کدخبر: ۹۲۵۱

وزیر دفاع اسرائیل از یهودیان ارتدکس خواست در خدمت برای جنگ سهیم شوند

وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به "نیاز ملی" در طول جنگ غزه، خواستار فراخوان همه بخش‌های جامعه اسرائیل، به ویژه ارتدوکس‌های افراطی، به خدمت سربازی شد. اسرائیلی‌های افراطی ارتدوکس برای دهه‌ها معافیت تقریباً کاملی از هرگونه خدمات "به نفع مطالعات دینی" داشته‌اند.

وزیر دفاع اسرائیل از یهودیان ارتدکس خواست در خدمت برای جنگ سهیم شوند

به گزارش پایگاه خبری 24، یوآو گالانت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما برای دستیابی به اهداف جنگ، مقابله با تهدیدات غزه، لبنان، یهودا و سامره و آماده شدن برای تهدیدات نوظهور از شرق، به اتحاد و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها در مورد آینده خود نیاز داریم».

وی از برنامه‌های اعلام شده توسط ارتش اسرائیل در اوایل ماه جاری برای افزایش مدت زمان خدمت سربازان ثابت ارتش و نیروهای ذخیره به عنوان یک نیاز ملی یاد کرد.

به گفته گالانت "جنگ ثابت کرده است که همه باید بار آنرا بر دوش بکشند". او افزود "بار خدمت" برای ۷۵ سال یک چالش بوده است، اما چالش کنونی در تمام این مدت بی‌سابقه است و "ما ملزم به اتخاذ تصمیم‌هایی هستیم که در ۷۵ سال گذشته نگرفته‌ایم."

گالانت گفت که او از کسانی که زندگی خود را وقف یادگیری تورات می‌کنند قدردانی می‌کند، اما "چالش‌های امنیتی نشان می‌دهد که همه بخش‌های جامعه باید بار [خدمت] را به دوش بکشند."

گالانت با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، بنی گانتس عضو کابینه جنگ، رهبران احزاب افراطی ارتدوکس و سایر اعضای دولت ائتلافی دیدار و با آنها درباره ضرورت یک لایحه جدید گفت‌وگو کرده است.

او از نخست وزیر خواسته است که مسیر مشترکی را با همه جناح‌های ائتلاف دنبال کند و توافقات لازم را در مورد این لایحه انجام دهد. گالانت ابرازی امیدواری کرده که "بخش‌هایی از اپوزیسیون هم با چارچوب جدیدی که قرار است تدوین شود، موافقت کنند."

به باور گالانت به خدمت گرفتن همه اقشار جامعه اسرائیل "برای پیروزی در جنگ ضروری است." او گفت که به عنوان وزیر دفاع دولت اسرائیل که فرماندهی نیروها در میدان جنگ را بر عهده دارد، به همکاران خود در ائتلاف و دولت، به همه اعضای کنست و به تمام مردم اسرائیل برای چنین تغییری مراجعه می‌کند.

منبع: انتخاب
کدخبر: ۹۲۵۱
ارسال نظر