی در امور ملکی را دارند می توانید هرگونه دعوی ملکی خود را به بهترین شکل ممکن حل کنید.

از دعاوی حقوقی ملکی می توان به الزام به اخذ پایان کار ، اخذ صورت مجلس تفکیکی ، فسخ قرارداد مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت و ... را نام برد.

از دعاوی ثبتی مرتبط با املاک می توان به ابطال سند مالکیت معارض ، اجرای ثبت ، ابطال اجرائیه ثبتی ، ابطال عملیات ثبتی کمیسیون های ثبتی و ... اشاره کرد.

دعاوی کیفری مرتبط به املاک زمانی رخ می دهد که در مورد املاک جرمی رخ داده باشد ، از جمله دعاوی کیفری مرتبط با املاک می توان به کلاهبرداری در زمینه املاک ، استفاده از سند مجعول ، خیانت در امانت ، تغییر کاربری اراضی کشاورزی ، فروش مال غیر و ... اشاره کرد.

 

کدخبر: ۱۱۳۷
ارسال نظر