کدخبر: ۱۰۷۵

جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در سفر با قطار یا اتوبوس

در روزهای ابتدایی که اسم ویروس کرونا به گوشمان می‌خورد، شاید فکرش را نمی‌کردیم این ویروس به این سرعت خودش را به ما برساند و یک جورهایی زندگی ما را هم مثل افراد زیاد دیگری در سرتاسر جهان مختل کند.

جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در سفر با قطار یا اتوبوس

حتما شنیده‌اید که بهترین راه برای جلوگیری از انتقال این ویروس، قرنطینه خانگی است و محدود کردن هرچه بیشتر ارتباطات بیرونی. ولی ممکن است برای افراد مختلف کارهای ضروری پیش بیاد و مجبور شوند از شهری به شهر دیگر با قطار یا اتوبوس سفر کنند. اگر شما هم در میان این دسته از افراد هستید، باید نکات خاصی را در حین سفر رعایت کنید تا از انتقال ویروس کرونا در طول سفر جلوگیری کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های جلوگیری از انتقال این ویروس خطرناک به هنگام سفر با قطار یا اتوبوس آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

حواستان به دست‌ها باشد!

Picture3

طبق گفته پزشکان و متخصصان و البته همانطور که تقریبا همه ما می‌دانیم، دست‌ها آلوده‌ترین عضو بدن انسان‌ها هستند. شاید توجه کمی به این مسئله داشته باشیم، ولی در طول روز با دستهایمان سطوحی را لمس می‌کنیم که انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها در آنها خانه دارند. کرونا هم از آن دسته ویروس‌های سنگینی است که بر روی سطوح جا خوش می‌کند و به همین دلیل باید دقت زیادی به هنگام تماس با سطوح مختلف داشته باشیم.

اگر تصمیم دارید با قطار یا اتوبوس سفر کنید، تا جای ممکن سطوح اطراف خود را لمس نکنید. دستگیره صندلی‌ها، پنجره‌ها، دستگیره درب و سطح صندلی‌ها از جمله سطوحی هستند که افراد زیادی آنها را لمس می‌کنند و به همین دلیل، امکان وجود ویروس بر روی آنها خیلی زیاد است. فراموش نکنید که حتما تعداد زیادی دستکش به همراه داشته باشید و پس از لمس هر سطحی، در صورتی که امکان شست و شوی دستها را نداشتید، دستکش خود را تعویض کنید.

به همراه داشتن مایع ضدعفونی‌کننده دستها هم از نکاتی است که می‌تواند خیال شما را تا حدودی راحت نگه دارد. البته ضدعفونی کردن دستها و شسشتشوی آنها با آب گرم و صابون روش خاصی دارد که باید برای اطمینان از تمیزی کامل دستها، از این روش‌های خاص استفاده کنید.

هنگام خرید بلیط اتوبوس سیر و سفر امکان این را دارید که درجه کیفی اتوبوس را ببینید و دریابید در این اتوبوس‌ها چه امکاناتی وجود دارد.

تغذیه مناسب داشته باشید

گفته می‌شود افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند، بیشتر در معرض آسیب دیدن از ویروس کرونا قرار دارند. داشتن تغذیه مناسب و تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله کارهایی است که می‌تواند بدن شما را در مقابل این ویروس قوی نگه دارد. بهتر است به هنگام سفر با قطار یا اتوبوس، غذای خود را به همراه داشته باشید و غذایی که در وسایل نقلیه عمومی به شما ارائه می‌شود را مصرف نکنید. مثلا وقتی در حال خرید بلیط قطار از علی بابا هستید، می‌توانید گزینه خرید غذا را انتخاب نکنید تا هم در هزینه بلیط صرفه‌جویی کرده باشید و هم خیالتان از بابت خوردن غذای سالم راحت باشد.

مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی هم می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. البته فراموش نکنید که مصرف خودسرانه داروهای تقویتی و ویتامین‌ها می‌تواند به ضرر شما تمام شود. حتما قبل از خرید و مصرف هرگونه ویتامین، با پزشک خود مشورت کنید.

لوازم بهداشتی شخصی به همراه داشته باشید

اگر قرار است با قطار یا اتوبوس سفر کنید، بهتر است برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا لوازم بهداشتی و شخصی بیشتری به همراه داشته باشید. مثلا به همراه داشتن ملحفه خودتان به هنگام سفر با قطار یا اتوبوس می‌تواند خیال شما را از انتقال ویروس‌هایی که ممکن است روی صندلی‌ها وجود داشته باشد راحت کند. دستکش‌های لاتکس و ماسک و مایع ضدعفونی کننده به مقدار کافی را فراموش نکنید. البته ممکن است کارکنان قطار یا اتوبوس این موارد را در اختیار شما قرار بدهند؛ ولی برای اطمینان، لوازم شخصی خود را به همراه داشته باشید و استفاده کنید.

خواب کافی را فراموش نکنید!

نداشتن خواب کافی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و در نتیجه، بدن را مستعد دریافت ویروس کرونا کند. بهتر است برنامه خواب خود را تنظیم کنید و حتما روزی هشت ساعت بخوابید تا بدنتان ضعیف نشود. اگر تصمیم دارید در قطار یا اتوبوس بخوابید، حتما لوازمی مانند بالشت، پتو و ملحفه خود را به همراه داشته باشید و قبل از دراز کشیدن بر روی صندلی یا تخت، با اسپری ضدعفونی کننده سطح مورد نظر را ضدعفونی کنید.

دیگر چه کاری لازم است؟

همانطور که کمی قبل‌تر گفته شد، شستشوی دستها مهمترین کاری است که می‌توانید برای جلوگیری از انتقال این ویروس انجام بدهید. در صورتی که امکان شسشتشوی دستها با آب گرم و صابون را ندارید، حتما دستها را ضدعفونی کنید. فراموش نکنید که زمانی که دستهایتان تمیز نیست، به هیچ عنوان دستها را به صورت نزنید. قبول دارم کار سختی است! ولی باید مدام راه انتقال این ویروس را به خود یادآوری کنید و پروتکل‌های اعلام شده از طرف سازمان بهداشت جهانی را رعایت کنید.

حرف آخر

در صورتی که به هر دلیلی نمی‌توانید در قرنطینه خانگی بمانید و مجبور هستید با قطار یا اتوبوس سفر کنید، حتما نکات گفته شده و دیگر نکاتی که از طرف متخصصان اعلام می‌شود را رعایت کنید. برای خرید بلیط حتما به طور اینترنتی اقدام کنید تا کمترین تماس با محیط بیرون را داشته باشید. خرید بلیط اتوبوس همسفر از علی بابا می‌تواند کار شما را راحت کند!

کدخبر: ۱۰۷۵
ارسال نظر