کدخبر: ۱۰۳۰

ایمپلنت دندان

امروزه از روش های نوین در جایگزینی دندان های پوسیده یا از دست رفته ایمپلنت دندان را می توان نام برد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان به عنوان یکی از با دوام ترین روش ها که نتیجه نهایی زیبایی هم دارد به حساب می آید. ایمپلنت پایه ای فلزی است که در داخل استخوان فک به عنوان ریشه دندان کار گذاشته می شود و سپس دندان جدید بر روی آن قرار می گیرد. این روش مزایای بسیار زیادی دارد که به طور کامل در ادامه مقاله در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

اجزا ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان معمولاً از سه قسمت تشکیل می شوند. به جز مواردی خاص مانند مینی ایمپلنت ها که دو قسمتی هستند. این سه قسمت اصلی شامل فیکسچر ، اباتمنت و تاج دندان است. فیکسچر که همان پایه فلزی گفته شده است که در داخل استخوان فک محکم می شود. اباتمنت که با نام رابط نیز شناخته می شود پل ارتباطی میان پایه و تاج دندان جدید است و این دو قطعه را به هم متصل می کند. در نهایت تاج یا روکش دندان هم قطعه نهایی است که توسط متخصصین در لابراتور تولید می شود و بر روی اباتمنت قرار می گیرد.

جنس ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان به طور معمول از جنس تیتانیوم ساخته می شوند. علت این امر هم این است که ایمپلنت باید در داخل استخوان فک قرار بگیرد پس باید به خوبی توسط استخوان فک پذیرفته شود و با آن پیوند برقرار کند همچنین میزان خوردگی آن حدالامکان کم باشد تا در طول زمان دوام بیشتری داشته باشد. تیتانیوم از هر دوی این مزیت ها برخوردار است. البته در شرایطی که بدن فرد به تیتانیوم حساسیت داشته باشد می توان از ایمپلنت های دندان با جنس زیرکونیوم استفاده است.

مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در مرحله نخست به جایگزینی دندان پوسیده یا کاشت و قرارگیری دندان جدید گفته می شود. پس تشخیص انجام آن باید توسط یک متخصص تأیید شود.به همین منظور پس از مراجعه به مرکز ایمپلنت و بازبینی توسط این متخصص که با نام متخصص ایمپلنت نیز شناخته می شود ، در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد و امکان ایمپلنت دندان بود قراری برای انجام عمل هماهنگ می شود. در روز عمل نیز در ابتدا باید محوطه تحت عمل بی حس شود. سپس برشی بر روی لثه در قسمتی که نیاز به ایمپلنت است ایجاد می شود. این برش به منظور دسترسی به استخوان فک است. بعد از دسترسی ، با استفاده از مته یا ابزار پزشکی دیگری اقدام به ایجاد حفره ای کوچک به اندازه فیکسچر بر روی استخوان می کنیم. این فیکسچر حکم همان ریشه دندان را خواهد داشت و باید به خوبی با استخوان فک پیوند برقرار کند. پس به همین منظور پس از قرارگیری فیکسچر باید چند ماهی به استخوان فک فرصت استراحت و برقراری پیوند دهیم. مدت دقیق آن بسته به دستور جراح می تواند متفاوت باشد. در طول این مدت هم تاج دندانتان بر اساس شکل ، ظاهر و اندازه سایر دندان های طبیعی تان در لابراتور تولید می شود. بنابراین پس از مراجعه مجدد و تأیید اینکه مشکلی وجود ندارد ، مرحله قرارگیری اباتمنت بر روی فیکسچر فرا می رسد. اباتمنت نیز به راحتی همانند پیچی در داخل فیکسچر قرار می گیرد و در نهایت سر گرد آن خارج از لثه باقی می ماند تا محل قرارگیری تاج دندان باشد. تاج نیز در مرحله آخر گذاشته می شود و توصیه های نهایی جراح پس از عمل در راستای مراقبت از ایمپلنت دندان و اینکه در روز ها و هفته های ابتدایی چگونه با آن رفتار کنید به شما تذکر داده می شود.

مزایا ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مزایای زیادی دارد که از جمله می توان موارد زیر را در نظر داشت :

1- زیبایی و طبیعی بودن : از آن جهت که ایمپلنت های دندان در لابراتور و بر اساس مشخصات دندان های طبیعی بیمار تهیه می شوند ، جلوه بسیار زیبا و طبیعی در کنار سایر دندان ها در دهان خواهند داشت و از این رو زیبایی آن دو چندان است.

2- مقاوت و طول عمر بالا : طول عمر بالای ایمپلنت های دندان نسبت به سایر روش های کاشت دندان زبان زد است. در صورت بالا بودن کیفیت ، کاشت صحیح و مراقبت های مناسب پس از ایمپلنت دندان ، آن ایمپلنت می تواند تا آخر عمر فرد برایش کار کند.

3- بالا رفتن کارکرد دهان : در زمینه های جویدن غذا و صحبت کردن مسلماً داشتن همه دندان ها می تواند بسیار به شما کمک کند. ایمپلنت نیز چون همانند دندان های طبیعی در داخل دهان چفت می شود کارکردی مشابه سایر دندان هایتان دارد و قابلیت هایتان را بهبود می بخشد.

4- بالا رفتن اعتماد به نفس : از آنجایی که ایمپلنت دندان ظاهرتان را بسیار زیباتر می کند و لبخندی زیبا برایتان به ارمغان می آورد منجر به بالا رفتن اعتماد به نفستان نیز می شود.

ایمپلنت کره ای

انواع متفاوتی از ایمپلنت های دندان در کشورمان موجود هستند که هر کدام مزایا و معایب متفاوتی دارند. واضح است که هر چه کیفیت بالاتر باشد قیمت ایمپلنت پایین تر می آید و برای کسانی که بودجه های کمتری برای ایمپلنت دندان دارند گزینه های مناسبی به حساب می آیند. یکی از برند های محبوب در کشورمان ایمپلنت های کره ای هستند. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت کره ای می توانید به سایت مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت کره ای

مراقبت از ایمپلنت دندان

برای آن که بخواهید ایمپلنت دندانتان عمر زیادی داشته باشد باید بسیار مراقب آن ها باشید. مخصوصاً در روز های ابتدایی از غذا ها نرم استفاده کنید و فشار زیادی به آن وارد نکنید. با مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن می توانید از عدم تجمع باکتری در اطراف آن اطمینان پیدا کنید. دهان شویه های ضدعفونی کننده و مراجعه های مرتب به دندان پزشک برای بازبینی دندان ها نیز می تواند بسیار به شما کمک کند.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از قیمت روز ایمپلنت ، به سایت زیر مراجعه کنید .

هزینه ایمپلنت

 

کدخبر: ۱۰۳۰
ارسال نظر